ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Με… υπογλώσσια οι ξενοδόχοι μετά την ανακίνηση θέματος τιμών

23:51 - 12 Ιουν 2014 | ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Με… υπογλώσσια οι ξενοδόχοι μετά την ανακίνηση θέματος τιμών
"Αυτοκτονικές" χαρακτηρίζουν παράγοντες της αγοράς τις διαρροές από το Μέγαρο Μαξίμου για τις τιμές των ξενοδοχείων, εν μέσω της κορύφωσης της τουριστικής προσπάθειας της χώρας. Η ανακίνηση θέματος ακρίβειας στον τουρισμό θεωρούν ότι είναι κίνηση υψηλότατου ρίσκου, καθώς στο βωμό εσωτερικών πολιτικών σκοπιμοτήτων δημιουργείται κίνδυνος αρνητικών δημοσιευμάτων στο εξωτερικό, την ώρα που ο στρατηγικός στόχος είναι το συνολικό redbranding του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος κι η αύξηση των εσόδων.

Μάλιστα, αναφέρουν ότι η συζήτηση που άνοιξε λαμβάνει υπ' όψιν απολύτως μεμονωμένα περιστατικά, ακυρώνει την τιτάνια προσπάθεια όλων, ενώ παραβλέπει το βασικό κανόνα της αγοράς, αυτόν της προσφοράς και τη ζήτησης.

 

"Δεν ακούμε κανέναν να παραπονιέται όταν πάει στο Λονδίνο τα Χριστούγεννα, την εποχή αιχμής και πληρώνει χρυσάφι ξενοδοχεία- τρώγλες. Όλοι αποδέχονται τους κανόνες της αγοράς. Ωστόσο δεν μπορεί να παραβλέψει κανείς ότι η εποχικότητα στον ελληνικό τουρισμό δημιουργεί πίεση ανόδου τιμών σε δεδομένα χρονικά διαστήματα. Κανείς όμως δε μιλάει για τις τιμές- προσφορές για όσους κλείνουν έγκαιρα διακοπές και τις προωθητικές ενέργειες όλο αυτό το διάστημα", αναφέρει στο Reporter στέλεχος του κλάδου. Αναφέρει, δε, ότι οι δηλώσεις των τελευταίων ημερών, πάνε να δικαιολογήσουν την κάθετη πτώση του εσωτερικού τουρισμού, η οποία οφείλεται στην πενία των πολιτών, τα αυξημένα μεταφορικά κόστη, κι όχι στις τιμές ξενοδοχείων.

assets120614

Ο στόχος των εσόδων...

Παράλληλά τουριστικοί παράγοντες, ως δείγμα εσωτερικής αντίφασης της όλης συζήτησης τιμών, εύλογα παραπέμπουν στην ομιλία του Πρωθυπουργού στην τελευταία Γ.Σ. του ΣΕΤΕ όπου ανήγαγε σε πρώτο στόχο την αύξηση των εσόδων.

 

"Ο Τουρισμός αποτελεί το 15% της Ελληνικής οικονομίας, με 7% άμεση συνεισφορά και με 8% έμμεση στο ΑΕΠ που σχηματίζεται για τη χώρα μας κάθε χρόνο. Όμως, παρά το γεγονός ότι το 2013 ήταν, όπως σωστά ελέχθη, μια ιδιαίτερα καλή χρονιά για τον Τουρισμό μας, αφού πετύχαμε το ρεκόρ αφίξεων, που μόλις ανέφερε ο πρόεδρος, εμείς δεν εφησυχάζουμε. Ήδη προχωράμε σε ένα ευρύτατο σχέδιο ποιοτικής αναβάθμισης και αναδιάρθρωσης του τουριστικού μας προϊόντος. Οι στόχοι είναι τέσσερις: Να επεκτείνουμε τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου. Να απευθυνθούμε σε υψηλότερες εισοδηματικές κατηγορίες ξένων επισκεπτών. Ανεβάζοντας έτσι τη μέση τουριστική δαπάνη πολύ πάνω από εκεί που είναι σήμερα, δηλαδή πολύ πάνω από τα 146 ευρώ, έναντι 162 στην Τουρκία και 200 στην Ιταλία", σημείωνε πριν ένα μήνα ο Πρωθυπουργός ο οποίος τώρα "σηκώνει" θέμα ακρίβειας...

 

"Με κτυπημένες τιμές καθ΄ όλη τη σεζόν, πώς θα αυξηθεί το έσοδο ανά δωμάτιο", αναρωτιέται φυσιολογικά κάποιος...

antouan120614

Σε άλλο μήκος κύματος ο ΣΕΤΕ

Μάλιστα οι διαρροές για συνομιλίες και συστάσεις προς τον επικεφαλής του ΣΕΤΕ, Ανδ. Ανδρεάδη, την Τετάρτη ήλθε τη μέρα που ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, τόνιζε επίσημα σε ανακοίνωσή του ότι, "εξαιρώντας μεμονωμένες περιπτώσεις, η αύξηση της μέσης τιμής δωματίου παραμένει, στο σύνολο του κλάδου, οριακή παρά την θεαματικά αυξημένη ζήτηση, όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ σχετικά με τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, Μαΐου 2014".

 

Στο ίδιο μήκος κύματος η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού, εξέδωσε την Πέμπτη ανακοίνωση, με αφορμή τις πρόσφατες τοποθετήσεις για την τουριστική κίνηση και τις τιμές των ξενοδοχείων της Αθήνας. Επισημαίνει, δε, τα εξής:

  • Η Αθήνα ήταν, είναι και παραμένει η φθηνότερη πρωτεύουσα της Ευρώπης-με βάση τα στοιχεία «benchmarking».
  • Η δεδομένη αύξηση της τουριστικής κίνησης έναντι του αντίστοιχου 5μηνου του 2013 προς την Αθήνα, που σαφώς γεννά αισιοδοξία, οφείλεται κυρίως στο ότι οι τιμές μας είναι οι χαμηλότερες της Ευρώπης - άκρως ανταγωνιστικές.
  • Αναλυτικότερα, το πρώτο 5μηνο 2014 «έκλεισε» για την Αθήνα με άνοδο κατά 25,4% της πληρότητας και κατά 2,7% της μέσης τιμής δωματίου έναντι 2013, κάτι που σηματοδοτεί άνοδο και για το σύνολο του έτους - δεδομένου του ότι μπροστά μας έχουμε τους μήνες αιχμής.
  • Η Αθήνα από το 2008 έχει χάσει το 40% των ξενοδοχειακών εσόδων της και έχει υποστεί την απώλεια 87 ξενοδοχειακών μονάδων - όλοι αντιλαμβανόμαστε την σημασία αλλά και τις επιπτώσεις του γεγονότος.
  • Οι τιμές των ξενοδοχείων της Αθήνας υπολείπονται κατά πολύ (κατά 24,9 %) των τιμών του 2008, η οποία ήταν και η τελευταία (δηλ. η πλέον πρόσφατη)καλή χρονιά για την αθηναϊκή ξενοδοχία.
  • Η προσπάθεια επαναφοράς των πληροτήτων και των τιμών σε επίπεδα που εξασφαλίζουν την βιωσιμότητα των ξενοδοχειακών μονάδων, πρέπει να αποτελεί «κοινό τόπο» και στόχο όλων, καθώς αυτός ο παράγοντας εξασφαλίζει ταυτόχρονα την αύξηση των θέσεων εργασίας και όλα τα πολλαπλασιαστικά οφέλη για το εμπόριο, την εστίαση, τους παράπλευρους κλάδους που ζουν από τον Τουρισμό και γενικότερα για την οικονομία της πρωτεύουσας.

agreekhotels120614

Σε ρόλο "πυροσβέστη" η Όλγα

Με την τουριστική βιομηχανία να παίρνει ... τα υπογλώσσια το ένα μετά το άλλο, καθώς βλέπει ότι το θέμα των τιμών, μετά την Πρωθυπουργική παρέμβαση να παίρνει έκταση στα εγχώρια ΜΜΕ, η Όλγα Κεφαλογιάννη από την Κρήτη όπου βρέθηκε την Πέμπτη, προσπάθησε να κρατήσει ισορροπίες. Θέλοντας να κατεβάσει τους τόνους, πριν αρχίσει η φωτιά να "καίει" χλωρά και ξερά, ξεκάθαρα τόνισε σε ομιλία της στο Ηράκλειο, ότι θα πρέπει "να μεταφέρουμε την εικόνα σταθερότητας και αξιοπιστίας στα μέσα διαμόρφωσης της κοινής γνώμης, στους εν δυνάμει επισκέπτες μας, στους μεγάλους τουριστικούς οργανισμούς του εξωτερικού".

 

Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες του Reporter, σε συνεννόηση με το ΣΕΤΕ επιχείρησε να κλείσει άμεσα το θέμα, στέλνοντας κι ένα διακριτικό μήνυμα σε όσους μεμονωμένους προσπαθούν να βγάλουν υπερβολικά κέρδη, υποθηκεύοντας το μέλλον. "

 

Τη στιγμή που ο ελληνικός τουρισμός οδεύει για νέα χρονιά ρεκόρ ορισμένοι, ευτυχώς λίγοι, που ασχολούνται με τον τουρισμό σπεύδουν να επωφεληθούν της σημαντικής αύξησης της τουριστικής ροής", τόνισε με νόημα η υπουργός Τουρισμού, και πρόσθεσε: "Η φήμη, η ταυτότητα ενός προορισμού, που έχει διαμορφωθεί σταδιακά και με επίπονες προσπάθειες των πολλών, δεν πρέπει να γίνεται προϊόν εκμετάλλευσης από τους λίγους. Καταφέραμε στα δύσκολα χρόνια της κρίσης να μειώσουμε τις τιμές. Να διορθώσουμε λάθη που μας έβγαλαν εκτός ανταγωνισμού. Αυτή η προσπάθεια δεν πρέπει να πάει χαμένη". Η κυρία Κεφαλογιάννη ανέφερε ότι "ο τουριστικός κλάδος πρέπει να προστατεύσει τον ελληνικό τουρισμό, με ψυχραιμία, σύνεση και σοβαρότητα".

aolga120614JPG

Αναφερόμενη στις προοπτικές για τη φετινή τουριστική χρονιά, η κυρία Κεφαλογιάννη επισήμανε ότι τα μηνύματα είναι θετικά και αυτό, όχι εξαιτίας μιας ευνοϊκής συγκυρίας, αλλά λόγω συγκεκριμένων πολιτικών πρωτοβουλιών και της συνεργασίας που αναπτύχτηκε με όλους τους φορείς της τουριστικής αγοράς. "Τα θετικά μηνύματα είναι αποτέλεσμα της μάχης που δώσαμε από κοινού, κράτος και ιδιωτική πρωτοβουλία, για να αποκαταστήσουμε την εικόνα της χώρας και ιδιαιτέρως της πρωτεύουσας ως ασφαλούς προορισμού, στους μεγάλους τουριστικούς οργανισμούς του εξωτερικού", υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

 

Όλα αυτά για το πιο ευπαθές προϊόν της χώρας. τον τουρισμό, που ευχής έργον είναι να μη "σαπίσει στο τελάρο", από αλόγιστες πολιτικές επιλογές ένθεν κακείθεν... Το παρελθόν άλλωστε δίνει τα παραδείγματα προς αποφυγήν...

 

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.