ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Φόροι και ψηφιακή «φοροδιαφυγή» κτυπούν τον τουρισμό

09:15 - 28 Σεπ 2017 | ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Φόροι και ψηφιακή «φοροδιαφυγή» κτυπούν τον τουρισμό
Η διαμόρφωση όρων ισότιμου ανταγωνισμού, η προσέλκυση νέων επενδύσεων και η φορολογική εναρμόνιση αποτελούν βασικές προκλήσεις για τον κλάδο του τουρισμού, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Πρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου Αντόνιο Ταγιάνι κατά τη Διάσκεψη Υψηλού Επιπέδου για τον Τουρισμό στις Βρυξέλλες.

Ειδικά στάθηκε στο θέμα της φορολογικής εναρμόνισης αλλά και της αντι - αναπτυξιακής επίπτωσης που έχει η επιβολή φόρων στον κλάδο. Βέβαια τονίζοντας ότι η δημοσιονομική πολιτική είναι θέμα των κρατών μελών απέφυγε να σχολιάσει ερώτημα του Reporter.gr για την υπερφορολόγηση του κλάδου και την επικείμενη επιβολή του τέλους επιτηδεύματος στην Ελλάδα.

«Η θέση μου είναι ότι πρέπει να μειωθούν οι φόροι για να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας. Πρέπει να υπάρχει εναρμόνιση της φορολογικής πολιτικής ανά την ΕΕ. Δεν πρέπει να υπάρχουν διαφορετικοί συντελεστές στην Ελλάδα, Ιρλανδία ή στην Ιταλία» σημείωσε. Πάντως νωρίτερα στην εισαγωγική του ομιλία παρουσία του Αντιπροέδρου της Επιτροπής Γ. Κατάινεν και στελεχών της Επιτροπής, του Ευρωκοινοβουλίου και του κλάδου ανέφερε:.

«Η τουριστική βιομηχανία αντιμετωπίζει μια σειρά εμποδίων που παρακωλύουν την ανάπτυξή της. Παραδείγματα είναι εύκολο να βρεθούν: η σειρά εθνικών και τοπικών φόρων, άμεσων και έμμεσων, που συνιστούν μεγαλύτερο βάρος για τις επιχειρήσεις στην Ευρώπη από ό, τι για τους ανταγωνιστές τους αλλού. το κόστος των μεταφορών και της ενέργειας και οι ανεπαρκείς υποδομές, όπως η ευρυζωνικότητα, ιδίως στις αγροτικές και απομακρυσμένες περιοχές ή κακές διηπειρωτικές και τοπικές συγκοινωνιακές συνδέσεις» ήταν η χαρακτηριστική αναφορά του Προέδρου του Ευρωκοινοβουλίου

Αναφερόμενος στο ρόλο του κλάδου στην Ελλάδα υποστήριξε ότι αποτελεί βασικό μοχλό για την ανάσχεση της ανεργίας και ειδικά των νέων. «Ο τουρισμός αποτελεί την πιο "βαριά βιομηχανία" της χώρας σας. Διαρκούσης της κρίσης, ο τομέας του τουρισμού είναι ιδιαίτερα αποδοτικός» ανέφερε.

Ειδικά στάθηκε στο θέμα με τις ψηφιακές πλατφόρμες. «Εταιρείες όπως η Google δίνουν, ελάχιστους φόρους και μεταφέρουν τον πλούτο που παράγεται στην Ευρώπη σε άλλες χώρες. Βγάζουν χρήματα από τις διαφημίσεις που τοποθετούν οι μεγάλοι παίχτες της αγοράς των συστημάτων ηλεκτρονικών κρατήσεων, οι οποίοι και αυτοί με τη σειρά τους φοροδιαφεύγουν, αφού έχουν την έδρα τους αλλού» ανέφερε ο Πρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου προσθέτοντας: « Καλά έκαναν και επέβαλαν κυρώσεις στην Google γιατί δεν σέβεται τους κανόνες που ισχύουν για τους υπόλοιπους Ευρωπαίους. Το θέμα δεν θα λυθεί εάν δεν υπάρξει φορολογική εναρμόνιση.»

Κοινή στρατηγική

Ο ίδιος υπεραμύνθηκε της διαμόρφωσης μιας κοινής στρατηγικής για όλη την Ευρώπη με στόχο να γίνει εφικτό ο στόχος για διπλασιασμό των αφίξεων στη Γηραιά Ήπειρο μέχρι το 2030. «Αν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε την ανεργία των νέων θα πρέπει να επενδύσουμε στον τουρισμό. Δε θέλουμε να παρέμβουμε στις περιφερειακές πολιτικές. Ωστόσο χρειάζεται συντονισμός. Να βάλουμε μπροστά το ευρωπαϊκό brand. Γαστρονομία, κουλτούρα μουσική κληρονομιά αρχιτεκτονική είναι τα δυνατά μας χαρτιά. Κάθε χώρα έχει να προσφέρει. Μπορεί η ΕΕ να παίξει σημαντικό ρόλο στον επιμέρους συντονισμό» ανέφερε απαντώντας σε ερωτήματα δημοσιογράφων ο Πρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου.

Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής Γ. Κατάνινεν έδωσε έμφαση στο θέμα των επενδύσεων στον κλάδο  πολλές από τις οποίες έχουν ενταχθεί στο πακέτο Γιούνκερ. «Ο στόχος μας είναι να αποδεσμευτούν 350 δισεκ έως το 2018. Μέχρι σήμερα 236 δισεκ σε αξία επενδύσεις ειδικά σε μικρής κλίμακας έργα. Στην κοινή συνεδρίαση αποφασίσαμε να τροφοδοτηθεί το ταμείο για τα τουριστικές επενδύσεις.

Κουμπαράς από την ΕΕ

«Εδώ αναφερόμαστε σε έργα που μπορούν να γίνουν σε όλες τις χώρες, πχ για την ενεργειακή αποδοτικότητα κτηρίων – ξενοδοχείων, την  ανάταξη περιοχών. Δεν υπάρχει ποσόστωση σε αυτά τα έργα» τόνισε. Για την Ελλάδα ανέφερε ότι το επενδυτικό αυτό υποστηρίζει την αναβάθμιση 3 περιφερειακών αεροδρομίων.

Η Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, Επίτροπος, αρμόδια για την Εσωτερική Αγορά ανέφερε ότι ο τουρισμός έχει περάσει τα  ίδια δεινά αλλά και περισσότερα από την πραγματική οικονομία. «Η ΕΕ παραμένει ηγέτης στον τουρισμό ωστόσο δεν θα πρέπει να παραβλέπουμε τις πολλές προκλήσεις. Οι επενδύσεις παραμένουν πολύ χαμηλές. Χρειάζονται πολλά προσόντα., ψηφιακά, γλωσσικά κι άλλα πολύπλευρα. Υπάρχει η τεχνολογική επανάσταση.

Η ΕΕ ανταγωνίζεται με Ασία και Ειρηνικό. Έχουμε περιορισμένες αρμοδιότητες σε σχέση με πολιτικές στον κλάδο αλλά θέλουμε να συμβάλλουμε Θέλουμε ΣΔΙΤ κι πιο έξυπνη χρήση των επενδυτικών κεφαλιών. Σημαντική είναι επίσης η διαπεριφερειακή συνεργασία. Ενθαρρύνουμε μεικτά προγράμματα με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. Προσπαθούμε να βοηθήσουνε τις επιχειρήσεις να ακολουθήσουν την ψηφιακή αγορά» τόνισε η Επίτροπος που σημείωσε ότι 70 περιφέρειες της ΕΕ έχουν μπει με 11 θεματικές πλατφόρμες που υποστηρίζουν τον κλάδο.

Στην παρέμβασή του ο Ευρωβουλευτής  από το Ποτάμι Μ. Κύρκος επέμεινε στην ανάγκη οι επενδύσεις να στηρίξουν τις απομονωμένες περιοχές όπως τα Ελληνικά νησιά ή σημεία της Ηπειρωτικής Ελλάδας που έχουν δυναμική ανάπτυξης. Ανέφερε δε ως χαρακτηριστική περίπτωση την Κοιλάδα του Αχελώου που ως σημείο μοναδικής ομορφιάς και οικολογικής σημασίας συγκεντρώνει το ενδιαφέρον πολλών περιηγητών και μπορεί να αποτελέσει μοχλό οικονομικής και κοινωνικής  ευημερίας για την ευρύτερη περιοχής. Στάθηκε δε ο κ. Κύρκος στη σημασία που έχει η διοικητική επάρκεια του δημοσίου στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται με τις κοινοτικές επενδύσεις. «Απαιτείται γνώση και ικανότητα, κουλτούρα συνεργασίας με τον ιδιωτικό τομέα ώστε να κατατίθενται τεκμηριωμένες μελέτες. Έτσι η  χώρα μπορεί να διεκδικήσει πόρους και να κάνει έργα» είπε χαρακτηριστικά αναφερόμενος στις τεχνικές μόχλευσης (blending) που κυριαρχούν τώρα στα επενδυτικά σχέδια που χρηματοδοτεί η Επιτροπή.

Από το Υπ. Τουρισμού ο Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης κ. Γιώργος Τζιάλλας έδωσε έμφαση στην ανάγκη προσέλκυσης περισσότερων επενδύσεων, βελτίωσης του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και αναβάθμισης των επαγγελματικών προσόντων των απασχολούμενων στον τουριστικό κλάδο.

Αποστολή Βρυξέλλες

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 09:14 - 28 Σεπ 2017
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.