ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τουρισμός: «Χρυσή φλέβα» οι Ασιάτες και οι Αμερικάνοι, κοντινή αγορά οι Ευρωπαίοι Κύριο

11:47 - 14 Απρ 2018 | ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Τουρισμός: «Χρυσή φλέβα» οι Ασιάτες και οι Αμερικάνοι, κοντινή αγορά οι Ευρωπαίοι
Σημαντικό δρόμο έχει να διανύσει η Ελλάδα για να πιάσει «κεφάλι» ως προορισμός πολυτελείας για τους «φραγκάτους» τουρίστες που κύρια προέρχονται από τις αγορές της Κίνας και των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με μελέτη της ΙΡΚ International με τίτλο «Προφίλ εισερχόμενου τουρισμού πολυτελείας για διακοπές στη Μεσόγειο, 2016» που έδωσε στη δημοσιότητα το Ινστιτούτο του ΣΕΤΕ η Ελλάδα υπολείπεται από την Ιταλία και την Ισπανία.

Βέβαια οι καλοί της πελάτες σε απόλυτους αριθμούς είναι από Κίνα και ΗΠΑ όμως ως σύνολο η Ευρώπη μαζί με τη Ρωσία δίνουν το μεγαλύτερο ποσοστό των καλών πελατών των «πεντάστερων». Όμως οι Μη Ευρωπαίοι έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που μπορούν να δώσουν ώση στην προσπάθεια για αύξηση της υπεραξίας που δίνει στο σύνολο της οικονομίας ο ελληνικός τουρισμός αλλά και της μέσης κατά κεφαλήν δαπάνης. Βέβαια για να γίνουν πράξη όλα τούτα θα πρέπει να γίνουν επενδύσεις και να ξεδιπλωθεί μια ολιστική στρατηγική βιωσιμότητας του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Τα χαρακτηριστικά Ευρωπαίων και Μη Ευρωπαίων

Αναλυτικά οι Ευρωπαίοι και οι Μη Ευρωπαίοι εμφανίζουν διαφοροποιήσεις στα επιμέρους ποιοτικά χαρακτηριστικά τους που σε μεγάλο βαθμό απορρέουν από το ότι η Ευρώπη αποτελεί προορισμό long haul για τους Μη Ευρωπαίους.

Συγκεκριμένα:

• Αν και οι Μη Ευρωπαίοι αντιπροσωπεύουν το 55,2% των ταξιδίων, οι Διανυκτερεύσεις τους ανέρχονται στο 67,7% του συνόλου ενώ η συνολική Δαπάνη τους ανέρχεται στο 65,2% της συνολικής, απόρροια της υψηλής Μέσης Δαπάνης ανά ταξίδι/ημέρα (€ 5.518/ € 866) σε σύγκριση με τους Ευρωπαίους (€ 3.242/ € 772).

• Η πλειοψηφία των Ευρωπαίων ήταν γυναίκες (50,5%) ενώ των Μη Ευρωπαίων άνδρες (51,5%). • Οι Μη Ευρωπαίοι εμφάνισαν υψηλότερο επίπεδο εισοδηματικής τάξης (84%) σε σύγκριση με τους Ευρωπαίους (73%).

• Οι Μη Ευρωπαίοι προτίμησαν για τις διακοπές τους στην Ευρώπη τον Περιηγητικό τουρισμό (35%) και το City Break (32%) σε αντίθεση με τους Ευρωπαίους που προτίμησαν τις διακοπές Ήλιος & Θάλασσα (46%) και City Break (21%).

• Η Μέση Διάρκεια Παραμονής των Μη Ευρωπαίων ήταν 4-7 νύχτες (63%) ενώ των Ευρωπαίων 1-3 νύχτες (52%).

• Οι Μη Ευρωπαίοι κατέλυσαν σε μεγαλύτερο ποσοστό από τους Ευρωπαίους σε ξενοδοχεία (87% έναντι 75%) ενώ παρόμοια ήταν και η εικόνα των 4* ξενοδοχείων που αποτέλεσαν την σημαντικότερη κατηγορία (47% έναντι 42% αντίστοιχα).

• Οι Μη Ευρωπαίοι τουρίστες στο σύνολο τους (100% έναντι 92%) είχαν προχωρήσει σε προκράτηση του ταξιδίου τους ενώ αναφορικά με την πηγή ενημέρωσης και τα κανάλια κράτησης αξιοσημείωτη είναι η μεγάλη σημασία του ταξιδιωτικού πρακτορείου (68% έναντι 47% και 52% έναντι 43% αντίστοιχα) για τους Μη Ευρωπαίους. Επίσης, οι Μη Ευρωπαίοι έλαβαν ενημέρωση από περισσότερες πηγές για την επιλογή του προορισμού τους σε σύγκριση με τους Ευρωπαίους.

Σημειώνεται ότι η  Ελλάδα μέσα από αυτή τη διαδικασία της έρευνας  συγκρίνεται με προορισμούς όπως η Ιταλία, Ισπανία, Ελλάδα, Νότια Γαλλία, Πορτογαλία, Τουρκία, Κύπρος, Κροατία, Μάλτα, Βουλγαρία, Σλοβενία, Μαυροβούνιο, Αλβανία.

Η θέση της Ελλάδας

Αναλυτικά η Ελλάδα για το 2016 αποτελεί τον 3ο δημοφιλέστερο προορισμό για τις Ευρωπαϊκές αγορές και τον 4ο για τις Μη Ευρωπαϊκές με μερίδια αγοράς 8,3% και 7,9% αντίστοιχα. Οι κυριότερες Ευρωπαϊκές αγορές της Ελλάδας για διακοπές Πολυτελείας το 2016 ήταν η Γερμανία (39 χιλ., 22% των Ευρωπαϊκών ταξιδίων, 22% των Διανυκτερεύσεων και 21% της Δαπάνης), η Γαλλία (37 χιλ., 21% των Ευρωπαϊκών ταξιδίων, 17% των Διανυκτερεύσεων και 18% της Δαπάνης) και το Ην. Βασίλειο (26 χιλ., 15% των Ευρωπαϊκών ταξιδίων, 15% των Διανυκτερεύσεων και 16% της Δαπάνης). Ενώ οι σημαντικότερες Μη Ευρωπαϊκές, ήταν οι αγορές των ΗΠΑ (88 χιλ., 39% των Μη Ευρωπαϊκών ταξιδίων, 40% των Διανυκτερεύσεων και 40% της Δαπάνης), της Κίνας (54 χιλ., 24% των Μη Ευρωπαϊκών ταξιδίων, το 23% των Διανυκτερεύσεων και το 25% της Δαπάνης) και της Ιαπωνίας (8%των Μη Ευρωπαϊκών ταξιδίων, 7% των Διανυκτερεύσεων και 7% της Δαπάνης).

Πρώτοι οι Κινέζοι και οι Αμερικάνοι

Όμως αν αναλογιστεί κανείς ότι την υψηλότερη Δαπάνη/Ταξίδι κατέγραψε η αγορά της Κίνας (€ 5.679) η Ελλάδα ακόμη έχει να διανύσει δρόμο μέχρι να φτάσει να προσελκύσει σημαντικό μερίδιο από τη μεγάλη αναδυόμενη αγορά τουρισμού. Σημειώνεται ότι η Κίνα είναι στην κορυφή και μετά ακολουθείται από τις αγορές των ΗΠΑ (€ 5.590), των Λοιπών Μη Ευρωπαϊκών (€ 5.467), της Ιαπωνίας (€ 5.270) ενώ την χαμηλότερη επίδοση σύμφωνα με την έρευνα κατέγραψε η αγορά της Βραζιλίας (€ 5.268). Όσον αφορά την Δαπάνη/Ημέρα την υψηλότερη κατέγραψε η αγορά της Κίνας (€ 931) ακολουθούμενη από τις αγορές της Βραζιλίας (€ 878), των ΗΠΑ (€ 860), της Ιαπωνίας (€ 850) και των Λοιπών Μη Ευρωπαϊκών (€ 826).

Από τους Ευρωπαϊκές χώρες την υψηλότερη Δαπάνη/Ταξίδι κατέγραψε η αγορά της Ρωσίας (€ 4.345) ακολουθούμενη από τις αγορές του Ην. Βασιλείου (€ 3.586), της Ελβετίας (€ 3.564), των Λοιπών Ευρωπαϊκών Χωρών (€ 3.122), της Γερμανίας (€ 3.079) ενώ την χαμηλότερη κατέγραψε η αγορά της Γαλλίας (€ 2.730). Όσον αφορά την Δαπάνη/Ημέρα την υψηλότερη κατέγραψε η αγορά του Ην. Βασιλείου (€ 834) ακολουθούμενη από τις αγορές της Ελβετίας (€ 810), της Ρωσίας (€ 790), της Γαλλίας (€ 780), των Λοιπών (€ 738) και της Γερμανίας (€ 733).

Το κριτήριο

Ως διακοπές πολυτελείας χαρακτηρίζονται οι διακοπές με δαπάνες μεγαλύτερες των 750 ευρώ ανά διανυκτέρευση και ανά άτομο για διάρκεια παραμονής 1-3 νύχτες, ή 500 ευρώ ανά διανυκτέρευση και ανά άτομο για διάρκεια παραμονής άνω των τεσσάρων νυχτών. Σύμφωνα με τη μελέτη, οι τουρίστες που έκαναν διακοπές πολυτελείας στη Μεσόγειο το 2016 ανήλθαν σε 4,4 εκατ., με 23,8 εκατ. διανυκτερεύσεις και σχεδόν 20 δισ. ευρώ δαπάνη. Εξ αυτών τα 2 εκατ. ήταν Ευρωπαίοι τουρίστες, που επέλεξαν να κάνουν διακοπές πολυτελείας στη Μεσόγειο το 2016, πραγματοποιώντας 8,3 εκατ. διανυκτερεύσεις και 6,4 δισ. ευρώ δαπάνη.

Διανυκτερεύσεις - δαπάνες

Οι τουρίστες που επέλεξαν την Ελλάδα για διακοπές πολυτελείας το 2016 έφτασαν τις 402 χιλ. (1,4% του συνόλου των ταξιδίων σε Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας), με 2,2 εκατ. διανυκτερεύσεις (1,1% του συνόλου των διανυκτερεύσεων σε Ελλάδα, συμ- περιλαμβανομένης της κρουαζιέρας) και 1,8 δισ. ευρώ δαπάνη (13,7% του συνόλου της δαπάνης, συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας).

Προέλευση

Το 44% των ταξιδίων, το 34% των διανυκτερεύσεων και το 32% της δαπάνης προέρχονταν από ευρωπαϊκές αγορές, ενώ το 56% των ταξιδίων, το 66% των διανυκτερεύσεων και το 68% της δαπάνης από μη ευρωπαϊκές αγορές.

Η Ελλάδα για το 2016 αποτελεί τον τρίτο δημοφιλέστερο προορισμό για τις ευρωπαϊκές αγορές και τον τέταρτο για τις μη ευρωπαϊκές, με μερίδια αγοράς 8,3% και 7,9% αντίστοιχα. Οι κυριότερες ευρωπαϊκές αγορές της Ελλάδας για διακοπές πολυτελείας το 2016 ήταν η Γερμανία (39 χιλ., 22% των ευρωπαϊκών ταξιδίων, 22% των διανυκτερεύσεων και 21% της δαπάνης), η Γαλλία (37 χιλ., 21% των ευρωπαϊκών ταξιδίων, 17% των διανυκτερεύ- σεων και 18% της δαπάνης) και το Ην. Βασίλειο (26 χιλ., 15% των ευρωπαϊκών ταξιδίων, 15% των διανυκτερεύσεων και 16% της δαπάνης). Ενώ οι σημαντικότερες μη ευρωπαϊκές ήταν οι αγορές των ΗΠΑ (88 χιλ., 39% των μη ευρωπαϊκών ταξιδίων, 40% των διανυκτερεύσεων και 40% της δαπάνης), της Κίνας (54 χιλ., 24% των μη ευρωπαϊκών ταξιδίων, το 23% των διανυκτερεύσεων και το 25% της δαπάνης) και της Ιαπωνίας (8% των μη ευρωπαϊκών ταξιδίων, 7% των διανυκτερεύσεων και 7% της δαπάνης).

Οι τάσεις και η ψηφιακή οικονομία

Η πλειονότητα των τουριστών ήταν άνδρες (50,6%) που ταξίδεψαν με τον/τη σύντροφό τους (72,5%). Η ηλικία με τη μεγαλύτερη συχνότητα (30,9%) ήταν 35-44 ετών. Κατέλυσαν κυρίως σε ξενοδοχεία με επικρατέστερη κατηγορία τα 4* (44,9%), είχαν ανώτερο επίπεδο εκ- παίδευσης (78,6%) και ανήκαν στην ανώτερη εισοδηματική τάξη (77,7%).

Η μέση διάρκεια παραμονής τους ήταν, ως επί το πλείστον (51,8%), οι 4-7 νύχτες, ενώ Ιταλία (35,6%) και Ισπανία (31,0%) αποτέλεσαν τους δημοφιλέστερους προορισμούς για διακοπές City Break (27,1%) και Ήλιος & Θάλασσα (26,2%). Η πλειονότητα των τουριστών είχε προχωρήσει σε προ- κράτηση (96,6%) του ταξιδιού τους, ενώ δημοφιλέστερες πηγές ενημέρωσης και κανάλια κράτησης αποτέλεσαν το Internet και το ταξιδιωτικό πρακτορείο. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για ενημέρωση μέσω Internet εμφάνισαν οι ιστοσελίδες προορισμού (48,6%) και καταλύματος (46,4%), ενώ η κράτηση σχεδόν στο 98,7% έγινε μέσω προσωπικού υπολογιστή/Notebook/Tablet. Τέλος, το ποσοστό των τουριστών που επέλεξε να κάνει κράτηση μέσω πλατφόρμας διαμοιρασμού ήταν αμελητέο.

Γιώργος Αλεξάκης

 

 

 

 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.