ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

HotelBrain: Διπλασιάζει τις πωλήσεις και προτείνει νέα υπηρεσία διαχείρισης ξενοδοχείων

09:11 - 12 Σεπ 2018 | ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
HotelBrain: Διπλασιάζει τις πωλήσεις και προτείνει νέα υπηρεσία διαχείρισης ξενοδοχείων
Απαντήσεις σε διαρθρωτικά προβλήματα της ελληνικής ξενοδοχίας, όπως το μικρό μέγεθος, η υπερχρέωση, η έλλειψη τεχνογνωσίας, επιχειρεί να δώσει η hotelBrain.

Με δεδομένο ότι πολλά από τα 9700 περίπου καταλύματα αντιμετωπίζουν ζητήματα, υπερδανεισμού, δυσχέρεια πρόσβασης σε πηγές χρηματοδότησης και αδυναμία επαγγελματικής λειτουργίας, η εταιρία προτείνει ένα νέο τρόπο διαχείρισης από την ομάδα 85 στελεχών που διαθέτει στον κεντρικό της κορμό, πέρα από το προσωπικό που έχει το κάθε ξενοδοχείο.

Πιο συγκεκριμένα μέσω του νέου μοντέλου διαχείρισης η HB Bridge Operation Contract αναλαμβάνει μεσοπρόθεσμες μισθώσεις ξενοδοχείων (4-7 έτη) και με ένα συγκεκριμένο σχέδιο επιχειρηματικής ανάπτυξης, που βασίζεται σε ρεαλιστικά δεδομένα και προσδοκίες, επανατοποθετεί το κάθε ξενοδοχείο στην αγορά, βελτιώνει την οικονομική του εικόνα και συμβάλλει στην προσπάθεια βελτίωσης της ρευστότητας της επιχείρησης ή την αναδιάρθρωση πιθανόν δανειακών υποχρεώσεων.

‘Όπως ανέφερε, χτες, σε ειδική παρουσίαση σε δημοσιογράφους ο ιδρυτής και πρόεδρος της hotelΒrain, η νέα πρόταση της εταιρίας αναβαθμίζει τις μονάδες, τις λειτουργεί ως white label διαχειριστής, διατηρώντας δηλαδή το δικό τους εμπορικό όνομα. Παράλληλα αποδίδει εγγυημένα σταθερά και μεταβλητά μισθώματα και προσφέρει αξιόπιστες λύσεις σε μια σειρά από σύγχρονα προβλήματα, όπως τις σχέσεις με τις τράπεζες.

Διπλασιασμός πωλήσεων

Το κίνητρο για την παρουσίαση αυτής της νέας υπηρεσίας από την hotelBrain είναι αφενός ότι ο ξενοδοχειακός κλάδος βρίσκεται αντιμέτωπος με την έλλειψη κεφαλαίων, εμπιστοσύνης, χρόνου προσαρμογής και επαγγελματισμού, αλλά και το γεγονός ότι σε τρία χρόνια το συγκεκριμένο μοντέλο που προσφέρει η Hotel Brain έχει σημαντική οικονομική επιτυχία.

Όπως ανέφερε ο κ. Παλαιολόγος ήδη μέσα σε 3 χρόνια, 40 ξενοδοχεία, έχουν μπει σε διαδικασία μίσθωσης και λειτουργίας. Μάλιστα 10 από αυτά είναι μονάδες με πάνω από 150 κλίνες. Μάλιστα η Hotel Brain έχει δει τον τζίρο της να εκτοξεύεται μετά και την παρουσίαση του συγκεκριμένου επιχειρηματικού μοντέλου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης φέτος θα κλείσει με έσοδα 30 εκατομμυρίων ευρώ και λειτουργική κερδοφορία 3 εκατομμυρίων ευρώ. Και τα δύο μεγέθη είναι διπλάσια σε σχέση με το 2017, δείγμα της δυναμικής που έχει αποκτήσει η υπηρεσία μίσθωσης και λειτουργίας. Από τη διαδικασία, μάλιστα, της μίσθωσης και λειτουργίας που είναι ενταγμένη στην ομπρέλα Capital hotelBrain, τα έσοδα ανέρχονται στα 27,5 εκ. ευρώ. Συνολικά η εταιρία συνεργάζεται με 160 ξενοδοχεία που έχουν συστημικό τζίρο στα 160 εκατομ. ευρώ, ενώ κτα έσοδα της ΗΒ μόνο από τη λειτουργία μονάδων ανέρχονται στα 3,5 εκ ευρώ περίπου.

Τα προβλήματα

Όπως τονίστηκε χτες από τη διοίκηση της Hotel Brain, ο κλάδος παρά τις διαδοχικές χρονιές ρεκόρ του τουρισμού, είναι από τους πρώτους στα κόκκινα δάνεια, οι ξενοδόχοι έχουν χάσει περιουσίες ή εισπράττουν πολύ μικρές αποδόσεις και γι αυτό υπάρχει μεγάλη απροθυμία ανάληψης επενδύσεων αναβάθμισης. Από την άλλη οι τράπεζες έχουν υποστεί απώλειες από δανειοδοτήσεις, έχουν επαναπροσδιορίσει ριζικά τον τρόπο αξιολόγησης που πλέον βασίζεται στο αποτέλεσμα και τις ταμειακές ροές και διστάζουν να προβούν σε νέες χρηματοδοτήσεις, ειδικά σε μονάδες και επιχειρήσεις με φτωχό «ρεπερτόριο».

Σε αυτά, όπως αναφέρθηκε, αν προσθέσει κανείς το γεγονός ότι επίκειται μια διόρθωση σε τιμές πολλών ξενοδοχείων που δεν έχουν να επιδείξουν υψηλά εχέγγυα ποιότητας εύκολα αντιλαμβάνεται ότι πολλά από αυτά, δυνάμει, μπορεί να αναζητήσουν στήριξη σε υπηρεσίες που θα βελτιώσουν αποδόσεις και θα ανοίξουν τις «κλειστές πόρτες» των τραπεζών.

Σύμφωνα με την HotelBrain, η επιτυχία, που έχει να καταδείξει σε αρκετά πιλοτικά projects εξυγίανσης και επανατοποθέτησης ξενοδοχείων στην αγορά, δίνει αξιόπιστη λύση στο όλο πρόβλημα πολλών μονάδων και τις βοηθά να μη χάσουν το εν γένει θετικό μομέντουμ της χώρας. Επίσης είναι δεδομένο ότι τα μοντέλο μίσθωση «γέφυρα» και λειτουργία έφερε και σημαντικές υπεραξίες στην εταιρία που δίνει έμφαση στο νέο αυτό προϊόν που προσφέρει.

Πάντως όπως ανέφερε ο κ. Παλαιολόγος, η Hotel Brain, παραμένει, σε αντίθεση με πολλούς Tour Operators, ως κατά βάση εταιρεία διαχείρισης, σταθερά, δίπλα στον ξενοδόχο.

Το νέο μοντέλο

Στο πλαίσιο αυτό το νέο καινοτόμο μοντέλο διαχείρισης HB Bridge Operation Contract προσφέρει:

• Bridge operation period με σκοπό την εξυγίανση των υπερχρεωμένων ξενοδοχείων, χωρίς όμως την αποξένωση του ξενοδόχου και παράλληλα με την απόλυτη διασφάλιση των πιστωτών του. Ο ξενοδόχος όχι μόνο δεν χάνει το ξενοδοχείο του, αλλά το προστατεύει και προσαυξάνει την αξία της περιουσίας του, ενώ παράλληλα διασφαλίζεται η σωστή τήρηση της όποιας συμφωνίας ρύθμισης των δανειακών του υποχρεώσεων. Σε 4-7 έτη τα δάνεια του ξενοδοχείου θα είναι σε βιώσιμο επίπεδο, η μονάδα θα έχει λειτουργήσει με το δικό της εμπορικό όνομα και με βάση τις προδιαγραφές της ΗΒ, θα έχουν υλοποιηθεί οι απαραίτητες συντηρήσεις και επενδύσεις αναβάθμισης. Μετά το εν λόγω διάστημα, ο ξενοδόχος εφόσον το επιθυμεί μπορεί είτε να αναλάβει ο ίδιος τη διαχείριση, είτε να επιλέξει τη συνέχιση της συνεργασίας.

• Guarantee Εξασφάλιση καλύτερων αποδόσεων στη λογική της διάκρισης μεταξύ ιδιοκτησίας και διαχείρισης, χωρίς όμως μακροχρόνιες δεσμεύσεις, οι οποίες συχνά οδηγούν σε απαξίωση της αξίας των ξενοδοχειακών μονάδων.

• Hotel Repositioning & Bridge Management with guarantee: Πρόκειται για περιπτώσεις όπου ένα ξενοδοχείο απαιτεί σημαντική επένδυση αναβάθμισης για την επανατοποθέτηση του στην αγορά και αδυνατεί να λάβει χρηματοδότηση. Η οικονομική κάλυψη που προσφέρει η HotelBrain στο ξενοδοχείο, μέσω του νέου προϊόντος HB Bridge Operation Contract, μπορεί να διασφαλίσει τον εκάστοτε χρηματοδοτικό φορέα.

• Hotel Entry Bridge Management για green field επενδύσεις που βρίσκονται σε αρχικό στάδιο. Η HotelBrain αναλαμβάνοντας μεσοπρόθεσμες μισθώσεις μέσω του HB Bridge Operation Contract, εγγυάται την αποπληρωμή χρηματοδοτήσεων και την εξασφάλιση αποδόσεων χωρίς να δεσμεύεται το ξενοδοχείο για μεγάλο χρονικό διάστημα και χωρίς να τίθενται περιορισμοί ως προς τη διαχείριση της αξίας του.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.