ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ρέτσος: Να ξεφύγουμε από την «αριθμολαγνεία» στον τουρισμό

10:47 - 21 Μαρ 2019 | ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Ρέτσος: Να ξεφύγουμε από την «αριθμολαγνεία» στον τουρισμό
«Να ξεφύγουμε από τα στενά πλαίσια των ποσοτικών στοιχείων και να δούμε μια ευρύτερη εικόνα, πιο σύνθετη και πιο ουσιαστική.» Αυτό είναι το ξεκάθαρο μήνυμα που έστειλε χτες μιλώντας στα ΜΜΕ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) προς κάθε κατεύθυνση και ειδικά σε κυβερνητικούς και αυτοδιοικητκούς παράγοντες που επαίρονται για την «χρυσή πενταετία» του Ελληνικού τουρισμού εν όψει μια χρονιάς και μιας περιόδου όπου η οικονομία της φιλοξενίας περνά στην ωριμότητα και την σταθεροποίηση.

Η αυτοδιοίκηση

«Οι επικείμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να αποτελέσουν αιτία για καθυστερήσεις προκειμένου να δρομολογηθούν οι απαραίτητες ενέργειες. Ο προγραμματισμός θα πρέπει να γίνει άμεσα, προκειμένου στις περιπτώσεις που είναι εφικτό, να έχουν ολοκληρωθεί πριν από την έναρξη της προσεχούς περιόδου» τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ και περιέγραψε 8 πεδία πολιτικής που θα πρέπει να δοθεί έμφαση. Αυτά είναι:

1. Ενεργειακή Επάρκεια  / Επάρκεια σε νερό

2. Καθαριότητα (Διαχείριση Απορριμμάτων) – Καθαριότητα / Καλλωπισμός Δημοσίων Χώρων

3. Βελτίωση τοπικών οδικών δικτύων και συνοριακών σταθμών (στόχευση οδικός τουρισμός)

4. Εκσυγχρονισμός των λιμενικών υποδομών

5. Επαρκής αστυνόμευση

6. Ενίσχυση Υπηρεσιών Υγείας

7. Μουσεία και Αρχαιολογικοί χώροι

8. Κυκλοφοριακά θέματα

Τέλος ο Γιάννης Ρέτσος περιέγραψε τη φετινή χρονιά ως περίοδο  «σταθεροποίησης», τονίζοντας ότι η «σούμα» θα γίνεις το τέλος και μετά τις κρατήσεις τις τελευταίας στιγμής που θα κρίνουν την τελική έκβαση του ισοζυγίου.  Πάντως όπως είπε π.χ. από τη Γερμανία, τα δείγματα φωτογραφίζουν πτώση στα επίπεδα του -8% έως -9%, σημειώνοντας πως αυτό επηρεάζει προορισμούς όπως η  Κρήτη, Δωδεκάνησα, που όμως μπορεί στην πορεία με κινήσεις να αντιδράσουν και να ανασχέσουν την εικόνα.

Πάντως όπως είπε αν φέτος  μειωθούν οι τουριστικές εισπράξεις κατά 500 εκατ. ευρώ, αυτό θα έπληττε τις παράπλευρες ωφέλειες κι όχι τις επιχειρήσεις του κλάδου. Ειδικότερα θα μεταφραζόταν σχεδόν σε 1,2 δισ. Ευρώ λιγότερα έσοδα στο σύνολο της οικονομίας το οποίο αντιστοιχεί στο 1/3 της αναμενόμενης αύξησης του ΑΕΠ για το 2019.

Τα σημεία για το κεντρικό κράτος

Παράλληλα έθεσε και το ζήτημα της υπερφορολόγησης, που όπως είπε στερεί ανταγωνιστικότητα από το τουριστικό μας προϊόν, αλλά και το ζήτημα της εργασιακής ειρήνης

«Στα χρόνια της κρίσης ο τουριστικός τομέας προστάτευσε τα εργασιακά δικαιώματα γιατί αυτοί οι άνθρωποί μας είναι το «πρόσωπό» μας στον επισκέπτη. Άρα θέλουμε ικανοποιημένους εργαζόμενους. Αυτή ήταν η στρατηγική μας όλα αυτά τα χρόνια, πάνω σε αυτή χτίσαμε το consensus και αυτό θέλουμε να διατηρήσουμε και μελλοντικά.. Υπάρχουν τρείς λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν την ταυτότητα του ελληνικού τουρισμού.

Επιτυχίες, προκλήσεις και προβλήματα. Επιτυχίες, γιατί ο ελληνικός τουρισμός ενισχύθηκε, το κοινωνικό του αποτύπωμα και η κοινωνική του διάσταση εμπεδώθηκε και αυξήθηκε. Προκλήσεις, γιατί ο ανταγωνισμός αυξάνεται, οι καιροί αλλάζουν, τα πάντα εξελίσσονται ραγδαία και απαιτούν από εμάς διαρκείς προσαρμογές και κανένα εφησυχασμό.

Και τέλος, υπάρχουν και τα προβλήματα όπως είναι η υπερφορολόγηση, τα ζητήματα των υποδομών, τα πολλά διαρθρωτικά ή θεσμικά θέματα που παραμένουν άλυτα, ή διογκώνονται και αναζητούν επείγουσες λύσεις.  Θα πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι ο τουρισμός δεν είναι «μάνα εξ ουρανού». Χρειάζεται πολύ συγκεκριμένος στρατηγικός σχεδιασμός για να μπορέσει μια περιοχή να αναπτυχθεί σωστά και βιώσιμα και να έχει οφέλη από την τουριστική ανάπτυξη.  Για να μπούμε όλοι μαζί στη νέα φάση ωριμότητας, όπως σας ανέφερα και στον πρόλογό μου.  Ο τουρισμός είναι υπόθεση των πολλών και όχι των λίγων.»

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 15:58 - 21 Μαρ 2019
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.