ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πτώση 2,2% στην πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας το 2019

14:55 - 30 Ιαν 2020 | ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Πτώση 2,2% στην πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας το 2019
Με πτώση της τάξης του -2,2% στην Πληρότητα, του -1,4% στο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) και με οριακή θετική αλλαγή (0,9%) στη Μέση Τιμή Δωματίου «έκλεισε» το 12μηνο του 2019 για τα ξενοδοχεία της Αθήνας.

Σύμφωνα με τα μηνιαία δελτία ΕΞΑΑΑ και GBR Consulting και με τα στοιχεία κίνησης και απόδοσης ξενοδοχείων, ειδικά η πληρότητα των ξενοδοχείων το 2019 «έκλεινε» αρνητικά καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019, σε ποσοστά που άγγιξαν έως και το -8,8%, εκτός των μηνών Αυγούστου και Σεπτεμβρίου οι οποίοι απλώς κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα με το 2018.

Τα δε στοιχεία των πόλεων – ανταγωνιστών, είναι επίσης άξια προσοχής, καθώς μόνο η Αθήνα, το Παρίσι και οριακά η Ρώμη σημείωσαν πτώση πληρότητας το 2019 (-2,2%, -2,3% και -0,4% αντίστοιχα), ενώ πόλεις όπως η Κωνσταντινούπολη, η Βαρκελώνη ή η Μαδρίτη, επανατοποθετήθηκαν δυναμικά, όχι μόνο σε ότι αφορά στην πληρότητα (+3,9%, +3,1% και +1,9% αντίστοιχα), αλλά και σε ότι αφορά στο revpar των ξενοδοχείων (+13,6%, + 11,2% και +12.8% αντίστοιχα).

xenodoxeia 2019

Με βάση τα παραπάνω στοιχεία, η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών και Αργοσαρωνικού αναφέρει ότι «γι’ άλλη μια φορά πως η Αθήνα ως αποδέκτης του μεγαλύτερου όγκου αφίξεων, ως η σημαντικότερη διεθνής “πύλη εισόδου” στη χώρα μας και ως πόλος έλξης ιδιαίτερου τουριστικού ενδιαφέροντος τα τελευταία χρόνια, αξίζει  προσοχής και δικής της στρατηγικής για την περαιτέρω ανάπτυξη της τουριστικής προσφοράς της - και ως προς την ποσότητα αλλά και ως προς την ποιότητά της.

Οι πτωτικές τάσεις που καταγράφονται από τα τέλη του 2018 στην πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας, δεν συνάδουν ούτε με τη δυναμική της πόλης, ούτε με την προοπτική της, ούτε με το όραμα όλων - όσοι επένδυσαν ή επενδύουν σε αυτήν.

Απαιτείται λοιπόν η συνεργασία όλων για την διαχείριση της τουριστικής ανάπτυξης στην Αθήνας, ταυτόχρονα με τις όντως πολλά υποσχόμενες προσπάθειες ενίσχυσης της σύγχρονης και ανταγωνιστικής τουριστικής ταυτότητας της πόλης που δρομολογούνται – οι οποίες, ωστόσο, θα έπρεπε ήδη να αποτελούν καθημερινότητά μας».

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.