ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Το μήνυμα Ρέτσου για όσους λοξοκοιτάζουν κούρεμα θαλασσοδανείων στον τουρισμό

08:38 - 08 Απρ 2020 | ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Το μήνυμα Ρέτσου για όσους λοξοκοιτάζουν κούρεμα θαλασσοδανείων στον τουρισμό
Μήνυμα σε όσους επιχειρούν να εκμεταλλευτούν την παρούσα συγκυρία για να «ξεφορτωθούν» θαλασσοδάνεια και «αμαρτίες» του παρελθόντος στον τουριστικό κλάδο έστειλε χτες μιλώντας σε τηλεδιάσκεψη με τους διαπιστευμένους συντάκτες τουρισμού ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Γιάννης Ρέτσος.

«Όσον αφορά πιθανή προσπάθεια εκμετάλλευσης της κρίσης, από ορισμένους, η κρίση δεν είναι ευκαιρία για να επιστρέψουμε σε λογικές προηγούμενων δεκαετιών με υπερχρεωμένες επιχειρήσεις, θαλασσοδάνεια και διαγραφές χρεών. Δεν είναι ευκαιρία εύκολης λύσης. Ενίσχυση μόνο των επιχειρήσεων που μπορούν να πάνε τον τουρισμό στην επόμενη μέρα» τόνισε απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Reporter.gr.

Το όλο θέμα αποτελεί ένα από τα σημεία που «καίνε» τον κλάδο καθώς ήδη ακούγονται σχετικές φήμες για προσπάθειες προώθησης «χαριστικών» ρυθμίσεων που έχουν εξαγριώσει κυριολεκτικά πολλούς φερέγγυους επιχειρηματίες του κλάδου. Πάντως όπως τόνισε ο κ. Ρέτσος ο κλάδος και οι υγιείς του δυνάμεις αναμένεται και πάλι να στηρίξουν την προσπάθεια ανάκαμψης. Επίσης απαντώντας σε ερώτηση για κίνδυνο μαζικών εξαγορών και συνακόλουθου αφελληνισμού της ελληνικής ξενδοχείας σημείωσε ότι ο Έλληνας τουριστικός επιχειρηματίας και ξενοδόχος έχει αποδείξει ότι μπορεί να είναι διεθνώς ανταγωνιστικός. Μάλιστα παρέπεμψε στο παράδειγμα της εταιρίας Sani – IKOS που δραστηριοποιείται στην Ισπανία. Συμπλήρωσε, δε, λέγοντας ότι δεν πρέπει να «αξιοποιείται» ως άλλοθι ο αφελληνισμός των ξενοδοχείων προς κάλυψη άλλων παθογενειών.

Με εμφανή μάλιστα την συναισθηματική φόρτιση ο κ. Ρέτσος έκανε λόγο για μια μεγάλη προσπάθεια που καταβάλλει ο Σύνδεσμος να στηρίξει όλη την οικονομία της φιλοξενίας με συντονισμένο και ενωτικό τρόπο. «Σε αυτή τη μάχη είμαστε όλοι μαζί, συντονισμένοι, ρεαλιστές, γνωρίζοντας τι θέλουμε και τι μπορούμε να πετύχουμε. Είναι συλλογική μάχη για τον ελληνικό τουρισμό. Δεν είναι προσωπική μάχη συμφερόντων. Υπηρετούμε το συλλογικό και όχι το ατομικό» τόνισε με έμφαση λέγοντας χαρακτηριστικά: «Το ΔΣ του ΣΕΤΕ είναι μια γροθιά, ενωμένοι και υπερήφανοι για ότι έχουμε μέχρι στιγμής καταφέρει. Ο ΣΕΤΕ έχει ισχυρή θεσμική υπόσταση, δυνατή φωνή, κύρος και αποφασιστικότητα. Αυτό φαίνεται με την υπεύθυνη στάση μας και φυσικά με την εμπιστοσύνη που μας αντιμετωπίζει η πολιτεία.  Και η εμπιστοσύνη κερδίζεται και δεν χαρίζεται»

«Ο ΣΕΤΕ από τη πρώτη στιγμή που ξέσπασε η πανδημία λειτούργησε συντονισμένα, οργανωμένα, με ενότητα και σαν γροθιά για την αντιμετώπιση της κατάστασης. Τις τελευταίες 40 ημέρες δόθηκε μια δύσκολη μάχη, πρωτοφανή, απέναντι σε μια καθολική κρίση» ανέφερε.

Επίσης, σημείωσε ότι τα θέματα που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν την αμέσως επόμενη μέρα κινούνται σε δύο άξονες: Θέματα επιβίωσης και θέματα ανταγωνιστικότητας.

Τα θέματα επιβίωσης  έχουν να κάνουν με τη χρηματοδότηση και τη ρευστότητα, κεφάλαια κίνησης δηλαδή για την επανεκκίνηση.  Τα θέματα ανταγωνιστικότητας έχουν να κάνουν με τα εργαλεία που μπορούν να ανακτηθούν πελατεία και αγορές. Αυτά αφορούν στη μείωση των συντελεστών ΦΠΑ, σε διαμονή, εστίαση, τουριστικό πακέτο και γενικότερα τις μεταφορές, και βέβαια ένα στοχευμένο πρόγραμμα προβολής, το οποίο θα εστιάσει εκεί που δυνητικά θα μπορούσε να κερδηθεί πελατεία τη χρονιά που τρέχει. Στο πλαίσιο αυτό, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ εξήρε την πρωτοβουλία η οποία ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα, από το υπουργείο τουρισμού, τον ΕΟΤ και την Marketing Greece, με τη συνδρομή της Google, για τη πλατφόρμα, Greece from Home.

Τέλος, έστειλε κι ένα σχετικό μήνυμα της αισιοδοξίας: «Η Ελλάδα χρησιμοποιείται διεθνώς ως χώρα υπόδειγμα, που έκανε εγκαίρως αυτό που έπρεπε για να προστατευθεί από έναν κίνδυνο πρωτοφανή. Η χώρα μας έχει ισχυροποιήσει το brand της πλέον και αυτό θα κεφαλαιοποιηθεί τουριστικά, όταν έρθει η ώρα, με τις απαιτούμενες ενέργειες. Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης αυτής της πανδημίας, θα είμαστε τραυματισμένοι τουριστικά, οικονομικά και κοινωνικά. Όμως  έχουμε φτιάξει δομές, έχουμε τα εργαλεία, τις ιδέες, το προϊόν και το brand εκείνο για να επανέλθουμε πάρα πολύ σύντομα» είπε ο κ. Ρέτσος.

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 09:47 - 08 Απρ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.