ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ζυγίζουν πρωτόκολλα κι αναμένουν νέα από τα αεροδρόμια τα ξενοδοχεία

11:32 - 25 Μαϊ 2020 | ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Ζυγίζουν πρωτόκολλα κι αναμένουν νέα από τα αεροδρόμια τα ξενοδοχεία
Να ενημερώσουν, αλλά και να αποσαφηνίσουν λεπτομέρειες για τα υγειονομικά πρωτόκολλα στον τουρισμό προσπαθούν οι φορείς του κλάδου, ώστε να εκτιμήσουν το πώς και πότε θα ανοίξουν τις επιχειρήσεις τους.

Παράλληλα με αγωνία περιμένουν να δουν τι θα γίνει στις αερομεταφορές αλλά και στην ακτοπλοΐα. Έτσι το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος προσπαθεί να ενημερώσει τα μέλη του ενώ σταχυολογεί και απορίες που θα πρέπει να διασαφηνιστούν. Πάντως όπως αναφέρεται είναι θετικό ότι δίνονται δύο επιλογές σε ότι αφορά τα πρωτόκολλα για τις αναχωρήσεις από τα δωμάτια . Δηλαδή ότι είτε μπορεί να υπάρξει κανονικός καθαρισμός και αναμονή 24 ωρών πριν το δωμάτιο διατεθεί σε πελάτη ή σχολαστικός καθαρισμός - απολύμανση (π.χ. με ατμοκαθαριστή) στις επίμαχες επιφάνειες δωματίου και μπάνιου. Αυτό θα κριθεί ανάλογα από το κάθε κατάλυμα.

Πάντως ένα στοιχείο σχετικής ισοστάθμισης κόστους είναι και το ότι καταργείται η καθημερινή αλλαγή ιματισμού και πετσετών αλλά και οι επισκέψεις για τα τακτοποίηση στα δωμάτια. Πάντως ο Γιάννης Ρέτσος σταθερά επισημαίνει ότι φέτος είναι μια «υβριδική» χρονιά με δυσκολίες στο άνοιγμα και λειτουργία των επιχειρήσεων.

«Καταθέσαμε πολύ αναλυτικές προτάσεις. Τα πρωτόκολλα είναι προς την κατεύθυνση αυτού που είχαμε πει, ρεαλιστικά και βιώσιμα» τόνισε πριν λίγες μέρες στον Αντ1 ο κ. Ρέτσος και προσέθεσε: «Προφανώς και θα αυξήσουν το κόστος σε μία επιχείρηση, δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς. Ξέρετε δεν είναι μόνο να πεις ότι το εφαρμόζεις, είναι να δημιουργήσεις και την αίσθηση και στους εργαζόμενους και στους πελάτες σου ότι πραγματικά έχεις λάβει μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Άρα λοιπόν η πρώτη ανάγνωση είναι ότι μπορούν να εφαρμοστούν. Περνώντας ο χρόνος και αν τα πράγματα εξελιχθούν καλά, νομίζω ότι θα φτάσουμε σε ένα σημείο, από τον Ιούλιο και μετά, που κάποια πράγματα θα χαλαρώσουν. Οπότε σε πρώτη φάση, καλώς βγήκαν τα πρωτόκολλα. Θα κοιτάξουμε να δούμε τώρα τι πρέπει να γίνει για να εφαρμοστούν και νομίζω ότι με την πάροδο του χρόνου, θα αναθεωρούνται».

«Η φετινή σεζόν είναι ένας πολυσύνθετος γρίφος που δεν έχει εύκολες λύσεις και μοναδικός στόχος είναι να σώσουμε από αυτή ό,τι μπορεί να διασωθεί. Όμως, ακριβώς σε αυτήν την πιο δύσκολη, ιστορικά στιγμή για τα ελληνικά ξενοδοχεία, είναι που πρέπει να επιδείξουμε σθένος, να κρατήσουμε ψηλά το κεφάλι και να εργαστούμε όλοι μαζί, ακόμη πιο εντατικά, για να κερδίσουμε την επόμενη σεζόν και να χτίσουμε το αύριο του τουρισμού, αντιμετωπίζοντας τις χρόνιες παθογένειες που ακόμα υφίσταται ο κλάδος» είχε αναφέρει προ ημερών ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Αλέξανδρος Βασιλικός.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, όπως αναφέρουν μιλώντας στο Reporter.gr ξενοδοχειακοί παράγοντες, κεντρικός στόχος είναι προστασία του προσωπικού από πιθανά κρούσματα και άρα η διασπορά του ιού στη κοινότητα. Επίσης, υπογραμμίζουν ότι το κόστος προσαρμογής στις νέες συνθήκες σε συνδυασμό με την αδυναμία οποιασδήποτε πρόβλεψης εκτίμησης για την πορεία των κρατήσεων, εντείνουν το κλίμα ανασφάλειας στον ξενοδοχειακό κλάδο ωστόσο πολύ δύσκολα θα αποφασίσει κάποιος να μην ανοίξει καθόλου και να είναι απών από την αγορά.

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 11:38 - 25 Μαϊ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.