ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ελληνικό Πρωινό: «Σφραγίδα» ταυτότητας για τον τουρισμό και «λοκομοτίβα» ανάπτυξης Κύριο

10:13 - 27 Σεπ 2022 | ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Ελληνικό Πρωινό: «Σφραγίδα» ταυτότητας για τον τουρισμό και «λοκομοτίβα» ανάπτυξης
Σημαντικές υπεραξίες δίνει στον πρωτογενή τομέα παραγωγής αλλά και στη μεταποίηση ο τουριστικός κλάδος. Είναι ενδεικτικό ότι με βάση πρόσφατη μελέτη του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) το 88% της δαπάνης των ξενοδοχείων για αγορά τροφίμων και ποτών αφορά σε αγορά ελληνικών προϊόντων. Μάλιστα το ποσοστό κατανέμεται σε 36% από τοπικούς παραγωγούς (εντός δηλαδή του νομού που δραστηριοποιείται κάθε ξενοδοχείο) και το 52% από την υπόλοιπη Ελλάδα.

Ειδικότερα, όπως αναφέρθηκε τον περασμένο Ιούνιο  στο  πλαίσιο εκδήλωσης για το Πρωτόκολλο Συνεργασίας, που υπέγραψαν ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) κ. Αλέξανδρος Βασιλικός και ο Πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ) κ. Κωνσταντίνος Ευσταθίου, παρουσία της Υφυπουργού Τουρισμού κ. Σοφίας Ζαχαράκη,  με βάση και την Έρευνα για τη Διασύνδεση του Ξενοδοχειακού Κλάδου με τον Πρωτογενή Τομέα:

·       Το 88% της δαπάνης των ξενοδοχείων για αγορά τροφίμων και ποτών αφορά σε αγορά ελληνικών προϊόντων. Το 36% από παραγωγούς εντός του νομού και το 52% από την υπόλοιπη Ελλάδα.

·        Το 97% των κρασιών που καταναλώνουν τα ξενοδοχεία είναι ελληνικά.

·       1.250 ξενοδοχεία έχουν πιστοποιηθεί στη δράση του ΞΕΕ «Ελληνικό Πρωινό».

·       Ο μικρός όγκος παραγωγής και το υψηλό κόστος εναλλάσσονται ως οι κύριοι ανασταλτικοί παράγοντες προμήθειας τροφίμων και ποτών από τοπικούς παραγωγούς σε όλες τις Ελληνικές Περιφέρειες.

·       Προϊόντα «πρωταθλητές» στις αγορές σε τοπικό επίπεδο αποτελούν η μαναβική, τα αυγά και τα αρτοπαρασκευάσματα και ακολουθούν το λάδι, το κρασί και το μέλι.

Στο φόντο αυτό χθες με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού ο  Διεθνής Αερολιμένας της Αθήνας, η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής & Αργοσαρωνικού και το ΞΕΕ έδωσαν στίγμα αειφορίας του κλάδου του τουρισμού με το σερβίρισμα «Ελληνικού Πρωινού», της δυναμικής δράσης του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος, «Ελληνικό Πρωινό» που αναδεικνύει τη γαστρονομική ταυτότητα της χώρας μας. 

Η υφυπουργός Τουρισμού σημείωσε ότι :

“Στηρίζουμε ένθερμα αυτή την προσπάθεια που φέρνει τα ποιοτικά ελληνικά προϊόντα στο τραπέζι κάθε ταξιδιώτη! Θερμά συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία του ΞΕΕ, του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού, με επίκεντρο το «Ελληνικό Πρωινό». Γιορτάζουμε την παγκόσμια ημέρα τουρισμού εστιάζοντας στην ποιότητα των ελληνικών προϊόντων και με όχημα την ελληνική γαστρονομία ταξιδεύουμε την εικόνα της χώρας μας πιο μακριά ! Εστιάζουμε στην ποιότητα, την αυθεντικότητα και τη βιωσιμότητα του ελληνικού τουρισμού και βάζουμε γερές βάσεις για το μέλλον” ανέφερε η υφυπουργός Τουρισμού κα. Σοφία Ζαχαράκη χαιρετώντας την πρωτοβουλία.

Πρεσβευτές τα ξενοδοχεία

Όπως υπογράμμισε ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας κ. Αλέξανδρος Βασιλικός το καινοτόμο πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό» ξεκίνησε το 2010 από το ΞΕΕ και έκτοτε έχει διαγράψει μια πολύ επιτυχημένη πορεία καταξίωσης, μέσα από το διαρκή εμπλουτισμό του και τη διαρκώς αυξανόμενη συμμετοχή. «Η ανάδειξη μέσω του «Ελληνικού Πρωινού» της ιδιαίτερης γαστρονομικής παράδοσης κάθε περιοχής της χώρας µας, ανάλογα µε τα προϊόντα που παράγονται σε αυτήν, τις ιδιαίτερες κλιµατολογικές και γεωγραφικές συνθήκες, δίνει στοιχεία μοναδικότητας στην εμπειρία των επισκεπτών μας και συμβάλει στην εξωστρέφεια και στο άνοιγμα νέων αγορών για μοναδικά προϊόντα ελληνικής παραγωγής. Κάθε μέρα, με κάθε πρωινό, τα ξενοδοχεία που έχουν αγκαλιάσει το «Ελληνικό Πρωινό», γίνονται οι καλύτεροι πρεσβευτές της ποιοτικής πρωτογενούς παραγωγής και της ελληνικής γαστρονομίας» ανέφερε ο κ. Βασιλικός προσθέτοντας : «Όπως είναι γνωστό η Φιλοξενία διαχέει τα οφέλη της σε 17 κλάδους οικονομικής δραστηριότητας και 9 τομείς της ελληνικής οικονομίας. Ανάμεσά τους ο πρωτογενής τομέας έχει περίοπτη θέση σε αυτή τη συνεισφορά του ελληνικού ξενοδοχείου, όπως επιβεβαιώνει από έρευνα του ΙΤΕΠ για λογαριασμό του ΞΕΕ. Σύμφωνα με αυτή, το  88% της δαπάνης των ξενοδοχείων για αγορά τροφίμων και ποτών αφορά σε αγορά ελληνικών προϊόντων.  Το εντυπωσιακό αυτό ποσοστό κατανέμεται σε 36% από τοπικούς παραγωγούς (εντός δηλαδή του νομού που δραστηριοποιείται κάθε ξενοδοχείο) και το 52% από την υπόλοιπη Ελλάδα».

Η  Διευθύντρια Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, κα Ιωάννα Παπαδοπούλου, σχολιάζοντας την πρωτοβουλία δήλωσε: «Η σημερινή «Πρόσκληση σε…Ελληνικό Πρωινό» είναι μια ακόμα έκφραση της πολυδιάστατης συνεργασίας μας με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και με την Ένωση Ξενοδόχων, Αθηνών, Αττικής και Αργοσαρωνικού και αποτελεί μια ιδιαίτερη  στιγμή για εμάς στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Στο πλαίσιο της διαρκούς προσπάθειάς μας για την ενδυνάμωση και την προβολή  της ελληνικότητας και της παράδοσής μας, επιλέξαμε την παραμονή της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού  για να μοιραστούμε με τους ταξιδιώτες μας τη γαστρονομική  εμπειρία των αυθεντικών, ελληνικών  προϊόντων που συνθέτουν το Ελληνικό Πρωινό και εκφράζουν με τον πιο…γευστικό  τρόπο  την απαράμιλλη  ελληνική φιλοξενία».

Η Προέδρος της ΕΞΑΑΑ κα Λαμπρινή Καρανάσιου Ζούλοβιτς αναφερόμενη στους σκοπούς της αυριανής εκδήλωσης επισήμανε ότι : «Το 'Ελληνικό Πρωινό' είναι μια πρωτοβουλία που αγαπήθηκε όσο λίγες από Έλληνες και ξένους επισκέπτες και η φήμη του έχει ήδη ξεπεράσει τα ελληνικά σύνορα. Εκφράζει την Ελλάδα μας, εκφράζει την φιλόξενη καλημέρα μας και κυρίως στηρίζει και αναδεικνύει την ελληνική παραγωγή τοπικών προϊόντων και τους Έλληνες παραγωγούς. Είμαστε περήφανοι για το Ελληνικό Πρωινό, με το οποίο σήμερα, παραμονή της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού αποχαιρετούμε από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών τους επισκέπτες που αναχωρούν από τη χώρας μας».

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.