ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

World Travel Market: Τα μηνύματα για τον ελληνικό τουρισμό

08:57 - 10 Νοε 2022 | ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
World Travel Market: Τα μηνύματα για τον ελληνικό τουρισμό
Έπεσε η αυλαία της πρώτης και πλέον μαζικής διεθνούς εκθέσεως τουρισμού της World Travel Market. Εκεί καταγράφεται ο πρώτος σφυγμός για τη σεζόν και τις τάσεις του 2023 που για την Ελλάδα προμηνύονται θετικές.

Σε συνέχεια της μεγάλης δυναμικής που δείχνει η Ελλάδα από το 2013 αλλά και βέβαια από το 2020 με την σταδιακή επανάκαμψη του τουρισμού μετά την πανδημία φαίνεται ότι και η νέα χρονιά θα πάει αρκούντως καλά, αν και όλοι οι παράγοντες του κλάδου επισημαίνουν τον υψηλό δείκτη ρίσκου που υπάρχει λόγω συγκυρίας.

Όπως τόνισε  ο υπουργός Τουρισμού, κ. Βασίλης Κικίλιας ειδικά για τη Μεγάλη Βρετανία υπάρχουν θετικές ενδείξεις ήδη από φέτος. Όπως είπε στη χώρα έχουν έλθει τρία εκατομμύρια Βρετανοί, έχει γίνει επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ενώ προστίθετναι νέες πτήσεις, νέοι προορισμοί από τις αεροπορικές εταιρείες, όπως η Easy Jet, η British Airways και η Jet 2. “Γεγονός που μας χαροποιεί και ενισχύει τη στρατηγική μας για την επέκταση της τουριστικής περιόδου”, δήλωσε χαρακτηριστικά στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Στις φετινές καλές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού στάθηκε και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Γιάννης Ρέτσος από το Λονδίνο, δίνοντας έμφαση στην σημασια που έχει για τον ελληνικό τουρισμό η αγορά της Αγγλίας και της Γερμανίας. 

“Φέτος η χρονιά πήγε πάρα πολύ καλά όπως και όλες οι παραδοσιακές αγορές, παρά τα πολλά προβλήματα -γεωπολιτικά, ακρίβεια, ενεργειακό” επεσήμανε ο κ. Ρέτσος εκτιμώντας ότι τα φετινά έσοδα από τον τουρισμό θα φτάσουν αυτά του 2019.

“Εδώ και δύο χρόνια γίνεται μια πολύ συστηματική δουλειά, και από τον ιδιωτικό τομέα, και από την κεντρική κυβέρνηση, τον ίδιο τον πρωθυπουργό αλλά και τον υπουργό Τουρισμού και νομίζω ότι αυτό φάνηκε τελικά εκ του αποτελέσματος, όχι μόνο με τις πολλές πτήσεις αλλά και με την πληρότητα των πτήσεων αυτών και με τον σχεδιασμό των Αμερικανών για τα επόμενα χρόνια γιατί πρόκειται για μια στρατηγική μακροπρόθεσμη και όχι συγκυριακή. Το γεγονός ότι οι πτήσεις διατηρούνται, επεκτείνεται η διάρκειά τους αλλά σχεδιάζονται και καινούργιες δείχνει ότι οι Αμερικάνοι πλέον, ποντάρουν τουριστικά στην Ελλάδα για τα επόμενα πολλά χρόνια”, υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ.

Ουσιαστικά σε αυτό που συνηγορούν όλοι είναι ότι υπάρχουν “πατήματα” για τη νέα χρονιά, ωστόσο από τους παράγοντες του κλάδου συστήνεται “εγκράτεια” στις προβλέψεις καθώς ο πόλεμος, οι πληθωριστικές πιέσεις και η ενεργειακή κρίση επηρεάζουν τη διάθεση για ταξίδι και μετά μια πολύ καλή χρονιά δεν μπορεί να αποκλειστεί κι ένα σχετικό “φρένο”. Επιπλέον, η Βρετανική αγορά αντιμετωπίζει και το θέμα της συναλλαγματικής ισοτιμίας, που λειτουργεί επιβαρυντικά.

Όπως, χαρακτηριστικά, δήλωσε ο Αντώνης Γελασάκης, CEO Travel & Hospitality Divisions του Ομίλου Γελασάκη, όπου μεταξύ άλλων έχει υπό την “ομπρέλα” του το πολυβραβευμένο πεντάστερο ξενοδοχείο  La Mer Resort & Spa στον Καβρό Χανίων “υπάρχει πολύ θετικό κλίμα αλλά κρατάμε μικρό καλάθι. Άλλωστε, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια,και του χρόνου οι εκτιμήσεις παραπέμπουν σε μια σεζόν με το last minute θα κυριαρχήσει.” Παράλληλα ο κ. Γελασάκης, που βρίσκεται αυτές τις μέρες στο Λονδίνο για την έκθεση, συμπληρώνει λέγοντας ότι “ναι μεν τα δείγματα είναι θετικά ωστόσο οι αβεβαιότητες με τον πληθωρισμό, τον πόλεμο και όλα όσα συμβαίνουν δεν μπορεί να αφήσουν κανένα αδιάφορο. Γιαυτό απαιτείται εγρήγορση όλων, συνεργασία και συντονισμός δράσεων ώστε να υπάρξει το βέλτιστο αποτέλεσμα”. 

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Κωνσταντίνος Τριανταφύλλης, Group Marketing & PR Director, του Metaxa Hospitality Group, που επίσης βρίσκεται στην WTM αναφέρει ότι φέτος η έκθεση έχει περισσότερο δυναμισμό, όπως αναμενόταν, σε σχέση με πέρυσι, με τη χώρα μας να καταγράφει μια ισχυρή δυναμική. “Τα αποτελέσματα θα τα δούμε στο πεδίο” τονίζει ωστόσο, δίνοντας το στίγμα για την επόμενη χρονιά. Όπως τονίζει η χώρα καταγράφει σημαντική δυναμική αλλά οι συγκυρίες δεν επιτρέπουν προβλέψεις. 

Πάντως, η TUI, ο μεγάλος “πελάτης” της χώρας, ανακοίνωσε αύξηση των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων προς την Ελλάδα για το 2023 και άνοιγμα σε νέες αγορές με περισσότερους προορισμούς.

Περαιτέρω επέκταση του προγράμματος του για το 2023 υιοθέτησε και ο FTI, ο δεύτερος μεγαλύτερος tour operator της Ευρώπης ο οποίος αποφάσισε πρόσφατα να αυξήσει τις πτήσεις προς Κρήτη και Ρόδο, να επεκτείνει το θερινό πρόγραμμα πτήσεων έως τον Νοέμβριο του 2023 και να προσθέσει επίσης στο πρόγραμμά του και το αεροδρόμιο του Αράξου.

Όσον αφορά τα ξενοδοχεία που έχει στο χαρτοφυλάκιό του, ο FTI προσθέτει για την επόμενη χρονιά νέα ξενοδοχεία από την αλυσίδα Grecotel και θέρετρα μόνο για ενήλικες. Επεκτείνει επίσης τα πακέτα Fly & Drive, τα πακέτα περιηγήσεων, συμπεριλαμβανομένων των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων, αυξάνοντας την επιλογή κατά 40%. Επίσης, σε προσφορά για πρώτη φορά είναι το οκταήμερο ιστιοπλοϊκό ταξίδι "Ionian Fantasy" από την Κέρκυρα.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.