ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

XRTC: Κίνδυνος ενόψει για την ακτοπλοΐα

11:57 - 03 Αυγ 2011 | Ναυτιλία
Την εικόνα της ακτοπλοϊας παρουσίασε σε έκθεση της XRTC του κ. Γιώργου Ξηραδάκη στην οποία τονίζεται πως η αβεβαιότητα, όχι μόνο δεν έχει περιοριστεί αλλά μάλλον έχει επιδεινωθεί και αυτό οφείλεται σε μία σειρά εξωγενών παραγόντων που επικρατούν τόσο σε εθνικό, περιφερειακό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο. Επίσης επισημαίνεται ότι δεν πρέπει να αγνοηθεί ο κίνδυνος της διακύμανσης των επιτοκίων κυρίως μετά την πρόσφατη απόφαση της ΕΚΤ για αύξηση του βασικού επιτοκίου κατά 25 μονάδες βάσης, γεγονός που εάν συνεχιστεί θα επιβαρύνει τον τραπεζικό δανεισμό της αγοράς σημαντικά. Την ίδια ώρα οι ίδιες οι εταιρίες από τη μεριά τους προσπαθούν να προσανατολιστούν παλεύοντας μέσα σε αυτό το κλίμα της έντονης αβεβαιότητας. Σύμφωνα πάντως με την έκθεση η ευρύτερη εικόνα έχει ως εξής

1. Η οικονομική εικόνα των ακτοπλοϊκών εταιριών είναι ιδιαίτερα κακή καθώς παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες ζημιές της ιστορίας τους.

2. Οι δημοσιονομικές προσαρμογές στην Ελλάδα επηρεάζουν την ακτοπλοϊκή αγορά για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

3. Στρατηγικές ανανέωσης των στόλων δεν μπορούν να υπάρξουν στην παρούσα φάση.

4. Ο αυξανόμενα άκριτος ανταγωνισμός στις γραμμές «φιλέτα» περιόρισε σημαντικά τα έσοδα και επομένως τα οικονομικά αποτελέσματα των εταιριών και αποτελούν απειλή για τη βιωσιμότητα των εταιριών και της αγοράς.

5. Έκτακτα γεωπολιτικά γεγονότα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου έδειξαν τα υψηλά επίπεδα αντανακλαστικών των ακτοπλοϊκών εταιριών και της πολιτικής ηγεσίας.

6. Πιο αναγκαίες από ποτέ είναι οι συγχωνεύσεις και συνεργασίες στην εσωτερική αγορά οι οποίες θα επιτρέψουν τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας.

7. Η μείωση των κρατήσεων υπέρ τρίτων στις τιμές των εισιτηρίων αποτελεί ένα θετικό βήμα προς την ορθότερη λειτουργία του κλάδου.

8. Το κόστος των καυσίμων εξακολουθεί να αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή για τον κλάδο οδηγώντας σε αποδρομολόγηση πλοίων.

9. Η δομή, οργάνωση και γενικότερη φιλοσοφία του συστήματος των άγονων γραμμών δεν έχει επιφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα με αρκετές γραμμές να μην καλύπτονται με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο.

10. Η διάσπαση του ανθρώπινου δυναμικού του πρώην Υπουργείου Ναυτιλίας μεταξύ του Υ.Θ.Υ.Ν.ΑΛ. και του Υ.ΠΡΟ.ΠΟ. έχει δημιουργήσει σύγχυση στην αγορά και δεν αποτελεί ένα βιώσιμο σύστημα.

Copyright © 1999-2021 Premium S.A. All rights reserved.