ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Οι νέες διατάξεις για την εισαγωγή ναυτιλιακών εταιρειών στο Χ.Α.

17:32 - 30 Μαϊ 2006 | Ναυτιλία
Η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία είναι αναμφισβήτητα ένας από τους βασικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας και μάλιστα προσδίδει στη χώρα μας την πρώτη θέση στον ναυτιλιακό κλάδο διεθνώς, δήλωσε ο πρόεδρος του Χρηματιστηρίου Αθηνών Σπύρος Καπράλος στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς.
"Τόσο το σημερινό δυναμικό του κλάδου όσο και οι προοπτικές του, που διαφαίνονται από τη δημιουργία μεγάλων και σύγχρονων στόλων που βρίσκονται ”στα σκαριά” αποτέλεσε για μας ένα σημαντικό δεδομένο κατά το σχεδιασμό του Νέου Πλαισίου εισαγωγής εταιρειών της ποντοπόρου ναυτιλίας στην Αγορά Αξιών του Χρηματιστηρίου Αθηνών", πρόσθεσε. Oπως είπε ο κ. Καπράλος, ο νέος κανονισμός του ΧΑ προβλέπει μια σειρά από καινούργιες διατάξεις για την εισαγωγή ναυτιλιακών εταιρειών, όπως είναι: - η κατάργηση της δημιουργίας Εταιρειών Επενδύσεων Ποντοπόρου Ναυτιλίας (Ε.Ε.Π.Ν.) ως αποκλειστικού οχήματος για την εισαγωγή, - η δυνατότητα εισαγωγής και αλλοδαπών ναυτιλιακών εταιριών και - η κατάργηση κάθε περιορισμού όσον αφορά τον ελάχιστο αριθμό πλοίων, τη σημαία τους, το δανεισμό, την περιουσιακή διάρθρωση, το νηογνώμονα και τη μείωση του αριθμού πλοίων ως λόγου διαγραφής. Με αυτό τον τρόπο, όπως υπογράμμισε ο κ. Καπράλος, θεωρούμε ότι παρέχουμε μια ευελιξία στους Έλληνες εφοπλιστές και, παράλληλα, επιθυμούμε να προσελκύσουμε ορισμένες καλές και ποιοτικές εταιρείες πιστεύοντας ότι αυτό θα κάνει καλό τόσο στην αγορά μας όσο και στην ελληνική ναυτιλία χωρίς βέβαια να παραγνωρίζουμε τον παράγοντα ρίσκο με τα απότομα σκαμπανεβάσματα της ναυτιλιακής αγοράς. Θέλοντας να απαλλάξουμε τις εταιρίες από γραφειοκρατικά κολλήματα που δεν εξυπηρετούν την αγορά, συνέχισε ο κ. Καπράλος, θεσπίσαμε απλές και σύντομες διαδικασίες εισαγωγής, οι οποίες ισχύουν και για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Οι προϋποθέσεις εισαγωγής είναι ίδιες για όλους τους κλάδους και στηρίζονται αποκλειστικά σε χρηματοοικονομικά κριτήρια, αντίστοιχα των ξένων αγορών. Ας σημειωθεί εδώ ότι ο ναυτιλιακός κλάδος εισάγεται στο ΧΑ στην κατηγορία «Μεγάλης Κεφαλαιοποίησης» για δυο λόγους: αφ’ ενός μεν λόγω του μεγέθους των εταιρειών της ποντοπόρου ναυτιλίας και αφετέρου λόγω των αυξημένων υποχρεώσεων εταιρικής διακυβέρνησης για την προστασία του επενδυτικού κοινού. Το νέο κανονιστικό πλαίσιο προβλέπει καινούργιες προϋποθέσεις για την πρωτογενή εισαγωγή μιας ναυτιλιακής εταιρίας με βάση μόνο χρηματοοικονομικά κριτήρια αντίστοιχα των ξένων χρηματιστηρίων. Οι προϋποθέσεις αυτές αναφέρονται: - στη νομική μορφή της εκδότριας (Ανώνυμη Εταιρία οποιασδήποτε εθνικότητας συμπεριλαμβανομένων των εταιριών offshore, που είναι Holding Ελληνικών / Αλλοδαπών πλοιοκτητριών εταιριών) - στη διασπορά (25% του συνόλου των μετοχών της ιδίας κατηγορίας και 2000 άτομα - έκαστος όχι ποσοστό μεγαλύτερο από 2%) - στην εταιρική διακυβέρνηση - στο χρόνο ζωής της εταιρείας (τρεις τουλάχιστον οικονομικές χρήσεις). εταιρίες με βραχύτερο βίο εισάγονται μόνον με έγκριση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς - στα ίδια κεφάλαια (15 εκατ. ευρώ) - στη κερδοφορία (ΚΠΦ 12 εκατ. ευρώ και όχι λιγότερο από 3 εκατ. ευρώ ανά έτος ή EBITDA 16 εκατ. ευρώ και όχι λιγότερο από 4 εκατ. ευρώ ανά έτος. Τα παραπάνω ισχύουν για τα 3 τελευταία έτη πριν την εισαγωγή) - στην κεφαλαιοποίηση (τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ) - στην προσκόμιση από αναγνωρισμένο ελεγκτικό και λογιστικό οίκο διεθνούς κύρους, ειδική έκθεση για τις τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις. Κατά τη δευτερογενή εισαγωγή ισχύουν οι ίδιες ποσοτικές προϋποθέσεις εισαγωγής με την πρωτογενή. Ας σημειώσουμε εδώ ότι είναι υποχρεωτική η διάθεση μετοχών της τάξης τουλάχιστον του 5% του συνόλου μετοχών της ίδιας κατηγορίας σε τουλάχιστον 100 άτομα και ότι υπάρχει η δυνατότητα σύνταξης οικονομικών καταστάσεων με τα αμερικανικά λογιστικά πρότυπα (US GAAP) Στα κριτήρια αξιολόγησης της καταλληλότητας της εταιρείας συγκαταλέγονται οι ταμειακές ροές, ο αριθμός και η αξία των πλοίων της πλοιοκτήτριας εταιρείας, οι ασφαλιστικές καλύψεις και ο δανεισμός.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.