ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Καυγάδες ακτοπλόων και κόστος άγονων γραμμών πονοκέφαλος για το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου

01:12 - 31 Οκτ 2012 | Ναυτιλία
Το γόρδιο δεσμό που απειλεί να πνίξει την ακτοπλοΐα αναζητά να κόψει το υπουργείο Ναυτιλία, ξεκινώντας από την Τετάρτη κύκλο επαφών με τον κλάδο. Κι αυτό στο φόντο των σφοδρών συγκρούσεων μεταξύ των ακτοπλόων, αλλά κι όσων είπε η Επίτροπος Θαλασσίων Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης Μαρία Δαμανάκη η οποία έβαλε «φρένο» στις προσπάθειες που καταβάλλει ο υπουργός σε συνεργασία με την Task Force να βρει χρηματοδότηση από τα ευρωπαϊκά Ταμεία, για να καλυφθεί το εργασιακό και το κόστος καυσίμων.
Υπενθυμίζεται ότι η κ. Δαμανάκη ανέφερε ότι σύμφωνα με τη συνθήκη της Λισαβόνας, η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν μπορεί να επιδοτήσει το κόστος λειτουργίας ενός πλοίου, αντίθετα μπορεί να συμμετέχει σε χρηματοδότηση έργων υποδομής κι εκσυγχρονισμού, αλλά και σε αγορές πλοίων, αν πρόκειται για την εξυπηρέτηση των λεγόμενων άγονων γραμμών. Κάλεσε μάλιστα την ελληνική κυβέρνηση στο πλαίσιο αυτό να καταθέσει και προτάσεις προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να εξεταστούν άμεσα από τους αρμόδιους Επιτρόπους.
 
Η πρωτοβουλία του υπουργείου αναμένεται να ξεκινήσει, πάντως, κι εν μέσω ενός εντεινόμενου κλίματος καχυποψίας μεταξύ των εταιριών. Ήδη τα μαχαίρια έχουν βγει μεταξύ της Attica και του Ομίλου Grimaldi με αιχμή τις γραμμές της Ιταλίας και της Κρήτης, αλλά και μεταξύ της Attica πάλι και της ΝΕΛ για τις γραμμές του Ανατολικού Αιγαίου. Η ΑΝΕΚ, η οποία έχει έλθει κοντά με την Attica, λόγω της κοινοπραξίας που έχουν συστήσει σε Ιταλία και Κρήτη κρατά στάση αναμονής, λόγω της κοινής συμμετοχής με τον Grimaldi στη Hellenic Seaways.

Κίνδυνος να μείνουν τα νησιά χωρίς καράβια
 
To υπουργείο, ωστόσο, καλείται να δώσει λύση για τις 14 άγονες γραμμές, όπου υπάρχει οι συμβάσεις να παραταθούν, καθώς οι σχετικοί διαγωνισμοί δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί, μετά την απόφαση της επιτροπής να απορρίψει όλες σχεδόν (πλην μίας) τις αιτήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Αποτέλεσμα της εξέλιξης αυτής είναι οι εταιρείες να προχωρούν σε αποδρομολογήσεις πλοίων. Πληροφορίες από το ΥΝΑ αναφέρουν ότι θα δοθούν παρατάσεις ώστε τα νησιά να μη μείνουν χωρίς δρομολόγια, ωστόσο η συνολική κατάσταση απαιτεί άμεσες και μακροπρόθεσμες δράσεις.
 


Σε όλες τις εταιρίες υπάρχει διάχυτος προβληματισμός, για το πώς θα μειωθούν τα αυξημένα λειτουργικά κόστη, καθώς το υπουργείο αρνήθηκε να αναμορφώσει τα μισθώματα, αλλά και το κρατικό ναυλολόγιο. Ήδη, η Attica ανακοίνωσε την αποδρομολόγηση του «Διαγόρας» από τη γραμμή των Δωδεκανήσων. Επίσης και η «Αιγαίον Πέλαγος» (θυγατρική της ΑΝΕΚ) βγάζει το «Ιεράπετρα» από τη γραμμή Πειραιάς-Φούρνοι -Ικαρία-Σάμος από τις 31/10. Και για τις δυο εταιρείες η επιτροπή του διαγωνισμού απέρριψε τις αιτήσεις τους. Πάντως, η C Link, (θυγατρική της ΝΕΛ), λαμβάνοντας απόρριψη λόγω υπαγωγής στο άρθρο 99, εκδήλωσε ενδιαφέρον για τις δύο γραμμές.

Copyright © 1999-2022 Premium S.A. All rights reserved.