• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Συμφωνία της ναυτικής κοινότητας για το δεύτερο εκπαιδευτικό ταξίδι των δοκίμων

21:58 - 23 Νοε 2012 | Ναυτιλία
Σε ένα πλαίσιο συμφωνίας για τη ναυτική εκπαίδευση και τα θαλάσσια εκπαιδευτικά ταξίδια κατέληξαν, κατά τη συνάντησή τους ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης με αντιπροσωπείες της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Πιο συγκεκριμένα οι εμπλεκόμενοι φορείς συμφώνησαν σε πιο ελαστικά κριτήρια για την πραγματοποίηση του δεύτερου ταξιδιού για τους δοκίμους, που αποτελεί μέχρι σήμερα ένα από τα βασικά προβλήματα για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού.  Σημειώνεται ότι το δεύτερο ταξίδι δεν επιδοτείται από το κράτος ενώ έχει δοθεί από τη νομοθεσία η δυνατότητα να ναυτολογούνται οι σπουδαστές και στα πλοία που δε φέρουν ελληνική σημαία αλλά ανήκουν σε εταιρίες ελληνικών συμφερόντων. Έτσι υπάρχει μεγάλη δυσκολία στα νέα στελέχη του εμπορικού ναυτικού να βρουν «μπάρκο» για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Σύμφωνα με το ΥΝΑ τα σημεία του πλαισίου συμφωνίας που επετεύχθη κατά τη συνάντηση είναι τα ακόλουθα:
 
1.      Η εγγραφή στο τρίτο έτος σπουδών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού θα επιτρέπεται με την συμπλήρωση, συσσωρευτικά μέχρι τότε, τουλάχιστον επτάμηνης θαλάσσιας υπηρεσίας.
 
2.      Η εναπομένουσα θαλάσσια υπηρεσία (για τη συμπλήρωση των 12 μηνών) δύναται να πραγματοποιηθεί το αργότερο εντός εξαετίας από την εγγραφή του σπουδαστή στην ΑΕΝ, οπότε και θα του χορηγείται το Δίπλωμα Γ’ Τάξεως. Θα επεκταθεί, δηλαδή, ο χρόνος από δύο έτη σε τρία για την πραγματοποίηση των θαλασσίων ταξιδιών.
 
3.      Με κανονιστική πράξη προωθείται η εγγραφή στο επόμενο διδακτικό εξάμηνο εκείνων των σπουδαστών που δεν μπόρεσαν να πραγματοποιήσουν ή δεν συμπλήρωσαν την απαιτούμενη θαλάσσια υπηρεσία.
 
4.      Η πρόσληψη τουλάχιστον ενός σπουδαστή ανά διαχειριζόμενο πλοίο θα είναι υποχρεωτική για κάθε πλοίο, ανεξαρτήτως σημαίας, το οποίο διαχειρίζεται στην Ελλάδα εταιρεία βάσει του Νόμου 89/67, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
 
Παράλληλα, συμφωνήθηκε να εξεταστούν τα ακόλουθα:
 
1.      Η κατάργηση των κρατήσεων υπέρ ΝΑΤ για τους σπουδαστές (416 ευρώ μηνιαίως από σπουδαστή και πλοίο) με ανάληψη αυτών από το κράτος όπως ισχύει για τα κατώτερα πληρώματα.
 
2.      Η επιδότηση του Πρώτου Εκπαιδευτικού Ταξιδιού να ισχύει για τους έξι πρώτους μήνες θαλάσσιας υπηρεσίας χωρίς περιορισμό εάν η υπηρεσία είναι συνεχής ή διακεκομμένη.
 
Μετά το πέρας της συνάντησης, ο κ. Μουσουρούλης δήλωσε: «Στον τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης, πρωταρχικός σκοπός του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι η ποιοτική αναβάθμισή της. Εκφράζω την ικανοποίησή μου για τη γόνιμη και εποικοδομητική συζήτηση που είχαμε σήμερα με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και για τη συμφωνία στην οποία τελικά καταλήξαμε, προς όφελος των σπουδαστών μας, της ναυτικής εκπαίδευσης και της ελληνικής ναυτιλίας. Αποδεικνύεται με αυτό τον τρόπο πως όταν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη κάθονται στο ίδιο τραπέζι με καλή πίστη και διάθεση για ειλικρινή διάλογο, μπορούν να εξευρεθούν λύσεις».

Penna Reporter Mamamia CityWoman