ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η Ελλάδα διατηρεί την πρωτοπορία στην παγκόσμια ναυτιλία

08:50 - 24 Δεκ 2012 | Ναυτιλία
Σε ελεύθερη πτώση δείχνει να βρίσκεται ο δείκτης BDI τις τελευταίες 12 ημέρες και συγκεκριμένα από τις 29 Νοεμβρίου όπου έχει καταγράψει ένα αρνητικό σερί σπάζοντας όχι μόνο το ψυχολογικό όριο των 1,000 μονάδων αλλά ακόμη και των 800 μονάδων. Για την ακρίβεια, την Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου, ο BDI, έκλεισε στις 766 μονάδες δηλαδή με απώλεια περίπου 21% από την προηγούμενη εβδομαδιαία ανασκόπηση. Για άλλη μία φορά ο συνήθης ύποπτος για την πτώση αυτή ήτανε τα Capes αφού οι υπόλοιποι επιμέρους δείκτες δεν παρουσίασαν ιδιαίτερες μεταβολές.

Συγκεκριμένα ο δείκτης των Capes (BCI) μέσα σε μία εβδομάδα έχασε 23,5% από τις 1,832 στις 1,403 μονάδες.  Η πτώση του δείκτη των Capes, αντιστοιχεί περίπου σε 50% μείωση στον μέσο όρο των ημερησίων εσόδων τους, αφού τα ημερήσια έσοδα την προηγούμενη εβδομάδα ήτανε $ 12,066 ενώ την Δευτέρα ήτανε στα           $ 6,239 την ημέρα, επίπεδο που είναι χαμηλότερο από το BreakEvenPoint των λειτουργικών εξόδων τους.     

    Όπως έχουμε επισημάνει, η ναυλαγορά βρίσκεται αντιμέτωπη με τον ενδογενή παράγοντα της υπέρ-προσφοράς τονάζ/πλοίων, παρά τη θετική πορεία του τομέα των διαλύσεων, αλλά και τον εξωγενή παράγοντα της Παγκόσμιας οικονομικής επιβράδυνσης και του Παγκόσμιου εμπορίου όπου για το 2012 η ανάπτυξη του έχει αναθεωρηθεί πτωτικά στο 2,5% δεδομένου ότι ο μέσος όρος ανάπτυξης του της τελευταίας 20ετίας είναι στο 5%.    

   Μετρώντας ελάχιστες εργάσιμες ημέρες μέχρι το νέο έτος, όλα δείχνουν ότι η ναυλαγορά θα συνεχίσει να κινείται πτωτικά και αναμένεται να δούμε αν θα σπάσει και το χαμηλό των 647 μονάδων που σημειώθηκε φέτος στις 3 Φεβρουαρίου.                       

   Όλα τα μακροοικονομικά στοιχεία συνηγορούν ότι η οποιαδήποτε «βοήθεια» στην ναυλαγορά το 2013 θα προέλθει για άλλη μία φορά από τις αναπτυσσόμενες οικονομίες και ιδιαίτερα από την Κίνα όπου οι τελευταίες αναλύσεις κάνουν λόγο για αυξημένη ζήτηση εμπορευμάτων την επόμενη χρονιά.  Ιδιαίτερα για  τις εισαγωγές IronOre εκτιμάται ότι θα υπάρχει μία αύξηση της τάξης των 4 εκ. τόνων μηνιαίως από την Κίνα, μεταφραζόμενη σε ετήσια αύξηση 7,5% από 6,4% το 2012.  Ταυτόχρονα η Ινδία το 2013 όπως όλα δείχνουν θα είναι εξαρτώμενη από εισαγωγές IronOre καθώς η παραγωγή της από 250 εκ. τόνους πριν 2 χρόνια μειώθηκε στους 170 εκ. τόνους λόγω της παύσης εργασιών αρκετών ορυχείων. Επίσης η Ινδία και συγκεκριμένα η AdaniGroup προέβη σε μία τεράστια επένδυση σε ορυχεία Coal της Αυστραλίας ύψους $ 10 δισ. στην περιοχή στην περιοχή Galilee του Queensland για εξόρυξη μεγάλων ποσοτήτων προς εξαγωγή στην Ινδία, οι οποίες όμως είναι προγραμματισμένες να ξεκινήσουν το 2016

   Κλείνοντας να επισημάνουμε ότι σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της UNCTAD, η Ελλάδα διατηρεί την πρωτοπορία στην παγκόσμια ναυτιλία αν και τα τελευταία χρόνια το μερίδιο της είναι ελαφρά μειωμένο.  Συγκεκριμένα, η Ελληνική εμπορική ναυτιλία κατέχει την πρώτη θέση με βάση τη μεταφορική ικανότητα (DWT) με δεύτερη την Ιαπωνία.  Ειδικότερα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν 3,321 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 224.051.881 DWT και κατέχουν μερίδιο 16,10% στον παγκόσμιο στόλο, ο οποίος αποτελείται από 46,901 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 1.518.109.503 DWT. Στη 2η θέση βρίσκεται ή Ιαπωνία, στην 3η ή Γερμανία, στην 4η ή Κίνα και στην 5η ή Νότιος Κορέα.

   Χωρίς τίποτα το συνταρακτικό και αυτή την εβδομάδα ο ρυθμός των αγοραπωλησιών σε όλους τους τύπους των πλοίων.   

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:     

  Στα Panamax, το ‘IKANBAYAN’ 75.777 DWT (2005 – Sanoyas) πουλήθηκε σε Έλληνες περίπου στα $ 15,5 εκ και το ‘PEGASUSISLAND’ 77.380 DWT (2002 – Mitsui) πουλήθηκε στα $ 12,2 εκ. .

  Στα Handymax, το ‘SELANDIA’ 48.139 DWT (1996 – Stocznia Gdansk) αγοράστηκε στα υψηλά $ 6,5 εκ. και το ‘YOUXUAN’ 43.697 DWT (1990 – Tsuneishi Zosen)

Στον τομέα των tankersγίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

 Στα Products, το ‘LADY OZGE’ 6.100 DWT (2011 – Hyundai Himsen) πουλήθηκε στην Ditas Shipping στα $ 14 εκ.   

ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ

 

Συνεχίστηκε η μείωση του ρυθμού των διαλύσεων και την προηγούμενη εβδομάδα καθώς η εορταστική περίοδος είναι προ των πυλών ενώ ταυτόχρονα τα γνωστά προβλήματα στην Ινδία σχετικά με την ρουπία και τις τιμές του σιδήρου να συνεχίζουν να υφίστανται.  Οι ανταγωνίστριες χώρες, Πακιστάν και Μπαγκλαντές, έχουν βγει στην αγορά για μεγαλύτερου τονάζ πλοία, αλλά η προσφορά είναι μειωμένη ιδιαίτερα στα δεξαμενόπλοια, ενώ η Κίνα είναι πρόθυμη να αγοράσει, ανεξαρτήτως τομέα και τονάζ.                    

     Η Ινδία, παρά το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα η δραστηριότητα είναι μειωμένη, στο σύνολο του χρόνου έσπασε ρεκόρ διαλύσεων.  Οι κύριοι ανασταλτικοί παράγοντες για τον τομέα των διαλύσεων στην Ινδία είναι η πορεία της ρουπίας και οι τιμές του σιδήρου αλλά την προηγούμενη εβδομάδα είδαμε κάποια κλεισίματα να γίνονται βασιζόμενα σε σπέκουλα και σε προσδοκίες πως η αγορά θα βελτιωθεί.                  

     Το Πακιστάν, την προηγούμενη εβδομάδα βγήκε δυναμικά στην αγορά εκμεταλλευόμενο τα προβλήματα στην Ινδία αλλά και αυτό είχε να αντιμετωπίσει την έλλειψη προσφοράς από δεξαμενόπλοια και όπως όλα δείχνουν τις επόμενες εβδομάδες θα ξεπεράσει την Ινδία ακόμη και σε πλοία ξηρού φορτίου.                  

     Το Μπαγκλαντές, δραστηριοποιήθηκε επιλεκτικά στην αγορά αγοράζοντας πλοία μεγαλύτερου τονάζ, αγνοώντας πλοία μικρότερου τονάζ τα οποία μάλιστα θα μπορούσαν να τα είχαν αγοράσει σε αρκετά ελκυστικές τιμές.  Χαρακτηριστικό είναι ότι οι CashBuyers δεν προχωράνε σε αγορές πριν να έχουν δεσμεύσει τον EndBuyer για την αγορά, ενώ οι πλοιοκτήτες πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για καθυστερήσεις λόγω της δυσκολίας για έκδοση των L/Cs από τις τράπεζες.                            

    Η Κίνα, συνεχίζει να προσφέρει υψηλές τιμές και είναι πρόθυμη να αγοράσει οποιοδήποτε τύπο πλοίων.  Υπάρχουν μάλιστα και περιπτώσεις όπου έκλεισε πλοία σε υψηλότερες τιμές ακόμη και αυτές από της Ινδίας σπεκουλάροντας ότι οι τιμές θα ανέβουν και άλλο αφού όπως έχουμε επισημάνει στο παρελθόν, ιστορικά η Κίνα δραστηριοποιείται έντονα στις αρχές κάθε χρόνου καθώς τον Φεβρουάριο αρχίζουν οι εορταστικές εκδηλώσεις για τον Νέο Χρόνο.     

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 679,195 DWTεκ των οποίων περίπου το 73% (495,623 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 6% (39,512 DWT) δεξαμενόπλοια και το 21% (144,060) Containersκαι Reefers.

 

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν σχεδόν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα:

  

 

 Ινδία:  Από $ 375 - $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

 Πακιστάν:  Από $ 380 - $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

 Μπαγκλαντές:  Από $ 385 - $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα   

  Κίνα:  Από $ 365 - $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

ΠΙΝΑΚΕΣ  ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ

BULK CARRIERS

 

Vessels Name

Dwt                  YoB                   Yard

Main Engine

Gear

S/S   D/D

Buyer

Seller- Remarks

Price     US$ mil.

IKAN BAYAN

75,777                           2005               Sanoyas

B&W

-

-                            -

Greeks

Japanese

around   15,5

PEGASUS ISLAND

77,830                2002                   Mitsui

MAN-B&W

-

06/2017            12/2014

Undisclosed

-

12,2

SELANDIA

48,139        1996               Stocznia Gdansk        

Sulzer

4x35

03/2016          06/2013

Undisclosed

-

6,5

YOU XUAN

43,697               1990                   Tsuneishi Zosen

B&W

4x30

01/2015          03/2013

Undisclosed

-

4,5

TANKERS

 

Vessels Name

Dwt                      YoB                   Yard

Main Engine

Tanks

S/S   D/D

Buyer

Seller-Remarks

Price     US$ mil.

LADY OZGE

6,100              2011                     Sahin Celik

Hyundai Himsen

12

-               -

Ditas Shipping

-

14

Πηγή: G.Moundreas &Company S.A

Τελευταία τροποποίηση στις 11:12 - 24 Δεκ 2012
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.