ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Οι μεταφορές ενεργειακών πόρων στο στόχαστρο των εφοπλιστών

01:04 - 14 Φεβ 2013 | Ναυτιλία
Οι μεταφορές ενεργειακών πόρων στο στόχαστρο των εφοπλιστών
Δυναμικά κινούνται οι έλληνες εφοπλιστές στον τομέα να των μεταφορών ενέργειας και ειδικά του υγροποιημένου φυσικού αερίου, του υγραερίου, αλλά και των πλατφορμών εξορύξεων επιδιώκοντας να κυριαρχήσουν σε μια σχετικά επικερδέστερη σε σχέση με τους άλλους κλάδους ναυτιλιακή δραστηριότητα, που αναμένεται, μεταξύ άλλων, να έχει έντονο ελληνικό χρώμα, λόγω των κοιτασμάτων στην Αν. Μεσόγειο.

Στο πλαίσιο αυτό σε νέα παραγγελία στα ναυπηγεία της Samsung Heavy Industries.για την κατασκευή έξι πλοίων προχώρησε η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά  GasLog του Πήτερ Λιβανού.

Ήδη, λίγες μέρες πριν προσέθεσε στο στόλο της δύο πλοία και υπέγραψε option για άλλα τέσσερα, καταβάλλοντας 420 εκατομμύρια δολάρια αρχικά για τα δύο πρώτα. Τα χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων σκάφη θα παραδοθούν από τη Samsung το πρώτο και δεύτερο  τρίμηνο του 2016 και θα μπουν σε 10χρονη χρονοναύλωση από την  BG., που αποτελεί και τον μεγαλύτερο πελάτη της GasLog. Έτσι, τους πρώτους 12 μήνες λειτουργίας τους τα δύο πλοία  θα έχουν συνολικά κέρδη 48 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η GasLog, που έχει μέχρι τα τέλη του προσεχή Ιουλίου το δικαίωμα να ενεργοποιήσει τις options, αυτή την εποχή έχει εννέα πλοία να ναυπηγούνται από τη  Samsung.
 
Στα ανταγωνιστικά ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries πριν λίγους μήνες παρήγγειλε τέσσερα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου η Maran Gas του Ομίλου Αγγελικούση.
 
Όπως ανακοίνωσαν τα ίδια τα ναυπηγεία η συμφωνία αφορά στην κατασκευή τεσσάρων LNG Carriers χωρητικότητας 174.000 κ.μ. συνολικής αξίας 840 εκατ. δολ. Η συμφωνία περιλαμβάνει οψιόν για την κατασκευή δύο ακόμη.

Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ των ετών 2014 και 2016, ενώ στα τεχνικά χαρακτηριστικά τους περιλαμβάνεται η δυνατότητα να καίνε ως καύσιμο όχι μόνο πετρέλαιο αλλά και φυσικό αέριο. Επισημαίνεται ότι ο όμιλος Αγγελικούση έχει υπό παραγγελία 11 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου στα οποία θα πρέπει να προστεθούν και τα τέσσερα προαναφερόμενα. Το συνολικό επενδυτικό πρόγραμμα του Ομίλου μόνο στα LNG Carriers πλησιάζει τα 3 δισ. δολ, ενώ σε λειτουργία έχει ήδη πέντε LNG Carriers.
 
Επίσης, την τελευταία τριετία πολλοί όμιλοι έχουν επενδύσει σε πλοία LNG, όπως η εταιρεία Dynagas του Γ. Προκοπίου, η εταιρεία Maran Gas του Γ. Αγγελικούση, η εταιρεία Tsakos Shipping, η εταιρεία Alpha Tankers του Xρ. Kανελλάκη και η εταιρεία Almi Gas του K. Φωστηρόπουλου.
 
Στη σημασία των μεταφορών φυσικού αερίου, υγραερίου, αλλά των εμπλεκόμενων με τις εξορύξεις πλωτών πλατφορμών, για την ανάκαμψη του ελληνικού εφοπλισμού αναφέρθηκε σε πρόσφατες δηλώσεις του κι ο κ. Χάρης Νικ. Βαφειάς, που βραβεύτηκε στην καθιερωμένη ετήσια εκδήλωση των βραβείων της Lloyd’s, ως Greek Shipping Newsmaker για το 2012.
 
 
«Καλές προοπτικές υπάρχουν για τα LNG, LPG και τα Drill Ships τα επόμενα δύο χρόνια. Για τον λόγο αυτό παραδοσιακοί εφοπλιστές μπαίνουν σε αυτή την αγορά. Υπάρχει προοπτική κέρδους». Σημείωσε χαρακτηριστικά στο Πρώτο Θέμα ο κ. Βαφειάς κι επισήμανε :

«Πάρα πολλοί επενδυτές θέλουν να βάλουν λεφτά στον τομέα των LPG και LNG για τρεις λόγους: α) Δεν υπάρχει έντονος ανταγωνισμός γιατί οι εισηγμένες εταιρείες του κλάδου είναι λίγες. β) Οι παραγγελίες για ναυπήγηση τέτοιου τύπου πλοίων είναι επίσης λίγες. γ) οι ναυλωτές είναι σοβαροί και ξέρεις ότι θα πάρεις τα λεφτά σου βάσει του ναυλοσυμφώνου».
 
Σημειώνεται ότι η εισηγμένη StealthGas, που δραστηριοποιείται στο LPG, σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο στο χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης (διπλασιάστηκε σχεδόν το 2012), ενώ συνεχίζει τη θετική πορεία της και το 2013. Από 4 δολ. στις 3 Ιανουαρίου 2012, έκλεισε στις 28/12/2012 στα 7,81 - ποσοστό αύξησης 95,2%.

Μάλιστα, τον Οκτώβριο του 2011 η μετοχή ήταν στα 3,89 δολάρια και μέσα στο 2013 έφτασε και τα 10 δολάρια - ποσοστό αύξησης 257%.

Οι επιδόσεις αυτές είχαν ως αποτέλεσμα να στραφεί το βλέμμα των επενδυτών στην ελληνικών συμφερόντων εταιρεία, η οποία με στόλο 37 πλοία LPG (Liquefied Petroleum Gas) έχει το 14% της παγκόσμιας αγοράς LPG για πλοία μεταφορικής ικανότητας από 3.000 έως 8.000 κυβικά μέτρα και είναι η μεγαλύτερη, παγκοσμίως, στον τομέα αυτό.

Η εταιρεία ολοκλήρωσε μέσα στο 2012 ναυπηγικό πρόγραμμα για 12 LPG, ενώ έχει τέσσερα ακόμη υπό κατασκευή στη Νότια Κορέα. Επίσης, διαθέτει και τέσσερα δεξαμενόπλοια που είναι χρονοναυλωμένα έως το 2015.

Τελευταία τροποποίηση στις 02:16 - 14 Φεβ 2013
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.