ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ναυτιλία: Σταθερά ανοδικός ο BDI - θετική πορεία καταγράφουν Panamax και Supramax!

08:11 - 14 Μαρ 2013 | Ναυτιλία
Στην προηγούμενη ανασκόπηση, είχαμε αναφέρει πώς βάσει των ιστορικών στοιχείων, από τον Μάρτιο και μετά, συνήθως ο BDI παρουσιάζει ανοδική πορεία. Μέχρι στιγμής η τάση αυτή δείχνει να επαληθεύεται αφού αργά αλλά σταθερά ο δείκτης έχει ανοδικές τάσεις και αν συνεχίσει με αυτό το ρυθμό λογικά πριν το τέλος του μήνα θα πρέπει να βρίσκεται μεταξύ των 950 με 1,000 μονάδων. Το χαρακτηριστικό όμως και πάλι αυτής της ανόδου είναι πρωτίστως η θετική πορεία περισσότερο των Panamax και των Supramax, δευτερευόντως αλλά με αρκετά καλή πορεία τα Handysize ενώ τα Capes βρίσκονται σε αρκετά αρνητική θέση αφού ακόμη δεν καταφέρνουν να καλύψουν τα ημερήσια έξοδα τους.

Οι επιμέρους δείκτες την Παρασκευή και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κινήθηκαν για τα Capesσχεδόν στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη εβδομάδα, στις 1,262 μονάδες στα $ 4,483 την ημέρα και αυξητικά για τα υπόλοιπα, συγκεκριμένα για τα  Panamax  στις 1,124 μονάδες στα $ 8,994 – Supramax864 μονάδες στα $ 9,038 και Handysize 483 μονάδες στα $ 7,193 την ημέρα.               

Συγκρίνοντας τα έσοδα των Capes με αυτά των Handyzize, δηλαδή των μεγαλύτερων και των μικρότερων πλοίων που αποτελούν τον BDI, σε συνδυασμό με τα ημερήσια έξοδα τους όπως αυτά διαπιστώνονται κατά μέσο όρο από την MooreStephensκάθε χρόνο, τα Capes «μπαίνουν μέσα» περίπου $ 3,517 την ημέρα ενώ τα Handysize κερδίζουν $ 1,793 την ημέρα.                         

Γεγονός είναι πως τα Capesέχουν έρθει αντιμέτωπα με την σημαντική μείωση των εισαγωγών IronOre από την Κίνα, ένας από τους σημαντικότερους λόγους, δεδομένης και της υπέρ-προσφοράς τονάζ, που πιέζει τα έσοδα των Capes.  Τον Φεβρουάριο, οι εισαγωγές IronOreήταν μειωμένες κατά 14% από τον προηγούμενο μήνα σημειώνοντας χαμηλό 4 μηνών στους 56,42 εκ. τόνους.  Συγκριτικά με τον Φεβρουάριο του 2012, οι εισαγωγές παρουσίασαν πτώση κατά 16,2% γεγονός που οφείλεται όχι μόνο στις εορταστικές εκδηλώσεις για το νέο χρόνο αλλά και στο ότι η τιμή του μεταλλεύματος  βρίσκεται πάνω από τα $ 150 τον τόνο, τιμή που αποτρέπει την αύξηση των εισαγωγών έχοντας σαν αποτέλεσμα τον χαμηλό αριθμό αποθεμάτων, όπως επίσης και στην μείωση των εξαγωγών από την Αυστραλία λόγω του κυκλώνα που χτύπησε την περιοχή.  Σύμφωνα με τον ChinaIron & SteelAssociation, η ζήτηση για IronOre φέτος θα αυξηθεί κατά 5,7% στους 1,11 δισ. τόνους και η ζήτηση για χάλυβα θα αυξηθεί κατά 4,1% δηλαδή περισσότερο από 666 εκ. τόνους, που σημαίνει ότι και τα έσοδα των Capes θα παρουσιάσουν αύξηση όταν τα ανωτέρω αρχίσουν να υλοποιούνται.          

Σχετικά με τις εισαγωγές Coal η Κίνα εισήγαγε 53,85 εκ. τόνους τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο σηματοδοτώντας μία αύξηση της τάξης του 34% συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2012.  Η αύξηση αυτή οφείλεται και στην μεγάλη πτώση των τιμών στα $ 98,85 τον τόνο, την χαμηλότερη τιμή από τον Οκτώβριο του 2009.  Να τονίσουμε όμως πως η αύξηση των εισαγωγών οφείλεται καθαρά στην χαμηλή τιμή του Coal, που βοηθάει και στο χτίσιμο αποθεμάτων, και όχι στην αύξηση παραγωγής ηλεκτρισμού καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι για τους πρώτους 2 μήνες του 2013 η παραγωγή ηλεκτρισμού μειώθηκε κατά 3,4% λόγω ότι η βιομηχανική παραγωγή είχε τον χαμηλότερο ρυθμό εκκίνησης/ανάπτυξης από το 2009.

   Σε καλύτερα επίπεδα από την προηγούμενη εβδομάδα κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών, τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.  

 Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:    

  •  Στα Panamax, το ‘IVSMERLOT’ 76.150 DWT (2005 – TsuneishiZosen) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 16 εκ. και το ‘JAGARNAV’ 71.122 DWT (1995 – Namura) αγοράστηκε από Κινέζους στα $ 5,8 εκ.  
  • Στα Supramax, το‘NORDATLANTIS’ 53.525 DWT (2006 – IwagiZosen) πουλήθηκε στα υψηλά  $ 16 εκ. και το ‘ACEGATE’ 55.697 DWT (2005 – Mitsui) με DryDockdue πουλήθηκε στα υψηλά $ 15 εκ
  • Στα Handymax, το‘SALAMANCA’ 46.743 DWT (2000 – Kanasashi) πουλήθηκε στα υψηλά  $ 9 εκ. και το ‘NENAJ’ 43.230 DWT (1995 – Hyundai) πουλήθηκε περίπου στα $ 6 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

  • Στα Aframax, τo‘MURORANMARU’  114.106 DWT (1996 – I.H.I) αγοράστηκε περίπου στα  $ 8,5 εκ. περίπου. 
  • Στα Chemicals, και ειδικότερα στα StainlessSteel, το ‘GINGALANNER’ 19.997 DWT (2002 – ShinKurushima) πουλήθηκε σε Ευρωπαίους στα $ 14.75 εκ., το ‘EASTERNDHARMA’ 10,479 DWT (1999 – Asakawa) πουλήθηκε περίπου στα $ 7,7 εκ. περίπου, το ‘CHEMICALVOYAGER’ 8.803 DWT (2005 – ShiatanoeZosen) αγοράστηκε στα $ 10,5 εκ. περίπου και το ‘TRADEWINDMOON’ 8.518 DWT (2002 – HigakiZosen) πουλήθηκε στα υψηλά $ 8 εκ. .   

ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ

Ελαφρά μειωμένος ο όγκος των διαλύσεων την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά δεδομένων των συνθηκών και των εξελίξεων τα επίπεδα των 928,000 DWT θεωρούνται αρκετά ικανοποιητικά.  

Ουσιαστικά την αγορά την «κράτησε» η Ινδία που εκμεταλλευόμενη την σταθεροποίηση της ρουπίας και των τιμών του σιδήρου βγήκε στην αγορά για να απορροφήσει πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου αλλά και ένα σημαντικό αριθμό Containers σε ελκυστικές και ανταγωνιστικές τιμές.  Αναμένεται να διαπιστωθεί αν η αύξηση της ζήτησης και η άνοδος οφείλεται σε βελτίωση των θεμελιωδών στοιχείων της αγοράς η για άλλη μία φορά οφείλεται στη γνωστή «λογική» της σπέκουλας που κατά καιρούς ακολουθούν οι CashBuyers.              

Το Πακιστάν, όλη την εβδομάδα είχε αναλάβει τον ρόλο του παρατηρητή αφού λόγω της ξαφνικής επιβολής του 5% πρόσθετου φόρου, οι EndBuyers περιμένουν να διευκρινιστούν όλες οι λεπτομέρειες  σχετικά με την επιβολή του νέου αυτού φόρου.  Η «πίεση» όμως από την Ινδία, δεν θα αφήσει το Πακιστάν για πολύ καιρό εκτός αγοράς αφού όπως έχουμε προαναφέρει η προσφιλή τακτική του είναι το να ακολουθεί την Ινδία.          

Στο Μπαγκλαντές, για άλλη μία εβδομάδα συνεχίστηκαν οι βίαιες διαδηλώσεις έχοντας σαν αποτέλεσμα να μην υπάρχει καμία δραστηριότητα όχι μόνο στον τομέα των διαλύσεων αλλά γενικότερα σε όλους τους κλάδους και σε όλη τη χώρα.  

 Η Κίνα άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα χωρητικότητας τόσο στο Βορά όσο και στο Νότο σε σημείο που αρκετοί αγοραστές, ιδιαίτερα στο Νότο, δεν έμπαιναν καν στην διαδικασία διαπραγμάτευσης η προσφοράς τιμή. 

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα δεν κατάφερε να ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο τόνους, κλείνοντας στους 928,383 DWTεκ των οποίων περίπου το 70% (649,913 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 15% (138,906) δεξαμενόπλοια και το  και το 15% (139,564) Containers.

 Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια, διαμορφώθηκαν ως εξής:

  • Ινδία:  Από $ 405 - $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
  • Πακιστάν:  Από $ 400 - $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
  • Μπαγκλαντές:  Από $ 390 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα   
  • Κίνα:  Από $ 365 - $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 ΠΙΝΑΚΕΣ  ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ

 

BULK CARRIERS

 

Vessels Name

Dwt                  YoB                   Yard

Main Engine

Gear

S/S   D/D

Buyer

Seller- Remarks

Price     US$ mil.

IVS MERLOT

76,150                           2005                         Tsuneishi Zosen

B&W

-

-                   -

Greek

Just Passed Intermediate Survey. Delivery March - April

16

JAG ARNAV

71,122                      1995                     Namura

Sulzer

-

05/2013                 05/2013

Chinese

-

5,8

NORD ATLANTIS

53,525                                2006                    Iwagi Zosen

MAN-B&W

4x30,5

-                   -

-

-

high           16

ACE GATE

55,697                  2005                  Mitsui

MAN-B&W

4x30,5

-                      -

Indonesian

Dry Dock Due

high                 15

SALAMANCA

46,743                       2000                        Kanasashi

Mitsubishi

4x30

06/2015                    06/2013

-

-

high              9

NENA J

43,230                          1995                   Hyundai

B&W

4x25

05/2015

Swiss

Dry Dock Just Passed

6,8

SEA BELL

24,997                  2000                 Iwagi Zosen                              

B&W

3x30,5

04/2015             04/2015

-

Open Hatch

region               6

 

TANKERS

 

Vessels Name

Dwt                      YoB                   Yard

Main Engine

Tanks

S/S   D/D

Buyer

Seller-Remarks

Price     US$ mil.

MURORAN MARU

114,106                      1996                 I.H.I

Sulzer

10

01/2014             11/2013

Indonesian

-

region     8,5

GINGA LANNER

19,997                   2002                Shin Kurushima

Mitsubishi

26

-                      -

European

Stainless Steel

14,75

EASTERN DHARMA

10,749                             1999                      Asakawa S.B

B&W

18

06/2014             06/2014

South Korea

Stainless Steel

region              7,7

CHEMICAL VOYAGER

8,803                          2005                       Shitanoe Zosen

MAN-B&W

18

-                  07/2013

South Korea

Stainless Steel       Waive Inspection

region 10,5

TRADEWIND MOON

8,518                     2002                          Higaki Zosen

MAN-B&W

16

-                        -

South Korea

Stainless Steel

high           8

Πηγή: G. Moundreas & Co S.A.

Τελευταία τροποποίηση στις 13:01 - 14 Μαρ 2013
Copyright © 1999-2021 Premium S.A. All rights reserved.