ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Μουσουρούλης: Περίεργη συμφωνία Σακέλλη και Χαλά κατά του νομοσχεδίου του ΥΝΑ

20:00 - 03 Απρ 2013 | Ναυτιλία
«Άκουσα τον κ. Σακέλλη, των εργοδοτών και τον κύριο Χαλά, των εργαζομένων. Εγώ αν δεν ήξερα το νομοσχέδιο και ήμουν απλός ακροατής θα ανησυχούσα αν και οι δύο ήταν ευχαριστημένοι» τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης αναφερόμενος στις διαφωνίες που εξέφρασαν οι πρόεδροι των ακτοπλοόων και των ναυτικών στο νομοσχέδιο Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις.
«Οι παρεμβάσεις που κάνουμε στο σχέδιο νόμου, πιστεύουμε ότι είναι απολύτως αναγκαίες προκειμένου να εξασφαλίσουμε τις θαλάσσιες ενδομεταφορές, να αποτρέψουμε τον αφελληνισμό των πλοίων και να αποφύγουμε περαιτέρω διόγκωση της ανεργίας σε περίπτωση που συμβεί το προηγούμενο» τόνισε ο κ. Μουσουρούλης και σημείωσε:
 
«Πρώτον, το νομοσχέδιο δεν καταργεί την ετήσια δρομολόγηση, δηλαδή την υποχρέωση για συγκοινωνιακή κάλυψη των νησιών όλο το χρόνο. Τι καταργεί; Την υποχρέωση της εταιρίας να απασχολεί τους ναυτικούς της δέκα μήνες το χρόνο. Είναι δύο διαφορετικά πράγματα. 
 

Δεύτερον, το νομοσχέδιο δεν μειώνει την οργανική σύνθεση αλλά μόνο το προσωπικό γενικών υπηρεσιών και μόνο για τη χειμερινή περίοδο. Άλλο λοιπόν η διαφορά μεταξύ της ασφαλούς σύνθεσης, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε ελάχιστη λειτουργική σύνθεση, και άλλο ο προσδιορισμός του αριθμού των μελών πληρώματος ξενοδοχειακού χαρακτήρα, ο οποίος σαφώς πρέπει να συναρτάται και με τον αριθμό τον εξυπηρετούμενων επιβατών. Σήμερα η δεκάμηνη δρομολόγηση γίνεται με τον ίδιο αριθμό πληρώματος και την ίδια συχνότητα δρομολογίων ανεξάρτητα από το βαθμό εκμετάλλευσης της χωρητικότητας του πλοίου.

 

Και ερωτώ, πρέπει ή δεν πρέπει να το αλλάξουμε αυτό; Εγώ νομίζω ότι πρέπει να το αλλάξουμε. Όποιος πιστεύει ότι δεν πρέπει ας μου πει ότι είναι λάθος που δίνουμε τη δυνατότητα δρομολόγησης επιπλέον πλοίου όταν αυξάνεται η ζήτηση ή δίνουμε τη δυνατότητα να μπει μικρότερο πλοίο όταν δεν υπάρχει ζήτηση. Τώρα, για τα ταχύπλοα δεν νομίζω ότι απέχουμε πολύ από την πραγματικότητα. Το πότε δρομολογούνται το γνωρίζετε πολύ καλά»

Για εξυπηρέτηση των εφοπλιστικών συμφερόντων, κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών και του συνόλου των εργαζομένων στον χώρο της Ναυτιλίας,  δημιουργία ενός νέου καθεστώτος στο χώρο της ακτοπλοΐας, με περικοπές δρομολογίων,  ιδιωτικοποίηση των λιμανιών έκανε λόγο ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, βασικός εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ-Ε.Κ.Μ. για το υπό συζήτηση νομοσχέδιο «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις». 
Αναφερόμενος στις διατάξεις του νομοσχεδίου που αφορούν τη δομή του Υπουργείου Ναυτιλίας, ο Ν. Συρμαλένιος επεσήμανε ότι δημιουργούν σύγχυση μεταξύ του Λιμενικού Σώματος και των πολιτικών υπηρεσιών, υποβαθμίζοντας την ύπαρξη και των δύο και εξυπηρετώντας τελικά μόνον τους εφοπλιστές. Πρόκειται καθαρά για ένα «Υπουργείο Εφοπλιστών» και όχι ένα Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και ναυτεργασίας, όπως θα όφειλε να είναι. 


Στα θέματα των λιμανιών διερωτήθηκε εάν η ηγεσία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας είναι υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων ή υπέρ των παραχωρήσεων. Ως γνωστόν, το σενάριο της πλήρους ιδιωτικοποίησης λιμένων ισχύει μόνο στη Μεγάλη Βρετανία, ενώ το 96% των λιμανιών της Ε.Ε. βρίσκονται υπό δημόσιο έλεγχο. Επεσήμανε ότι η κυβέρνηση παραχωρεί στους ιδιώτες όχι μόνο τα κερδοφόρα, αλλά και τα μη κερδοφόρα λιμάνια, με κίνδυνο οι ιδιώτες να εισπράξουν έσοδα από κάποιες λειτουργίες των μικρότερων λιμανιών και στο τέλος να αποχωρήσουν, αφήνοντας πίσω τους ουσιαστικά και σοβαρά προβλήματα.


Αναφερόμενος στο θέμα της ναυτολόγησης, δήλωσε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-Ε.Κ.Μ. είναι κατηγορηματικά αντίθετος στις επιχειρούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις, διότι ικανοποιούν τις επιδιώξεις των εφοπλιστικών και ακτοπλοϊκών εταιρειών να μειώσουν μόνο το εργασιακό κόστος, παρότι αυτό αποτελεί ένα πολύ μικρό ποσοστό, της τάξης του 15%-20% του συνολικού λειτουργικού κόστους των μεταφορών. 


Σε ό,τι αφορά στα νησιά και στη δρομολόγηση των πλοίων, επεσήμανε ότι από τη στιγμή που ο πλοιοκτήτης έχει τη δυνατότητα αποκλειστικά να επιλέξει τις διαδρομές, αυτό σημαίνει ότι οι υπόλοιπες διαδρομές θα τεθούν στην κατηγορία των γραμμών δημοσίου συμφέροντος, δηλαδή θα καταστούν άγονες γραμμές. Αυτές οι γραμμές με τη μείωση των επιδοτήσεων θα τεθούν οριστικά εκτός ενδιαφέροντος, με ό,τι αυτό σημαίνει για τις τοπικές κοινωνίες. 


Επανέλαβε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι σαφώς υπέρ ενός δημόσιου, κοινωνικού φορέα ακτοπλοΐας, που δεν επιδιώκει να εκτοπίσει συνολικά τον ιδιωτικό τομέα, αλλά κατά κύριο λόγο να καλύψει τις λεγόμενες γραμμές δημοσίου συμφέροντος. Σημείωσε δε ότι υπήρξε απάντηση από πλευράς Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι είναι διατεθειμένη να χρηματοδοτήσει την αγορά ή κατασκευή πλοίων σε ελληνικά ναυπηγεία, αλλά και να επιδοτήσει γραμμές, εφόσον εκτελούνται από μια κοινοπραξία με συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου. Άρα υπάρχουν εναλλακτικές προτάσεις, τις οποίες η κυβέρνηση δεν θέλει να προωθήσει, διότι η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα που η ακτοπλοΐα βρίσκεται αποκλειστικά σε ιδιωτικά χέρια και έχει και τους υψηλότερους ναύλους σε όλη την Ευρώπη. Εάν δεν υπάρξει λύση στο πρόβλημα της ακτοπλοΐας, και θέσεις εργασίας θα χαθούν και πολλά νησιά κατά τη χειμερινή περίοδο, που μπορεί να είναι από 5 ως 8 μήνες, ενδεχομένως να μένουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση για πολλές ημέρες. 


Τέλος, όσον αφορά στο θέμα των δικαιωμάτων των επιβατών, υποστήριξε τις προτάσεις της συνομοσπονδίας αναπήρων της χώρας, της ΕΣΑΜΕΑ, που ζητά να μην ισχύσει για τους αναπήρους που είναι μόνιμοι κάτοικοι νησιών το ποσοστό 80% αναπηρίας που ισχύει σήμερα, αλλά ποσοστό 50%.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.