ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ναυτιλία: Θετικός ο δείκτης BDI - Αυξημένη ζήτηση νεότευκτων πλοίων όσο και μεταχειρισμένων

09:12 - 19 Δεκ 2013 | Ναυτιλία
Ναυτιλία: Θετικός ο δείκτης BDI - Αυξημένη ζήτηση νεότευκτων πλοίων όσο και μεταχειρισμένων
Θετική ήτανε και η προηγούμενη εβδομάδα για την πορεία του δείκτη και των ημερησίων εσόδων όλων των πλοίων, αλλά απ’ ότι φαίνεται μάλλον δεν θα καταφέρει να κάνει την υπέρβαση και να μας εκπλήξει θετικά, σπάζοντας το φράγμα των 2,500 μονάδων μέχρι το τέλους του χρόνου, καθώς ο παράγοντας της «εποχικότητας» και συγκεκριμένα λόγω της έναρξης της εορταστικής περιόδου θα επιφέρει στασιμότητα και διόρθωση στον δείκτη.

Την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 2,330 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCIστις 4,246 μονάδες με $ 37,510 την ημέρα, BPI2,096 μονάδες στα  $ 16,728 την ημέρα, BSI1,553 μονάδες στα $ 16,242 την ημέρα και BHSI 814 μονάδες στα $ 11,637 την ημέρα.

Φθάνοντας στο τέλος του χρόνου, κρίνουμε σκόπιμο να αναφέρουμε επιγραμματικά μερικά από τα κύρια θεμελιώδη μεγέθη σχετικά με την αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου τα οποία θα καθορίσουν και την όπως διαφαίνεται θετική πορεία της αγοράς το επόμενο διάστημα.      

Σχετικά με την προσφορά, τους πρώτους 10 μήνες του χρόνου, παραδόθηκαν περίπου 630 πλοία ή 51,7 εκατομμύρια σε DWT, μείωση 40% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2012.  Για όλο το έτος εκτιμάται ότι το σύνολο των παραδόσεων δεν θα υπερβεί τους 60 εκατομμύρια σε DWT το οποίον είναι πολύ μικρότερο από τους 100 εκατομμύρια σε DWT που παραδόθηκαν κάθε χρόνο το 2011 και το 2012.  Η ανάπτυξη του στόλου για φέτος υπολογίζεται στο 4,7% συγκριτικά με τα διψήφια ποσοστά ανάπτυξης από το 2010 και μετά και η οποία είναι η χαμηλότερη από το 2008.  Για τα επόμενα 2 χρόνια η αύξηση της προσφοράς εκτιμάται στο 4% για κάθε χρόνο και ενδεχομένως λόγω των επιβαλλόμενων IMO κανόνων η προσφορά να περιοριστεί περισσότερο ενισχύοντας έτσι τον τομέα των διαλύσεων.                

 

Από πλευράς ζήτησης, αναμένεται τα tonesmiles για το 2014 και 2015 να αυξηθούν περίπου κατά 6% το χρόνο, υπερκαλύπτοντας έτσι την αντίστοιχη αύξηση της προσφοράς για τα επόμενα 2 χρόνια.  Στον τομέα των διαλύσεων, η χρονιά θα κλείσει με πτώση περίπου 30% από το ιστορικό υψηλό των 36 εκατομμυρίων DWT του 2012, δηλαδή περίπου στους 25 εκατομμύρια DWT γεγονός που οφείλεται στην μεταβλητότητα των τιμών το 2013 λόγω των διακυμάνσεων στις νομισματικές ισοτιμίες και στις τιμές του σιδήρου αλλά και στην αύξηση των ναύλων ιδιαίτερα από το 3ο τρίμηνο και μετά.

 

Η πεποίθηση πως η αγορά θα κυμανθεί σε καλύτερα επίπεδα, αντικατοπτρίζεται και από την άνοδο των τιμών των πλοίων που επηρεάζονται επίσης από την αυξημένη ζήτηση των πλοιοκτητών τόσο για παραγγελίες νεότευκτων πλοίων όσο και μεταχειρισμένων.  Τους πρώτους 10 μήνες του έτους παραγγέλθηκαν 811 πλοία, 55 εκατομμύρια DWT, παρουσιάζοντας αύξηση145% από χρόνο σε χρόνο, εκ των οποίων περίπου πάνω από 100 πλοία δηλαδή το 22% των συνολικών παραγγελιών σε DWT συνολικής αξίας $ 2,8 δισ. παραγγέλθηκαν από Έλληνες.  Αντίστοιχα στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων, τους πρώτους 10 μήνες περίπου 500 πλοία άλλαξαν χέρια για $ 6,2 δισ. με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να έχουν αγοράσει πάνω από 210 πλοία αξίας πάνω από $ 3 δισ.          

    

Αναφορικά με τη χρηματοδότηση, εικάζεται ότι θα υπάρξει μία σχετική βελτίωση αλλά πάλι θα κυμανθεί σε χαμηλά επίπεδα ενώ αναμένεται να υπάρξει αύξηση των κεφαλαίων από Private Equity τα οποία έχουν αρχίσει και εκδηλώνουν ενδιαφέρον λόγω των χαμηλών τιμών των πλοίων, αλλά η συνεισφορά τους παρά το ότι είναι θετική και θεμιτή παραμένει ακόμη σε χαμηλά επίπεδα.  Εκτιμάται ότι για το 2013 οι τοποθετήσεις από PrivateEquity θα ξεπεράσουν τα $ 2,7 δισ. δηλαδή σχεδόν τα ίδια επίπεδα με το 2011.  Να σημειώσουμε πως τα κεφάλαια αυτά είναι ελάχιστα λαμβάνοντας υπόψη πως μέχρι το Νοέμβριο τα δανειζόμενα κεφάλαια που ήδη έχουν εκταμιευθεί αλλά και έχουν δεσμευθεί για εκταμίευση ανέρχονται στα $ 460 δισ. ενώ από την άλλη τα επενδεδυμένα κεφάλαια των $ 2,7 δισ. από PrivateEquity είναι μηδαμινά αφού εκτιμάται πως συνολικά περίπου $ 300 δισ. από PrivateEquity δεν έχουν ακόμη επενδυθεί πουθενά.    

                   

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.    

     

     Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:     

     

 

  Στα Capes,  το ‘HOUHENG 3’ 179.895 DWT (2012 – HHIC – Phil.) πουλήθηκε περίπου στα $ 50 εκ. και το ‘PACIFICCHALLENGER’ 149.210 DWT (1995 – Dalian New Yard) αγοράστηκε από την Winning Shipping στα $ 12 εκ.

  Στα Supramax,  το ‘TOUCANBULKER’ 57.991 DWT (2011 – Tsuneishi Cebu)  και το ‘THUNDERBIRDBULKER’ 57.991 DWT (2011 – Tsuneishi Cebu) αγοράστηκαν από την Suisse Atlantique στα $ 29,5 εκ. το κάθε ένα.  Το ‘DYNACRANE’ 55.705 DWT (2006 – Mitsui S.B)  πουλήθηκε στην Olympic Shipping στα υψηλά $21 εκ.

  Στα Handymax,  το ‘NEWRAINBOW’ 42.717 DWT (1998 – HHIC – I.H.I) πουλήθηκε στα $ 11.2  εκ.       

  Στα Handysize,  το ‘TUNA 7’ 32.128 DWT (1999 – Saiki H.I)  πουλήθηκε πάνω από τα $ 11 εκ., το ‘SUPERADVENTURE’ 28.630 DWT (1996 – Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε στα $ 8,2 εκ., το ‘HANJIISTANBUL’ 27.369 DWT (1997 – Hanjin H.I) πουλήθηκε στα $ 9 εκ. και το ‘TAOTRIUMPH’ 23.604 DWT (1997 – Saiki) πουλήθηκε στα $ 7 εκ.

Στον τομέα των tankers δεν έγινε καμία πράξη την προηγούμενη εβδομάδα.

      

ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ

 

Αντιστροφή του κλίματος είχαμε την προηγούμενη εβδομάδα στον τομέα των διαλύσεων, με τους CashBuyers αλλά και τους EndBuyers να επιστρέφουν και πάλι στο παιχνίδι, ιδιαίτερα από την Ινδία και το Μπαγκλαντές, το οποίο αντικατοπτρίζεται τόσο από τα επίπεδα των τιμών όσο και από τον όγκο των διαλύσεων και πιο πολύ στα Containers.         

Στην Ινδία, σε γενικές γραμμές η ρουπία έδειξε σημάδια σταθεροποίησης περίπου στις 61 προς το δολάριο και οι CashBuyers για άλλη μία φορά ξεκίνησαν τη λογική της σπέκουλας εκμεταλλευόμενοι την απεργία των οδηγών των φορτηγών μεταφοράς και ελπίζοντας ότι αυτό θα αυξήσει τις τιμές γενικότερα των εμπορευμάτων και ειδικότερα του σιδήρου, ξυπνώντας έτσι και πάλι την αγοραστική τους διάθεση και ιδιαίτερα για Containers        

Το Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι η ρουπία έδειξε σημάδια βελτίωσης, στις 107προς το δολάριο από 109 την προηγούμενη εβδομάδα, παρέμεινε απλός θεατής καθώς οι τιμές που προσέφερε δεν ήταν ανταγωνιστικές με της Ινδίας και του Μπαγκλαντές.  Επίσης η αύξηση των ναύλων τράβηξε πλοία από την αγορά των διαλύσεων αφήνοντας το Πακιστάν στον ρόλο του παρατηρητή καθώς παραδοσιακά το Πακιστάν δεν προτιμά τα Containers η τα πλοία με μεγάλο βύθισμα.        

Στο Μπαγκλαντές, η πολιτική αστάθεια κλιμακώνεται όλο και περισσότερο, ιδιαίτερα μετά από το κυριολεκτικά κρέμασμα του αρχηγού του Ισλαμικού κόμματος της αντιπολίτευσης και τις συνεχιζόμενες απεργίες, σε σημείο που να αμφισβητείται ότι οι προγραμματισμένες εκλογές της 5ης Ιανουαρίου τελικά θα γίνουν.  Εν μέσω όλων αυτών των εξελίξεων, οι CashBuyers σπεκουλάρουν ότι οι τιμές του σιδήρου θα παρουσιάσουν ανοδικές τάσεις και έχουν βγει στην αγορά για μεγάλου τονάζ πλοία και σε ανταγωνιστικές τιμές.            

Η Κίνα, απέχει από τη διεθνή αγορά, καθώς την προηγούμενη εβδομάδα η κυβέρνηση ανακοίνωσε τις επιδοτήσεις που προσφέρει στα πλοία με Κινεζική σημαία προκειμένου να οδηγηθούν προς διάλυση στα διαλυτήρια της χώρας.  Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα οι μεγάλες κρατικές εταιρίες να επωφεληθούν αρκετά από τις μεγάλες επιδοτήσεις αλλά και τα διαλυτήρια να κλείσουν ένα σημαντικό αριθμό πλοίων από την Cosco και την ChinaShipping και να μη δείχνουν ενδιαφέρον να ανταγωνιστούν με τις άλλες χώρες.   

   

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε στους 1,125,476 DWT, εκ των οποίων περίπου το 30% (338,025 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 31,5% (354,268 DWT) δεξαμενόπλοια και το 38,5% (433,183 DWT) Containers.

 

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

 

  Ινδία:  Από $ 410 - $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

  Πακιστάν:  Από $ 400 - $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

  Μπαγκλαντές:  Από $ 405 - $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

  

  Κίνα:  Από $ 330 - $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

ΠΙΝΑΚΕΣ  ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ

BULK CARRIERS

 

Vessels Name

  1. YoB                   Yard

Main Engine

Gear

S/S   D/D

Buyer

Seller- Remarks

  1. US$ mil.

HOUHENG 3

179,895                                          2012                                  HHIC-Phil.

MAN-B&W

-

-                   -

Undisclosed

Chinese

  1. 50

PACIFIC CHALLENGER

149,210                      1995                                Dalian New Yard

B&W

-

07/2015              07/2015

Winning Shipping

 -

12

TOUCAN BULKER

57,991                                 2011                                  Tsuneishi Cebu

MAN-B&W

4x30

10/2016                             10/2016

Suisse Atlantique

Lauritzen Bulkers

29,5 each

THUNDERBIRD BULKER

57,991                          2011                       Tsuneishi Cebu

MAN-B&W

4x30

06/2016                     06/2016

DYNA CRANE

55,705                            2006                     Mitsui S.B

MAN-B&W

4x30

01/2016               05/2016

Olympic Shipping

Japanese

  1. 21

NEW RAINBOW

42,717                               1998                      I.H.I

Sulzer

4x30

06/2013                  06/2013

Undisclosed

Greek

11,2

TUNA 7

32,128                               1999                 Saiki H.I

Mitsubishi

4x30

08/2014             01/2015

-

-

  1. 11

SUPER ADVENTURE

28,630                        1996                           Tsuneishi Zosen

B&W

4x30

09/2016                   -

-

Japanese

8,2

HANJI ISTANBUL

27,369                       1997                                        Hanjin H.I

MAN-B&W

4x30

04/2017                03/2015

-

Turkish

9

TAO TRIUMPH

23,604                      1997                                   Saiki

Mitsubishi

4x30

11/2016         09/2014

-

-

7

Πηγή: G. Moundreas & Co S.A.

Τελευταία τροποποίηση στις 09:17 - 19 Δεκ 2013
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.