ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ναυμαχία ΑΝΕΚ – ΜΙΝΟΑΝ σε Βρυξέλλες, Αδριατική και... Κρητικό

13:21 - 19 Δεκ 2013 | Ναυτιλία
Αρνητικά γνωμοδότησε, επικαλούμενο την ελληνική νομοθεσία, για μία ακόμη φορά το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), στο αίτημα της Minoan Lines, θυγατρικής του Ομίλου Grimaldi, να δρομολογήσει με καθεστώς έκτακτης δρομολόγησης πλοίο στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά από τον Ιούνιο του 2014 μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου του ιδίου έτους.

Η απόφαση αυτή αναμένεται να οδηγήσει την εταιρία σε προσφυγή στις Βρυξέλλες προκειμένου να εξετασθεί το καθεστώς δρομολόγησης πλοίων στην ελληνική ακτοπλοΐα. Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι δεν θα είναι η πρώτη φορά που θέματα της ελληνικής ακτοπλοΐας θα βρεθούν προς συζήτηση στις Βρυξέλλες καθώς αυτές έχουν και στο πρόσφατο σχετικά παρελθόν εμπλακεί στα της ακτοπλοΐας ζητώντας από τις εκάστοτε ηγεσίες του υπουργείου που χειριζόταν ακτοπλοϊκά θέματα «αιτιολογημένες γνώμες» για μία σειρά θεμάτων που βρίσκονται υπό διαρκή συζήτηση περί του πλαισίου ανταγωνισμού και των στρεβλώσεων που ενυπάρχουν σε αυτό.

 

Στο μεταξύ την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου ο όμιλος Grimaldi «ανοίγει» μία νέα γραμμή μεταξύ Ελλάδας-Ιταλίας, μεταξύ των λιμανιών της Ραβέννας, Ηγουμενίτσας και Πάτρας. Να σημειωθεί ότι το άνοιγμα της γραμμής Ραβέννα-Ηγουμενίτσα-Πάτρα έρχεται δύο μήνες σχεδόν μετά το ετήσιο διεθνές συνέδριο του Ομίλου Grimaldi στη διάρκεια του οποίου ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Emanuele Grimaldi, σημείωνε ότι η προσφερόμενη χωρητικότητα στην Αδριατική είναι υπερβολική και ζητούσε απόσυρση πλοίων.
 

Νέα γραμμή στην Ιταλία

Για τη νέα γραμμή Ραβέννα-Ηγουμενίτσα-Πάτρα ο ιταλικός Ομιλος σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι θα εξυπηρετεί τη μεταφορά επιβατών, οχημάτων και φορτίων που θα πραγματοποιείται από το πλοίο «Euroferry Olympia», το οποίο έχει μήκος 183 μέτρα, πλάτος 28,50 μέτρα και μεταφορική ικανότητα 200 ρυμουλκούμενων οχημάτων και 600 επιβατών που θα μπορούν να φιλοξενηθούν σε καμπίνες ή ανακλινόμενα καθίσματα. Η νέα αυτή θαλάσσια οδός θα εξυπηρετείται με δύο αναχωρήσεις από Ιταλία και Ελλάδα αντίστοιχα.
 
Η νέα θαλάσσια σύνδεση θα προστεθεί στις ήδη προσφερόμενες συνδέσεις από τον Ομιλο Grimaldi μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας, μέσω των εταιρειών του Ομίλου, Grimaldi Lines και Minoan Lines. Επί του παρόντος, η Grimaldi Lines προσφέρει καθημερινές αναχωρήσεις από Μπρίντιζι, Ηγουμενίτσα και Πάτρα για τη μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών, καθώς και μια εβδομαδιαία αναχώρηση για τη μεταφορά φορτίων στη γραμμή Γένοβα-Λιβόρνο-Κατάνια-Πάτρα.
 
Επιπλέον, η ελληνική θυγατρική της εταιρεία Minoan Lines προσφέρει απευθείας συνδέσεις από Ανγκόνα και Τεργέστη προς Ηγουμενίτσα και Πάτρα, έξι και τρεις φορές την εβδομάδα αντίστοιχα, με τρία σύγχρονα πλοία, δύο εκ των οποίων, τα Cruise Europa και Cruise Olympia, είναι τα μεγαλύτερα cruise ferries της Μεσογείου με ικανότητα φόρτωσης 3.000 γραμμικά μέτρα φορτίου και δυνατότητα μεταφοράς 3.000 επιβατών το καθένα
 
Είναι ξεκάθαρο ότι με την κίνηση αυτή η ΜΙΝΟΑΝ πιέζει την ΑΝΕΚ να αποχωρήσει από τη γραμμή της Βενετίας (εξυπηρετείται από το λιμάνι Porto Marghera), τη Hellenic Seaways (HSW) η οποία έχει επίσης δρομολογημένο το «Νήσος Ρόδος» στη γραμμή Κόρινθος- Porto Marghera και την κοινοπραξία ΑΝΕΚ-Attica, η οποία δραστηριοποιείται στην Ανγκόνα και το Ηράκλειο, εκτιμούν ακτοπλοϊκοί κύκλοι.
 

Η επεισοδιακή συνεδρίαση του ΣΑΣ

Πάντως στη συνεδρίαση του Συμβουλίου ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών διεξήχθη ναυμαχία μεταξύ της ΜΙΝΟΑΝ και της ΑΝΕΚ, που που εξυπηρετεί τη συγκεκριμένη γραμμή με δύο πλοία και που το ενδεχόμενο δρομολόγησης τρίτου πλοίου θα σήμαινε πτώση στο τζίρο.
Σύμφωνα με την Ναυτεμπορική ,ε την αναγγελία του θέματος με αριθμό 23 στη συνεδρίαση του ΣΑΣ, ο εκπρόσωπος της Minoan Lines πήρε το λόγο και ανέφερε ότι η Minoan Lines έχει καταθέσει αίτηση για τακτική δρομολόγηση του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Ικαρος Παλλάς» από την επόμενη δρομολογιακή περίοδο (Νοέμβριος 2014-Οκτώβριος 2015) η οποία παραμένει σε ισχύ. Παράλληλα όμως ζητά την έκτακτη δρομολόγηση του προαναφερόμενου πλοίου από τον Ιούνιο του 2014 μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου, με σκοπό την εξυπηρέτηση με ένα σύγχρονο πλοίο της δυτικής Κρήτης και της αγοράς του Ρεθύμνου.
 
Αμέσως μετά πήρε το λόγο εκπρόσωπος της ΑΝΕΚ ο οποίος επιτέθηκε κατά της Minoan Lines και κυρίως του μητρικού Ομίλου Grimaldi λέγοντας χαρακτηριστικά ότι στόχος του ιταλικού Ομίλου δεν είναι η κάλυψη συγκοινωνιακών αναγκών στη γραμμή, αλλά να κυριαρχήσει στην Αδριατική, να εξοντώσει την ΑΝΕΚ και να διαλύσει την ελληνική ακτοπλοΐα.  
Στο σημείο αυτό παρενέβη ο γενικός γραμματέας Ναυτιλίας Αθανάσιος Μπούσιος που προεδρεύει στο ΣΑΣ και ζήτησε να αποφεύγονται από τους ομιλητές σκληρές εκφράσεις. Ο εκπρόσωπος της ΑΝΕΚ επέμεινε λέγοντας πως ο στόχος αυτός είναι εμφανής από το γεγονός ότι ενώ ο Ομιλος Grimaldi λίγες ημέρες πριν δήλωνε ότι τα πλοία στις γραμμές της Αδριατικής είναι πολλά, ο ίδιος έφερε ένα ακόμη πλοίο.  
Ο εκπρόσωπος της ΑΝΕΚ σημείωσε ακόμη ότι καταχρηστικά επανέρχεται η Minoan Lines με το συγκεκριμένο αίτημα, αφού δύο φορές στο παρελθόν το ΣΑΣ το απέρριψε, ενώ χαρακτήρισε προσχηματικό το επιχείρημα της κάλυψης ακτοπλοϊκών αναγκών οι οποίες δεν υπάρχουν.
 
Στη συζήτηση παρενέβη και πάλι άλλος εκπρόσωπος της Minoan Lines, ο οποίος χαρακτήρισε ως απαράδεκτα τα όσα ακούσθηκαν για την Αδριατική και πρόσθεσε ότι η έκτακτη δρομολόγηση δεν συνδέεται με την Αδριατική αλλά με την κάλυψη των αναγκών στη δυτική Κρήτη, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς του Ρεθύμνου και την καλύτερη εξυπηρέτηση του τουριστικού ρεύματος.
Το πλοίο είναι υπερσύγχρονο, πρόσθεσε ο εκπρόσωπος της Minoan Lines, και θα αναβαθμίσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες στη γραμμή των Χανίων, η οποία κάποια Σάββατα δεν εξυπηρετήθηκε ως έπρεπε.
 
Ο εκπρόσωπος της ΑΝΕΚ πήρε και πάλι το λόγο για να υποστηρίξει ότι μόνο ένα Σάββατο δεν είχε δρομολόγιο η γραμμή των Χανίων, συμπλήρωσε ότι η εταιρεία έχει καταθέσει αίτημα για αντικατάσταση του πλοίου «Λατώ» με το πολύ πιο σύγχρονο «Olympic Champion». Κατέληξε λέγοντας ότι η γραμμή έχει ετήσιο τζίρο περί τα 30 εκατ. ευρώ και όποιος αποδείξει ότι ένα πλοίο που θα έχει 10 εκατ. ευρώ έσοδα από τη γραμμή θα είναι βιώσιμο, ας το δρομολογήσει.
 

Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, ότι η απόφαση του ΣΑΣ ήταν σχεδόν ομόφωνη καθώς μόνο ένα μέλος του ψήφισε λευκό. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, ο υπουργός Ναυτιλίας είναι αυτός που αποφασίζει μετά από γνωμοδότηση του ΣΑΣ.

Copyright © 1999-2022 Premium S.A. All rights reserved.