ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ποσειδώνια 2014: "Οξυγόνο" για τη Ναυτιλία η πρόσβαση στα διεθνή χρηματιστήρια

00:01 - 04 Ιουν 2014 | Ναυτιλία
Ποσειδώνια 2014: "Οξυγόνο" για τη Ναυτιλία η πρόσβαση στα διεθνή χρηματιστήρια
Θέματα γύρω από τις χρηματοδοτικές πηγές των επενδυτικών προγραμμάτων των Ελλήνων εφοπλιστών, το επενδυτικό πρόγραμμα για την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνόκτητου στόλου, τέθηκαν στο επίκεντρο συζήτησης, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της δεύτερης ημέρας της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης Ποσειδώνια, που διεξάγεται στην χώρα μας κάθε δύο χρόνια.

Στο στρογγυλό τραπέζι έλαβαν μέρος μερικοί από τους σημαντικότερους πλοιοκτήτες: Γιώργος Οικονόμου, Πρόεδρος και Διευθύνων σύμβουλος της Dryships Inc, Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime Holding, Emanuele A. Lauro, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Scorpio Bulkers, Ευάγγελος Μ. Μαρινάκης, Πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Capital Product Partners, Αθανάσιος Ι. Μαρτίνος, Διευθύνων Σύμβουλος της Eastern Mediterranean Maritime Limited, Νικόλαος Τσάκος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation.

aPoseidonia030614

Ως εκπρόσωπος μιας από τις σημαντικότερες ναυτιλιακές εταιρίες που παραμένουν σε ιδιωτικά χέρια, ο κ. Αθ. Μαρτίνος είπε ότι ο ανταγωνισμός ωφελείται από την πρόσβαση σε ρευστότητα που προσφέρουν οι αγορές, καθώς επίσης και από το επενδυτικό ενδιαφέρον των διάφορων funds. Σημείωσε, δε, ότι οι όποιες επενδύσεις στον χώρο της ναυτιλίας είναι καλοδεχούμενες, αφού συμβάλλουν στην βελτίωση της οικονομίας γενικότερα με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και μέσω μιας σειράς άλλων οφελών που προορίζονται ειδικότερα στον ευρύτερο κλάδο της ναυτιλίας.

 

"Είναι επίσης ακριβές ότι η είσοδος στο Χρηματιστήριο των μεγάλων εταιριών διευκολύνει τη μετάβαση της διοίκησής τους από τη μία γενιά στην άλλη. Διαφαίνεται μία εμφανής τάση της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας όσον αφορά την μετοχοποίηση των μεγάλων εταιριών του κλάδου και στο μέλλον οι εισηγμένες εταιρίες του χώρου θα υπερτερούν σε αριθμό των μη εισηγμένων, αλλά κάτι τέτοιο θα αποβεί προς όφελος της παγκόσμιας ναυτιλίας αφού έτσι η πρόσβαση την ελληνική ναυτιλιακή εμπειρία και τεχνογνωσία θα είναι πιο εύκολη και πιο ευρεία", πρόσθεσε ο ίδιος.

aPosei030614

Σχετικά με τον κίνδυνο υπερπροσφοράς σε θέματα χωρητικότητας τονάζ, ο κ. Μαρτίνος είπε ότι μια λύση θα μπορούσε να είναι η ενθάρρυνση των επενδυτικών fund στο να στραφούν στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων.

 

Από την πλευρά του ο κ. Μαρινάκης, επισήμανε ότι τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια πρέπει να τηρούν αυστηρούς όρους και να ελέγχονται με επαγγελματικό τρόπο ούτως ώστε οι επενδύσεις τους να πραγματοποιούνται με γνώμονα κριτήρια που προσφέρουν υπεραξίες στην αγορά και να μην ωθούνται από υπερεκτιμήσεις που πιθανόν να κάνουν σχετικά με τα ύψη της κερδοφορίας στην οποία αποβλέπουν.

 

Από την πλευρά του, ο κ. Ν. Τσάκος, η εταιρία του οποίου ήταν εκ των πρώτων εισηγμένων, τόνισε ότι "η ρευστότητα που απορρέει μέσω της μετοχοποίησης της εταιρίας προσβλέπει στην ανάπτυξή της. Διαθέτουμε έναν υψηλό αριθμό μετόχων και είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα, παρά τα αρχικά προβλήματα που αντιμετωπίσαμε. Το χρηματιστήριο μας δίνει την δυνατότητα να κερδίσουμε το παιγνίδι, ενώ οι εταιρίες που παραμένουν σε ιδιωτικά χέρια έχουν περιορισμένες ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη".

 

Η κυρία Φράγκου συμφωνεί: "Είναι σημαντική η πρόσβαση στις αγορές, διότι βοηθάει την αλλαγή σκυτάλης στα διοικητικά θέματα με την ανάληψη καθηκόντων από τα στελέχη της νέας γενιάς αλλά και επειδή η ρευστότητα δίνει τα κατάλληλα εργαλεία για την επίτευξη επενδυτικών στόχων. Ιδιαίτερα εάν μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε τις οικονομίες κλίμακας, τα πλεονεκτήματα είναι σημαντικά", σημείωσε.

aPoseid030614

Προλογίζοντας τη συζήτηση, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης εξέφρασε την επιθυμία για στενότερη σύνδεση μεταξύ της ναυτιλιακής μας βιομηχανίας και της οικονομίας της χώρας μας και- όπως είπε- "θα εισαγάγουμε μέτρα τα οποία θα ενθαρρύνουν την είσοδο στην ελληνική αγορά περισσότερων εταιριών του ναυτιλιακού χώρου, δίχως να κινδυνεύει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των ελληνικών εταιριών"

 

"Θέλουμε να δώσουμε περισσότερες ευκαιρίες σε εταιρίες και ανθρώπους να πάνε στη θάλασσα είτε ως επιχειρηματίες, είτε ως απλοί ναυτικοί και θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν ούτως ώστε να εκμεταλλευτούμε τα διαθέσιμα κονδύλια των δομικών κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση αυτού του σχεδίου", πρόσθεσε ο υπουργός.

 

Τα Ποσειδώνια 2014 τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, του Δήμου Πειραιώς, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας, της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

 

Γ.Α.

aPoseidon030614

Τελευταία τροποποίηση στις 01:30 - 04 Ιουν 2014
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.