ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

FAZ: Ο Πειραιάς το πιο ισχυρό «χτύπημα» της COSCO

10:32 - 31 Μαρ 2017 | Ναυτιλία
FAZ: Ο Πειραιάς το πιο ισχυρό «χτύπημα» της COSCO
Θέμα για τη σχεδιαζόμενη επέκταση του ευρωπαϊκού δικτύου του κρατικού κινεζικού ναυτιλιακού κολοσσού Cοsco έχοντας ως βάση το λιμάνι του Πειραιά δημοσιεύει η Frankfurter Allgemeine Zeitung στις οικονομικές σελίδες της.

Στην εφημερίδα αναφέρεται πως η πανίσχυρη κινεζική εταιρεία, παρά το γεγονός ότι δεν έχει επισήμως εκδηλώσει ενδιαφέρον για αγορά τμήματος του λιμανιού του Αμβούργου, έχει ωστόσο αρχίσει να επενδύει με συστηματικό τρόπο σε άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια κομβικής σημασίας δημιουργώντας ένα ολόκληρο νέο ναυτιλιακό δίκτυο.

 

«Στη βόρεια Ευρώπη η Cosco επικεντρώνει το ενδιαφέρον της κυρίως στα λιμάνι του Ρότερνταμ, της Αμβέρσας και της Μπριζ, σύμφωνα με μελέτη του ιταλικού Ινστιτούτου SRM. Στο Ρότερνταμ, τον αιώνιο αντίπαλο του Αμβούργου, η Cοsco θέλει να διατηρήσει πάνω από το ένα τρίτο του τερματικού σταθμού Εuromax.

 

Αξιοσημείωτη είναι στο μεταξύ η παρουσία των Κινέζων επενδυτών στον χώρο της Μεσογείου, δεδομένου ότι εδώ και χρόνια δραστηριοποιούνται επενδυτικά στα λιμάνια του Ισραήλ, της Τουρκίας και της Αιγύπτου».

 

Για την Cosco το λιμάνι του Πειραιά αποκτά ξεχωριστή σημασία για τη μελλοντική επέκτασή της σε κομβικά λιμάνια της Ευρώπης. Η γερμανική εφημερίδα υπογραμμίζει στη συνέχεια ότι «το πιο εντυπωσιακό κινεζικό "χτύπημα" ήταν η απόκτηση του πλειοψηφικού μεριδίου του ελληνικού λιμενικού οργανισμού του Πειραιά το 2016» συμπληρώνοντας ότι «ο Πειραιάς αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικότερο ρόλο στην Ευρώπη μελλοντικά, σύμφωνα με τη βούληση των Κινέζων».

 

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της FAZ,  «πίσω από την επενδυτική κίνηση της θυγατρικής Cosco, Shipping Port, στην οποία ανήκουν σύμφωνα με τη SRM ήδη από το τέλος του 2016 σαράντα έξι σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων, βρίσκεται η κινεζική κυβέρνηση. Ο έλεγχος περισσότερων λιμανιών ανά την Ευρώπη πρέπει να διασφαλίζει ότι τα εμπορεύματα που παράγονται στη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας θα φτάνουν γρήγορα στον ευρωπαϊκό χώρο. Ταυτόχρονα τα λιμενικά τέλη θα πρέπει να παραμείνουν τόσο χαμηλά ώστε τα κινεζικά προϊόντα να παραμένουν ανταγωνιστικά. Η αρχή που έγινε στον Πειραιά αποδεικνύει ότι αυτή η στρατηγική λειτουργεί».

 

Η εφημερίδα επισημαίνει πως  «από τη στιγμή που η Cosco επεκτάθηκε στο ελληνικό λιμάνι, πολλοί κατασκευαστές ηλεκτρονικών υπολογιστών, που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στην Κίνα, μεταφέρουν ήδη τα εμπορεύματά τους προς την Ελλάδα».

 

Κλείνοντας, σημειώνει ότι το 2009, όταν η Cosco είχε κάνει την πρώτη επενδυτική κρούση προς το λιμάνι του Πειραιά πολλοί εκπρόσωποι του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού χώρου «είχαν γελάσει κοροϊδευτικά». Πλέον κανένας δεν γελά, τουλάχιστον στο Αμβούργο, την ώρα μάλιστα που βλέπουν ότι η Cosco επεκτείνεται δυναμικά και στο Ρότερνταμ.

Τελευταία τροποποίηση στις 10:38 - 31 Μαρ 2017
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.