Αντίθετα, εκείνο της Θεσσαλονίκης παραμένει σε γενικές γραμμές στην αφάνεια, με προοπτική ωστόσο να διεκδικήσει -μελλοντικά και υπό προϋποθέσεις- σημαντικό ρόλο ως σημείο πρόσβασης κινεζικών εμπορευμάτων στις αγορές της νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Πάντως, την ίδια ώρα που η Κίνα έχει ήδη τοποθετήσει «πινέζα» στα ελληνικά λιμάνια στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας "One belt, One road" (η οποία σημειωτέον καλύπτει 65 χώρες ή πάνω από το 41% της έκτασης της υφηλίου και 60% του παγκόσμιου πληθυσμού), δεν λείπουν τα στελέχη ναυτιλιακών κολοσσών εκτός Ευρώπης, που αγνοούν ακόμη και σε ποια ήπειρο βρίσκεται η Ελλάδα!
Στα παραπάνω συμπεράσματα κατέληξε ο αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), Δημήτρης Ρούτος, έπειτα από τις συζητήσεις και τις επαφές, που είχε πρόσφατα στο Νινγκμπό της Κίνας, με την ευκαιρία της συμμετοχής του στο 3ο συνέδριο διεθνούς συνεργασίας λιμένων με τον τίτλο "3rd Maritime Silk Road Port International Cooperation Forum". Στην ελληνική αποστολή συμμετείχε ακόμη ο Κωνσταντίνος Μουτζουβής, ναυτιλιακός ακόλουθος του ελληνικού προξενείου στη Σανγκάη.