ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Die Welt: H Ελλάδα πρωτοστατεί ακόμα στην παγκόσμια εμπορική ναυτιλία

11:08 - 17 Απρ 2018 | Ναυτιλία
Die Welt: H Ελλάδα πρωτοστατεί ακόμα στην παγκόσμια εμπορική ναυτιλία
Υπ΄αριθμόν ένα χώρα στην παγκόσμια κατάταξη των εμπορικών στόλων χαρακτηρίζει την Ελλάδα η γερμανική «Die Welt», βασιζόμενη σε πρόσφατα στοιχεία πλοίων της «Vesselsvalue».

«Η Ελλάδα, παρά την οικονομική κρίση, με στόλο αξίας 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων, είναι η υπ΄αριθμόν ένα χώρα στην παγκόσμια κατάταξη των εμπορικών στόλων - ακολουθούμενη από κοντά από την Ιαπωνία και την Κίνα. Στην κατάταξη ακολουθούν οι ΗΠΑ, η Σιγκαπούρη, η Νορβηγία και η Γερμανία. Ιδιαίτερα, τα ελληνικά πετρελαιοφόρα (35,7 δισ. δολάρια) συμβάλλουν στο αποτέλεσμα αυτό», γράφει η γερμανική εφημερίδα.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, «η Γερμανία είχε μέχρι τώρα τον μεγαλύτερο στόλο εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Αλλά τώρα έχει αντικατασταθεί από την Κίνα. Ο λόγος για την αλλαγή στην κορυφή είναι η δεκαετής κρίση της ναυτιλίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Vesselsvalue του Λονδίνου, η αξία των κινεζικών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανέρχεται σε 21,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Στην Γερμανία αναλογούν “μόνο” τα 18,7 δισεκατομμύρια δολάρια» σημειώνει η Welt.

 «Ωστόσο», αναφέρει η εφημερίδα, «η Vesselsvalue έχει συμπεριλάβει και παραγγελίες πλοίων. Οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν έχει κάνει πρόσφατα παραγγελίες ύψους 4,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η κατάσταση των παραγγελιών των γερμανικών εταιρειών, ωστόσο με 29 παραγγελίες ύψους 41 δισ. δολαρίων είναι μάλλον μέτρια. Οι αριθμοί αντικατοπτρίζουν την τάση του κλάδου: η Κίνα χρειάζεται γιγαντιαία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διαθέτουν χώρο για έως και 20.000 εμπορευματοκιβώτια. Η Γερμανία και οι διεθνείς ανταγωνιστές στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα μεσαίου μεγέθους φορτηγά. Η χρηματοδότηση για την αγορά νέων εμπορικών πλοίων είναι δύσκολο να επιτευχθεί στη Γερμανία. Αυτό οφείλεται κυρίως στην πώληση του πρώην μεγαλύτερου χρηματοδότη πλοίων της χώρας, της HSH Nordbank. Και η έξοδος της Commerzbank από την επιχείρηση έχει επίσης αρνητικό αντίκτυπο. Η Γερμανία απειλείται να χάσει σε σημασία και επιρροή σε παγκόσμια σύγκριση. Παρ 'όλα αυτά, η σημασία της βιομηχανίας στη χώρα είναι ακόμα μεγάλη. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Γερμανών Εφοπλιστών, οι εταιρείες συμβάλλουν με περίπου 30 δισ. ευρώ στην προστιθέμενη αξία της Γερμανίας».

Τελευταία τροποποίηση στις 11:32 - 17 Απρ 2018
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.