ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Σε νέες ναυπηγήσεις επενδύουν οι Έλληνες εφοπλιστές το 2018

09:07 - 16 Ιουλ 2018 | Ναυτιλία
Σε νέες ναυπηγήσεις επενδύουν οι Έλληνες εφοπλιστές το 2018
Έμφαση στην ανανέωση του στόλου τους δίνουν οι Έλληνες εφοπλιστές το πρώτο εξάμηνο του 2018 καθώς τα 2/3 των επενδύσεών του πάνε σε ναυπηγήσεις.

Αναλυτικά σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue καταγράφηκαν παραγγελίες για τη ναυπήγηση 34 πλοίων συνολικής αξίας 4,2 δισ. δολ. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2017 οι Eλληνες πλοιοκτήτες είχαν τοποθετήσει παραγγελίες για τη ναυπήγηση 44 πλοίων συνολικής αξίας 2,09 δισ. δολ.Συνολικά οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών για απόκτηση πλοίων ανήλθαν στα 6,4 δισ. δολ. το α’ εξάμηνο με τις αγορές second hand να φτάνουν τα 2,2 δισ. δολ.

Το 2018 η ελληνική πλοιοκτησία εστιάζει σε πλοία LNG καθώς 14 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου παραγγέλθηκαν. Πρόκειται για μια επένδυση που φτάνει τα 2,4 δισ. δολ. Επιπλέον 8 έχουν καταγραφεί παραγγελίες για 8 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, 4 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 8 δεξαμενόπλοια.

Το αντίστοιχο διάστημα του 2017 οι 44 παραγγελίες αφορούσαν σε 13 bulkers και 31 δεξαμενόπλοια. Μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών που τοποθέτησαν παραγγελίες σε LNG carriers είναι οι TMS Cardiff Gas (πέντε πλοία), η GasLog (τρία πλοία), η Alpha Gas (δύο πλοία), η Maran Gas (ένα πλοίο), η Minerva Marin (δύο πλοία), η Thenamaris (ένα πλοίο). Επίσης ξεχώρισαν οι παραγγελίες τεσσάρων πλοίων capes της Cape Shipping, η παραγγελία δύο δεξαμενοπλοίων της Pantheon Tankers κ.ά

Αναφορικά με τις συνολικές, διεθνώς, παραγγελίες για τα νέα πλοία η VesselValue υπολογίζει ότι το πρώτο εξάμηνο του 2018 συμφωνήθηκε η ναυπήγηση 338 πλοίων συνολικής αξίας 16,8 δισ. δολ έναντι 321 πλοίων το πρώτο εξάμηνο του 2017 συνολικής αξίας 14 δισ. δολ.

Όπως αναφέρει η VesselsValue οι θετικές προοπτικές για την αγορά χύδην ξηρού φορτίου αλλά και για άλλους ναυτιλιακούς κλάδους, όπως π.χ. τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αέριου, οδήγησε σε μαζικές παραγγελίες στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2018 με αποτέλεσμα το ύψος των επενδύσεων να φτάσει τα 12 δισ. δολ.

Ωστόσο, το δεύτερο τρίμηνο η αξία των παραγγελιών εκτιμάται ότι μειώνεται σχεδόν στο μισό κύρια λόγω της αύξηση των τιμών στα ναυπηγεία και την απροθυμία των πιστωτών να δεχθούν χαμηλά περιθώρια.

Στα Second hand πλοία , σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipbroking,υπήραν αγορές αξίας 2,25 δισ. δολ. για 144 πλοία, εκ των οποίων τα 86 bulkers, τα 26 δεξαμενόπλοια, τα 16 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα τρία πλοία μεταφοράς αερίου.

Στο αντίστοιχο διάστημα πέρυσι σε αντίστοιχο επίπεδο κινήθηκαν οι επενδύσεις. Έφτασαν τα 2,75 δισ. δολ. για την αγορά 163 πλοίων, εκ των οποίων 107 ήταν πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τα 34 δεξαμενόπλοια, τα 16 containerships και τα δύο πλοία μεταφοράς αερίου.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.