• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Τάνκερς χωρίς πλήρωμα; Δύσκολο...

20:02 - 26 Αυγ 2018 | Ναυτιλία
Άλλες είναι οι τεχνολογικές προτεραιότητες της ναυτιλίας, όχι τα αυτόνοµα πλοία.

Παρόλο που η ναυτιλιακή βιοµηχανία δίνει µεγαλύτερη έµφαση από ότι παλιότερα στην πραγµατοποίηση αποµακρυσµένων ελεγχόµενων και τη δηµιουργία αυτόνοµων πλοίων, η αναταραχή που µπορεί να προκαλέσουν οι εξελίξεις αυτές µπορεί να µην είναι προς το συµφέρον των ναυτιλιακών αγορών.

Με βάση τις τεχνολογικές εξελίξεις στην αυτονοµία και άλλες σηµαντικές τάσεις στη ναυτιλιακή βιοµηχανία, συµπεριλαµβανοµένης της ψηφιοποίησης και των βηµάτων που έγιναν προς την πράσινη ναυτιλία, η World Maritime News µίλησε στον Gernot Ruppelt, της Ardmore Shipping, η οποία δεν θα επενδύσει στην αυτονοµία των πλοίων.

«Σε αυτό το στάδιο, δεν βλέπουµε µια αγορά για µη επανδρωµένη ναυτιλία στον τοµέα των δεξαµενόπλοιων», δήλωσε ο Ruppelt στο World Maritime News.

“Ο µόνος τρόπος µε τον οποίο θα συµβεί αυτό είναι η έγκριση των µεγάλων εταιρειών πετρελαίου για την τεχνολογία αυτή και αυτό απλά δεν είναι εύλογο σε αυτό το στάδιο. Χωρίς την έγκρισή τους, δεν υπάρχει αγορά για αυτό στον τοµέα των δεξαµενόπλοιων», πρόσθεσε. Επιπλέον, ο CCO της Ardmore Shipping δήλωσε ότι η εταιρεία δεν έχει καµία συµµετοχή στην ανάπτυξη µη επανδρωµένων πλοίων.

Εξήγησε ότι η εταιρεία «θα προτιµούσε να επενδύσει περισσότερους πόρους στην τεχνολογία µείωσης των εκποµπών, η οποία αποτελεί µεγαλύτερη προτεραιότητα για τον κλάδο από την αυτόνοµη ναυτιλία».

Όταν ερωτήθηκε για τις προσπάθειες του κλάδου να µειώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωµα, ο Ruppelt δήλωσε ότι η ναυτιλιακή βιοµηχανία είναι πρόθυµη να επενδύσει σε νέες τεχνολογίες προκειµένου να µειώσει τις εκποµπές “αλλά ο καλύτερος τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι να ευθυγραµµιστεί µε τις επιχειρηµατικές προτεραιότητες µιας εταιρίας”.

bg a2 wide

Ruppelt: Όταν η µείωση των εκποµπών οφείλεται στη χαµηλότερη κατανάλωση καυσίµου και σε χαµηλότερο κόστος καυσίµων, υπάρχει ένα φυσικό εµπορικό κίνητρο που µπορεί να αξιοποιηθεί. Πολλοί ιδιοκτήτες πλοίων επιθυµούν να διαδραµατίσουν το ρόλο τους στη µείωση των εκποµπών και η τεχνολογία έχει τεράστιο ρόλο να διαδραµατίσει αν είναι στο σωστό επίπεδο και έχει περάσει από επαληθεύσιµες δοκιµές για να αποδείξει την αποτελεσµατικότητά της. Ωστόσο, χρειαζόµαστε και ναυλωτές για να συµµετάσχουν στη συζήτηση και να δεσµευτούν για τη στήριξη των τεχνολογιών µείωσης των εκποµπών.

WMN: Μιλώντας για τον ψηφιακό µετασχηµατισµό στη ναυτιλιακή βιοµηχανία, πολλές εταιρείες φαίνεται να είναι απρόθυµες να υιοθετήσουν τις αλλαγές. Κρίνοντας από την ταχύτητα υλοποίησης των νέων τεχνολογιών, θα µπορούσαµε να πούµε ότι η βιοµηχανία είναι αρνητική;

Ruppelt: Υπάρχει πάντα ένταση µεταξύ των ισχυρισµών των καινοτόµων της τεχνολογίας, οι οποίοι είναι κατανοητά παθιασµένοι µε αυτό που πιστεύουν ότι οι λύσεις τους µπορούν να παραδώσουν και το κατώτατο όριο που πρέπει να ικανοποιηθεί προτού η ναυτιλιακή εταιρεία βγάλει το βιβλιάριο επιταγών. Για έναν ιδιοκτήτη, το κόστος του λάθους µπορεί να είναι πολύ υψηλό. Δεν θα έλεγα ότι η βιοµηχανία είναι αρνητική, αλλά όλοι είναι λίγο προσεκτικοί για να υιοθετήσουν πρώτοι τις νέες τεχνολογίες. Θα ήθελα να περιγράψω την Ardmore ως πρώιµο υιοθετητή, αν όχι ως πρωτοπόρο, και σίγουρα έχουµε δει τα οφέλη της υιοθέτησης της νέας τεχνολογίας.

WMN: Οι αλλαγές που σχετίζονται µε την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, το Διαδίκτυο των Πραγµάτων και τα Ευρυζωνικά δίκτυα λέγεται ότι έχουν µεγάλη σηµασία και για τη ναυτιλιακή βιοµηχανία. Πώς ασχολείται ο κλάδος µε αυτά τα θέµατα; Ποιες ήταν οι σηµαντικότερες εξελίξεις στους τοµείς αυτούς;

Ruppelt: Χαιρετίζουµε τις επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες που έχουν τη δυνατότητα βελτίωσης της ασφάλειας και των επιδόσεων στη ναυτιλία. Από τη δική µας οπτική γωνία, η πιο σηµαντική εξέλιξη µέχρι σήµερα ήταν η χρήση αποµακρυσµένης παρακολούθησης και συνδεσιµότητας από πλοίο στη στεριά για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης σε πραγµατικό χρόνο. Έχουµε εγκαταστήσει ένα από τα καλύτερα συστήµατα πλοήγησης και σύνδεσης του πλοίου, µε κεντρικούς αισθητήρες για επικοινωνία µε την ακτή.

WMN: Όταν ξεκινήσει η ψηφιοποίηση στον ναυτιλιακό τοµέα, πώς θα επηρεάσει τη βιοµηχανία; Τι σηµαίνει ψηφιοποίηση για τους ιδιοκτήτες πλοίων και λιµένων και τους φορείς εκµετάλλευσης;

Ruppelt: Η προτεραιότητα για όλα τα τµήµατα της ναυτιλιακής εφοδιαστικής αλυσίδας θα είναι να ξεκλειδώσει τα πρακτικά οφέλη της ψηφιοποίησης αλλά χωρίς να παραβλέπει τις προκλήσεις που την συνοδεύουν. Αυτές οι προκλήσεις µπορούν να λάβουν διάφορες µορφές, αλλά περιλαµβάνουν τον τρόπο µε τον οποίο θα επηρεάσουν τις επιχειρησιακές διαδικασίες και τις δεξιότητες των ναυτικών - όπως στη µετάβαση από τα χαρτιά σε ηλεκτρονική µορφή (ECDIS) - καθώς και τις απειλές για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο που συνεπάγεται η µεγαλύτερη ψηφιοποίηση και σύνδεσιµότητα.

WMN: Έχει η Ardmore Shipping αναπτύξει στρατηγικές που θα µπορούσαν να βοηθήσουν την εταιρεία στην αναγνώριση και την καταπολέµηση των απειλών στον κυβερνοχώρο;

Ruppelt: Αναγνωρίζουµε τις απειλές στον κυβερνοχώρο που αντιµετωπίζουν τώρα οι ναυτιλιακές εταιρείες και τα µεµονωµένα σκάφη και φυσικά κάνουµε τα απαραίτητα βήµατα για την προστασία της επιχείρησής µας και των πλοίων µας, η οποία περιλαµβάνει την τήρηση των οδηγιών βέλτιστης πρακτικής όσον αφορά τις πρακτικές στον κυβερνοχώρο. Όπως συµβαίνει µε όλα τα στοιχεία της ψηφιοποίησης, πρέπει να εξισορροπήσουµε τα οφέλη που προσφέρει αυτή η τεχνολογία µε τις αδυναµίες. 
WMN: Σε ποιο στάδιο βρίσκεται ο στόλος της Ardmore Shipping όταν πρόκειται για τη συµµόρφωση µε τον κανονισµό της ΕΕ για την παρακολούθηση, την υποβολή εκθέσεων και την επαλήθευση του CO2 (EU MRV) που τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2018;

Ruppelt: Είµαστε 100% συµµορφωµένοι και έτοιµοι για αναφορά του κανονισµού MRV. Ελπίζουµε ότι µε την πάροδο του χρόνου η προσέγγιση της ΕΕ θα µπορούσε να συγχωνευθεί µε τις απαιτήσεις του ΙΜΟ, λόγω της εγγενούς πολυπλοκότητας που προκαλούν οι πολλαπλές προσεγγίσεις στην προσπάθεια να αναλυθούν και να αντιµετωπιστούν οι παγκόσµιες ανησυχίες.

WMN: Σε σχέση µε τη Σύµβαση Διαχείρισης Υδάτινων Πόρων του ΙΜΟ (BWMC) που τέθηκε σε ισχύ στις 8 Σεπτεµβρίου 2017, ποιο είναι το καθεστώς του στόλου της Ardmore Shipping όσον αφορά την εγκατάσταση ειδικού εξοπλισµού που απαιτείται από τα πρότυπα της BWMC;

Ruppelt: Σηµαντικό ποσοστό του στόλου µας έχει εγκατεστηµένα συστήµατα επεξεργασίας νερού έρµατος. Παράλληλα µε την απόκτηση εµπειρίας στη χρήση τους και την αξιολόγηση των επιχειρησιακών τους δυνατοτήτων αλλά και της πολυπλοκότητάς τους, έχουµε επίσης ένα ολοκληρωµένο σχέδιο για τον εκσυγχρονισµό του στόλου µας, ώστε να διασφαλίσουµε ότι συµµορφωνόµαστε µε όλες τις κανονιστικές απαιτήσεις ανά πάσα στιγµή. Ωστόσο, είναι κρίµα που σε µια παγκόσµια επιχείρηση όπως η ναυτιλία, έχουµε διαφορετικά περιφερειακά µοντέλα και περιφερειακά πρότυπα που προσπαθούν να καθορίσουν το ίδιο κανονιστικό ζήτηµα. Αυτή η κατακερµατισµένη περιφερειακή προσέγγιση δεν είναι καθόλου ευνοϊκή για την επίτευξη της παγκόσµιας βέλτιστης πρακτικής που πρέπει να επιδιώξει ολόκληρη η βιοµηχανία.

Αναδημοσίευση από το περιοδικό «Ναυτιλιακά Νέα»

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman