ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Σουέζ, «Δρόμος του Μεταξιού» ανοίγουν ευκαιρίες στα λιμάνια της Β.Ελλάδας

11:03 - 31 Οκτ 2018 | Ναυτιλία
Σουέζ, «Δρόμος του Μεταξιού» ανοίγουν ευκαιρίες στα λιμάνια της Β.Ελλάδας
Οι νέοι εμπορικοί δρόμοι που ανοίγουν κύρια λόγω της οικονομικής ανάπτυξης της Ασίας οδηγούν σε μεγάλη αύξηση της κίνησης του Σουέζ αλλά και γεννούν ευκαιρίες τα λιμάνια της Ελλάδας και ειδικά της Β. Ελλάδας, που λόγω θέσης είναι πολύ κοντά στις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης

«Τα ελληνικά λιμάνια και η ποντοπόρος ναυτιλία μπορούν να αξιοποιηθούν ως μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας της χώρας μας. Η ποιότητα, η προσβασιμότητα και η αξιοπιστία των υπηρεσιών μεταφορών επιτρέπουν την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας και δημιουργούν σημαντικές άμεσες, έμμεσες και επαγόμενες πολλαπλασιαστικές ωφέλειες για τις εθνικές οικονομίες» ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Διονύσης Τεμπονέρας, απευθυνόμενος στην Ημερίδα, με θέμα  «Συνεργασία Εμπορευματικών Κέντρων - Λιμένων, Ευρωπαϊκή Εμπειρία, Προκλήσεις», η οποία έγινε χτες, στον ΟΛΠ. Την ημερίδα συνδιοργάνωσαν η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,  η EUROPLATFORMS, η ΕΛΙΜΕ και ο ΕΕΣΥΜ.

«Τα στατιστικά στοιχεία καταδεικνύουν ότι από τις τρεις οδούς μεταφοράς μεταξύ Ανατολής – Δύσης, αυτή που εμφάνισε την μεγαλύτερη αύξηση είναι η οδός Άπω Ανατολής – Ευρώπης μέσω της Διώρυγας του Σουέζ. Συγκεκριμένα, το 1995 είχε μερίδιο 27% ενώ το 2015 έφτασε το 42%» ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών επενδύσεων Χρήστος Λαμπρίδης μιλώντας στην ίδια ημερίδα.

«Ως αποτέλεσμα αυτής της ανάπτυξης» ανέφερε ο Χρήστος Λαμπρίδης, «η λεκάνη της Μεσογείου και οι λιμένες της είναι πλέον στο επίκεντρο του μεταφορικού ενδιαφέροντος χάρις στην Διώρυγα του Σουέζ.Η γεωγραφική θέση της Ελλάδας στην Αν. Μεσόγειο, παρέχει ήδη ανταγωνιστική διαδρομή θαλασσίων μεταφορών για το ναυτιλιακό εμπόριο. Συγκεκριμένα, ο χρόνος μεταφοράς εμπορευμάτων από την Κίνα στην βόρεια και κεντρική Ευρώπη μέσω του Λιμένα Πειραιά εκτιμάται ότι εξοικονομεί 8-9 ημέρες σε σύγκριση με την διαδρομή μέσω άλλων λιμένων της Β. Ευρώπης, οι οποίες να αυξηθούν ακόμα και στις 12 ημέρες» τόνισε και προσέθεσε:

Οι προοπτικές Καβάλας, Αλεξανδρούπολης και Ηγουμενίτσας

«Η προοπτική ανάπτυξης των λιμένων της Βορειο-Ανατολικής Ελλάδας - δηλαδή της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης –είναι εξαιρετική. Οι δύο λιμένες σε συνεργασία με τον Λιμένα Θεσσαλονίκης μπορούν να αποτελέσουν πύλες εισόδου για τα Δυτικά Βαλκάνια και την Παρευξείνιο περιοχή. Η πολύ πρόσφατη συμφωνία που υπεγράφη μεταξύ Ελλάδας - Βουλγαρίας για την σιδηροδρομική σύνδεση τριών λιμανιών της Βουλγαρίας (του Ρούσε στο Δούναβη ποταμό, της Βάρνας και του Μπουργκάς στον Εύξεινο Πόντο) με τα τρία λιμάνια μας στη Βόρεια Ελλάδα (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Θεσσαλονίκη) και την κατασκευή δύο σύγχρονων εμπορευματικών κέντρων είναι σαφές ότι θα αναβαθμίσει ακόμη περισσότερο την θέση και τον ρόλο των δύο χωρών στην Ζώνη ΟΒΟR. Με την συμφωνία αυτή, η Ελλάδα επιτυγχάνει σύνδεση με την ενδοχώρα των Βαλκανίων και η Βουλγαρία και οι Βαλκανικές και παρευξείνιες χώρες άμεση πρόσβαση στο Αιγαίο.

Στην δυτική ακτή της Ελλάδας, στην δυτική κατάληξη της Εγνατίας Οδού, ο Λιμένας Ηγουμενίτσας έχει ήδη καταγράψει σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια ως πύλη από και προς τους λιμένες της νοτιοδυτικής Ευρώπης (κυρίως Ιταλία αλλά και Ισπανία) τόσο στην επιβατική όσο και στην εμπορευματική κίνηση. Η πρόσφατη ολοκλήρωση της Ιονίας Οδού που διευκολύνει την οδική πρόσβαση στον άξονα βορά – νότου σε συνδυασμό με την συνεχώς αυξανόμενη χρήση της Εγνατίας Οδού (που εξυπηρετεί την κίνηση στον άξονα ανατολή – δύση) είναι σίγουρο ότι εξασφαλίζουν ένα σαφή και σημαντικό παράθυρο ευκαιρίας για περαιτέρω ανάπτυξη του Λιμένα Ηγουμενίτσας ως διεθνούς λιμένα.

Η χρηματοδότηση με 11 εκ. ευρώ της ανάπτυξης του διχωρικού εμπορευματικού κέντρου Θεσπρωτίας είναι επίσης μια σημαντική εξέλιξη» κατέληξε ο κ. Λαμπρίδης.

Παράλληλα όπως τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων «βγήκε στη δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών των οποίων τη μετοχή διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ. Ένας νόμος που εφόσον ψηφιστεί θα ανατρέψει το αδόκιμο και αποτελεσματικό μοντέλο των ιδιωτικοποιήσεων και θα προσαρμόσει στα Ευρωπαϊκά δεδομένα την ανάπτυξη των ελληνικών λιμένων. Θα τα προσαρμόσει σε ένα σύστημα που διασφαλίζει με τον καλύτερο τρόπο το δημόσιο συμφέρον και επίσης γίνεται ελκυστικό σε πραγματικούς επενδυτές που διαθέτουν γνώση και εμπειρία στο συγκεκριμένο αντικείμενο».

Επενδύσεις στη Θεσσαλονίκη

Μιλώντας στην ίδια ημερίδα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Σωτήρης Θεοφάνης ανέφερε ότι ο ΟΛΘ σχεδιάζει να αναπτύξει εμπορευματικούς σταθμούς στα Σκόπια, στη Σόφια και το Βελιγράδι προκειμένου να «ανοίξει την πόρτα» του λιμανιού σε τρεις βαλκανικές χώρες. Επίσης ο κ. Θεοφάνης στην τοποθέτησή του υποστήριξε ότι η Ελλάδα δεν αντέχει περισσότερα από τρία Εμπορευματικά Κέντρα. Σημειώνεται ότι η νέα διοίκηση του ΟΛΘ σχεδιάζει επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ με την ανακατασκευή του προβλήτα στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, την αντικατάσταση των γερανογεφυρών, αλλά και την αύξηση του φορτίου των εμπορευματοκιβωτίων. Το βασικό επενδυτικό project για τον ΟΛΘ αφορά τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων που θα επεκταθεί στα 440 μέτρα μήκος και θα εκβαθυνθεί στα 16,5 μέτρα από 12 που είναι σήμερα, ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί πλοία χωρητικότητας έως 12.000 με 13.000 teu, τα λεγόμενα motherships. Αυτή τη στιγμή το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να εξυπηρετεί πλοία έως 4.500.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.