• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Αύριο η απόφαση της ΕΣΑΛ για το Master Plan του ΟΛΠ Κύριο

11:00 - 08 Οκτ 2019 | Ναυτιλία
Αύριο, Τετάρτη είναι προγραμματισμένη να διεξαχθεί η συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) για την έγκριση του συνόλου του Master Plan και πιο συγκεκριμένα για τις εκκρεμότητες της τέταρτης προβλήτας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και της επέκτασης του car terminal, τα οποία προστέθηκαν στο σχέδιο τον Αύγουστο.

Υπενθυμίζεται ότι η συνεδρίαση επρόκειτο να πραγματοποιηθεί την περασμένη Παρασκευή, αλλά κατόπιν αιτημάτων των τοπικών φορέων αναβλήθηκε για αύριο, προκειμένου, όπως ανέφερε το υπουργείο Ναυτιλίας «να τους παρασχεθεί επαρκής χρόνος για την διατύπωση απόψεων».

Οι αντιδράσεις από δήμους Κερατσινίου/Δραπετσώνας και Περάματος και ενώσεις σωματείων και ναυπηγείων για το σχέδιο μετουσιώθηκαν σε εξώδικο, το οποίο απεστάλη στον γενικό γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων και πρόεδρο της ΕΣΑΛ, Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, εστιάζοντας στο ότι δεν έχει υπάρξει διαβούλευση επί του αναθεωρημένου Master Plan.

Στο εξώδικο σημείωναν, μάλιστα, πως αν δεν ικανοποιηθούν από τις εξελίξεις, θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις, ενώ δεν απέκλειαν και την προσφυγή στη Δικαιοσύνη.

Στο ΟΛΠ, από την άλλη, αναφέρουν πως έχει εξαντληθεί κάθε διαδικασία διαβούλευσης για το Master Plan και αισιοδοξούν για την αίσια κατάληξη της υπόθεσης. Η Cosco είχει εκφράσει την ικανοποίησή της για την έγκριση του σχεδίου σε πρώτο βαθμό, αλλά αναμένει και το τελικό «πράσινο φως».

Το υπουργείο Ναυτιλίας έχει επισημάνει πως η υλοποίηση του Master Plan του ΟΛΠ είναι βασική προτεραιότητα, καθώς πρόκειται για μία επένδυση 800 εκατ. ευρώ, που θα ανοίξει αρκετές θέσεις εργασίας. 

Τι προβλέπει το Master Plan
 
Η τέταρτη προβλήτα αναμένεται να ενισχύσει την απόδοση του λιμανιού, βελτιώνοντας την κατάταξή του σε δυναμικότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και εδραιώνοντάς το στα κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης.
 
Παράλληλα, η κατασκευή δύο πολυώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων θα αυξήσει τη δυναμικότητα της προσωρινής στάθμευσης και διακίνησης αυτοκινήτων στο λιμάνι.
 
Υπενθυμίζεται ότι στον σχεδιασμό για το λιμάνι περιλαμβάνεται η δημιουργία κέντρου εξυπηρέτησης επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας με καταστήματα χωρίς δασμούς (Duty Free Shops), το οποίο θα εξυπηρετεί μόνο τους τουρίστες και αντικαθιστά το mall, για το οποίο είχαν διατυπώσει διαφωνίες οι εμπορικοί φορείς της πόλης. Για το συγκεκριμένο έργο, οι αρμόδιοι έχουν καταλήξει σε ένα κτίριο 22 χιλιάδων τετραγωνικών.
 
Εντός του Master Plan βρίσκεται και το σχέδιο για την ανακατασκευή του εμβληματικού κτιρίου της «Παγόδας» σε πεντάστερο ξενοδοχείο, ενώ προβλέπεται και η κατασκευή κι άλλων πολυτελών ξενοδοχείων.
 
Επιπλέον, προβλέπεται η χρήση οικολογικών λεωφορείων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών εντός του λιμένα, χωρίς να επιβαρύνεται το περιβάλλον.
 
Από το τελικό σχέδιο αφαιρέθηκε το «αγκάθι» της κατασκευής ναυπηγοεπισκευής για mega yachts.

Γιώργος Γεωργίου
Τελευταία τροποποίηση στις 11:23 - 08 Οκτ 2019
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman