ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πόσο εύκολα μπορεί να «χακαριστεί» ένα πλοίο; Κύριο

09:05 - 03 Φεβ 2020 | Ναυτιλία
Πόσο εύκολα μπορεί να «χακαριστεί» ένα πλοίο;
Την απάντηση στο παραπάνω ερώτημα δίνει μιλώντας στο Reporter ο Διευθυντής της Yango Satellite Communications, Ewan Robinson.

Οι κυβερνοεπιθέσεις είναι μία από τις μεγαλύτερες απειλές που αντιμετωπίζει σήμερα η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Παρότι τα πλοία κάνουν προσπάθειες να γίνουν περισσότερο ψηφιακά, παραμένουν ευάλωτα σε κακόβουλες επιθέσεις.

Κατά την πρόσφατη παρουσία του στο συνέδριο «Let’s ReFuture Shipping: Slide2Open Shipping Finance», ο κ. Robinson κατάφερε να «χακάρει» ένα πλοίο, να εισέλθει, δηλαδή, στο σύστημα επικοινωνίας του μέσα σε λίγα… δευτερόλεπτα, αποδεικνύοντας πόσο εύκολα μπορεί κάποιος να υποκλέψει τα δεδομένα του. Ο ίδιος, πιστοποιημένος ως «ηθικός χάκερ», επιδιώκει να δείξει το δρόμο της προστασίας από κυβερνοεπιθέσεις και συνεπώς της δημιουργίας ενός ασφαλούς περιβάλλοντος για τη ναυτιλία.

Αναλυτικά η συνέντευξή του στο Reporter:

Ποιες υπηρεσίες παρέχει η Yango Satellite Communications;

Η εταιρεία, όπως σημειώνει ο διευθυντής της, διαθέτει 20ετή εμπειρία στο χώρο και προσφέρει υπηρεσίες που σχετίζονται με τις δορυφορικές επικοινωνίες για τα πλοία. Όπως εξηγεί ο κ. Robinson, παρέχονται από απλές φωνητικές ενδοεπικοινωνίες μέχρι πλήρη συστήματα για απομακρυσμένη πρόσβαση και διαχείριση των πλοίων μέσω της τεχνολογίας των πληροφοριών. Παράλληλα, η εταιρεία αναλαμβάνει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δικτύου υπολογιστών, ενώ έχει αναπτύξει σύγχρονες εφαρμογές εντοπισμού (tracking) τόσο για εμπορικά πλοία όσο και για πλοία με υπηρεσίες αναψυχής.

Τι πρέπει να κάνουν οι πλοιοκτήτες;

«Πρέπει να είναι σίγουροι ότι δεν έχουν αφήσει ούτε ένα “παραθυράκι ασφαλείας” ανοιχτό» τονίζει ο κ. Robinson και προσθέτει ότι: «Είναι πολύ σημαντικό η διοίκηση μίας εταιρείας να τη διαιρεί σε επιχειρηματικούς τομείς για να γίνεται αντιληπτό που χρειάζεται βελτίωση και που όχι (business segment). Έτσι, δίνεται ξεχωριστή σημασία στο κομμάτι της κυβερνοασφάλειας». Παράλληλα, επισημαίνει ότι «οι πλοιοκτήτες δεν πρέπει να εμπιστεύονται τους πάντες, αλλά να διαχειρίζονται σωστά τους εξωτερικούς συνεργάτες, όπως οι προμηθευτές, επιλέγοντας όσο δυνατόν διαφορετικούς κάθε φορά». Ο διευθυντής της Yango Satellite Communications υπογραμμίζει ότι είναι αναγκαία η προηγμένη προστασία Endpoint Protection, η οποία διασφαλίζει ότι κάθε συσκευή που έχει πρόσβαση στο δίκτυο – server, κινητές συσκευές κ.α. – δεν απειλείται από «χάκερς», ενώ είναι απαραίτητα και συστήματα, τα οποία ελέγχουν την κίνηση του πλοίου κάθε στιγμή (monitoring).

Είναι πρόθυμοι οι πλοιοκτήτες να εγκαταστήσουν πληροφοριακά συστήματα στα πλοία;

«Ορισμένοι είναι πολύ πρόθυμοι να γνωρίσουν τις νέες τεχνολογίες και να επωφεληθούν από αυτές. Πάρα πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν πηγάζουν από τα παλιά λειτουργικά συστήματα» αναφέρει ο κ. Robinson και εξηγεί: «Είναι γεγονός ότι πολλές εταιρείες δεν έχουν αποτελεσματικά αντιικά προγράμματα και “χάνουν” τους υπολογιστές τους πολύ γρήγορα. Ξέρουμε παραδείγματα επιχειρήσεων, οι οποίες “έχαναν” 1,2 υπολογιστές ανά πλοίο ανά έτος και άλλες που έμειναν “offline” για τρεις ημέρες. Συνειδητοποιείτε, επομένως, το κόστος αυτών των επιθέσεων, τόσο σε οικονομικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο κύρους. Επομένως, αποφασίζουν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες των σύγχρονων εφαρμογών, καταφέρνοντας σε τελικό στάδιο να εξοικονομήσουν και αρκετά χρήματα».

Πόσο απέχει η ελληνική πλοιοκτησία από τον ψηφιακό μετασχηματισμό;

«Θεωρώ ότι έχουν γίνει πραγματικά μεγάλα βήματα προς τα εμπρός σε αυτό το κομμάτι, αν και σίγουρα υπάρχουν περιθώρια εξέλιξης» τονίζει ο διευθυντής της Yango Satellite Communications. «Ξέρω εταιρείες που έχουν εγκαταστήσει εξαιρετικά συστήματα, όπως φυσικά υπάρχουν κι εκείνες που δεν έχουν σημειώσει ακόμη πρόοδο» καταλήγει.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 02:15 - 03 Φεβ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.