ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η ζήτηση για μικρότερα πλοία στηρίζει τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

08:45 - 27 Φεβ 2020 | Ναυτιλία
Η ζήτηση για μικρότερα πλοία στηρίζει τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου
Παρότι τα πλοία capesize συνεχίζουν τις χαμηλές πτήσεις, η ισχυρή ζήτηση για panamax και supramax οδήγησε τον Baltic Dry Index σε μία ακόμη ανοδική συνεδρίαση την Τετάρτη.

Ειδικότερα, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index, o οποίος αποτυπώνει τις αποδόσεις των φορτηγών πλοίων τύπου capesize, panamax και supramax ενισχύθηκε κατά 9 μονάδες ή 1,8% στις 517 μονάδες.

Ο δείκτης capesize που αφορά πλοία, τα οποία συνήθως μεταφέρουν φορτία 170.000-180.000 τόνων και κυρίως σιδηρομετάλλευμα και κάρβουνο υποχώρησε κατά 12 μονάδες στις -290 μονάδες. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι για τα πλοία αυτού του τύπου υποχώρησαν κατά 117 δολάρια στα 2.358 δολάρια.

«Η εποχικότητα, το υψηλότερο κόστος των καυσίμων και ο κοροναϊός ήταν οι παράγοντες που συνέβαλαν στην κακή αρχή για τα πλοία χύδην ξηρού φορτίου τη νέα δεκαετία» επισημαίνει σε ανάλυσή του ο επικεφαλής αναλυτής της BIMCO, Peter Sand.

Ο δείκτης panamax κινήθηκε ανοδικά κατά 29 μονάδες ή 3,5% στις 859 μονάδες. Πρόκειται για τη 15η διαδοχική κερδοφόρα συνεδρίαση για τον δείκτη. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι γι' αυτά τα πλοία, που συνήθως μεταφέρουν φορτία περίπου 60.000-70.000 τόνων άνθρακα ή σιτηρών αναρριχήθηκαν κατά 266 δολάρια στα 7.733 δολάρια.

Τέλος, ο δείκτης supramax σημείωσε κέρδη κατά 16 μονάδες στις 577 μονάδες.

Γιώργος Γεωργίου


 







 




Τελευταία τροποποίηση στις 09:07 - 27 Φεβ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.