• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Πειραιάς: Στο τέλος του 2021 οι πρώτοι ανεφοδιασμοί με LNG

11:22 - 27 Φεβ 2020 | Ναυτιλία
Μέχρι το τέλος του επόμενου έτους αναμένεται να γίνουν οι πρώτες παραδόσεις LNG με βυτιοφόρα σε μικρά πλοία στον Πειραιά. Επίσης με τη διαδικασία ship to ship αναμένεται στα τέλη του 2022 να ξεκινήσει ο ανεφοδιασμός σύμφωνα με όσα ανέφεραν ενώπιον εκπροσώπων του Τύπου στελέχη του Poseidon Med II, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες στο περιθώριο του ετήσιου συνεδρίου του προγράμματος.

Ο πρόεδρος του ΟΛΠ και της Cosco, Yu Zeng Gang, σημείωσε ότι το λιμάνι του Πειραιά θα συμβάλει στη δημιουργία μιας αποτελεσματικής εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ ο CEO της ΔΕΠΑ, Κωνσταντίνος Ξιφαράς, επισήμανε ότι η ΔΕΠΑ θα γίνει σύντομα η πρώτη ελληνική εταιρεία που θα αποκτήσει LNG feeder, έχοντας προκηρύξει τον σχετικό διαγωνισμό τον περασμένο Δεκέμβριο.

Σύμφωνα με το στέλεχος του ΟΛΠ, Δημήτρη Σπύρου, ο λιμένας του Πειραιά ετοιμάζεται για την «υποδοχή» του LNG bunkering, σημειώνοντας ότι έχει ήδη υλοποιηθεί η μελέτη εκτίμησης επικινδυνότητας, ενώ έχει εγκριθεί το νέο Master Plan με το οποίο προσδιορίζονται οι χώροι ανεφοδιασμού των πλοίων με LNG.

Μιλώντας στο συνέδριο ο Γιώργος Πολυχρονίου, στέλεχος της ΔΕΠΑ και Project Manager του Poseidon Med ΙΙ, ανέφερε ότι εκτός από το περιβαλλοντικό όφελος, το LNG έχει εξελιχθεί τον τελευταίο χρόνο και στο οικονομικότερο ναυτιλιακό καύσιμο. Σε αυτό το πλαίσιο, όπως πρόσθεσε, ο Πειραιάς παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα ως βάση ανεφοδιασμού, λόγω της εγγύτητάς του με το τερματικό του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα, από το οποίο θα προέρχονται τα φορτία LNG.

Σημειώνεται ότι με βάση το Lloyds List με LNG σήμερα κινούνται 200 πλοία, ενώ άλλα 200 βρίσκονται σε παραγγελία, ενώ τα επόμενα 5 χρόνια αναμένεται να φτάσουν τα 500 έως 1.000.

Όπως τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, το Poseidon Med II αποτελεί μία δυναμική πρωτοβουλία για να καταστεί η χώρα μας ανεφοδιαστικός κόμβος στην ευρύτερη περιοχή. Σύμφωνα με τον κ. Πλακιωτάκη, πέρα από το γεγονός ότι το LNG είναι«φιλικό» προς το περιβάλλον, έχει ακόμη το πλεονέκτημα ότι αποτελεί μία ήδη διαθέσιμη λύση εναλλακτικού καυσίμου σκαφών

Κατά την ομιλία του στο συνέδριο, ο υπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε την ανάγκη να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, η οποία αποτελεί σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης και ευημερίας, παράλληλα με την εφαρμογή των πολιτικών για την προστασία του περιβάλλοντος, ενώ αναφέρθηκε στην πρόταση της Ελλάδας για την θέσπιση υποχρεωτικού δείκτη ενεργειακής αποδοτικότητας των πλοίων, ώστε να επιτευχθεί ο παγκόσμιος στόχος αύξησης κατά 40% της ενεργειακής αποδοτικότητας μέχρι το 2030.

Γιώργος Αλεξάκης

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman