Η ανάκαμψη που σημειώθηκε το Φεβρουάριο - και συνεχίζεται τις πρώτες μέρες του Μαρτίου - βασίστηκε κυρίως στην υψηλή ζήτηση των μικρότερων πλοίων, καθώς τα capes παρέμειναν και παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα – ρεκόρ. Σημειώνεται ότι ο δείκτης capesize διολίσθησε τον Φεβρουάριο κατά 61% σε ετήσια βάση, παραμένοντας κάτω από τα 3.000 δολάρια την ημέρα.
Σημαντικός παράγοντας για τη βελτίωση της εικόνας στους υπόλοιπους τύπους πλοίων ήταν η σταδιακή αποκατάσταση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Κίνα και η επαναλειτουργία των εργοστασίων. Εάν μάλιστα, επανέλθει σε κανονικούς ρυθμούς η κινεζική ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος, τότε είναι πολύ πιθανό να βελτιωθούν και οι αποδόσεις των capes.
Την Πέμπτη ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index ενισχύθηκε κατά 37 μονάδες ή 6,6% στις 599 μονάδες. Πρόκειται για τα υψηλότερα ημερήσια ποσοστιαία κέρδη από τον Ιούλιο του 2019 για τον δείκτη, σημάδι ότι η αγορά σημειώνει βήματα προόδου, καθώς γίνεται προσπάθεια να ισορροπηθεί η προσφορά με την ζήτηση.
Παράλληλα, ανέκαμψε και ο δείκτης capesize που αφορά πλοία, τα οποία συνήθως μεταφέρουν φορτία 170.000-180.000 τόνων και κυρίως σιδηρομετάλλευμα και κάρβουνο. Ειδικότερα κινήθηκε ανοδικά κατά 46 μονάδες στις -307 μονάδες. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι για αυτά τα πλοία ενισχύθηκαν κατά 285 δολάρια στα 2.515 δολάρια.
Στο υψηλότερο επίπεδο από τις 24 Δεκεμβρίου ωθήθηκε ο δείκτης panamax, ο οποίος σημείωσε κέρδη κατά 65 μονάδες ή 6,8% στις 1026 μονάδες. Αυτή ήταν η 21η διαδοχική ανοδική του συνεδρίαση. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι γι' αυτά τα πλοία, που συνήθως μεταφέρουν φορτία περίπου 60.000-70.000 τόνων άνθρακα ή σιτηρών αναρριχήθηκαν κατά 580 δολάρια στα 9.231 δολάρια.
Τέλος, ο δείκτης supramax βρέθηκε σε θετικό έδαφος κατά 25 μονάδες στις 671 μονάδες.
Γιώργος Γεωργίου