ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ναυτιλία: Πρωτοβουλία Ελλάδας, Ιαπωνίας, Νορβηγίας για μείωση των ρύπων

10:39 - 12 Μαρ 2020 | Ναυτιλία
Ναυτιλία: Πρωτοβουλία Ελλάδας, Ιαπωνίας, Νορβηγίας για μείωση των ρύπων
Μία πολύ σημαντική παρέμβαση προετοιμάζει η Ελλάδα στην προσεχή σύνοδο της Επιτροπής Προστασίας του Περιβάλλοντος (MEPC) του Διεθνή Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO). Ηγέτιδα δύναμη στη Ναυτιλία η χώρα μας καταθέτει κοινή πρόταση με άλλες ισχυρές ναυτιλιακές δυνάμεις, για τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων του θερμοκηπίου από τα πλοία, στο πλαίσιο της πολιτικής καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής.

Στο κέντρο των Η Σύνοδος της Επιτροπής Προστασίας του Περιβάλλοντος (MEPC) του IMO, θα πραγματοποιηθεί στις αρχές Απριλίου στο Λονδίνο, με την Ελλάδα να καταθέτει πρόταση μαζί με την Ιαπωνία και τη Νορβηγία για μείωση των ρύπων.

Η πρόταση, σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπει τη μείωση, ανά τονομίλι μεταφερόμενου φορτίου, των ρύπων CO2 από τα πλοία κατά 49%, μέχρι το 2030, γεγονός που σημαίνει ότι θα επιτευχθεί ο στόχος του ΙΜΟ για μείωση των ρύπων CO2 από τη ναυτιλία κατά 40%, με βάση τα επίπεδα ρύπων του 2008.

Η πρόταση αυτή συγκεντρώνει την υποστήριξη πολλών ναυτιλιακών χωρών, όπως ο Παναμάς, αλλά και ναυτιλιακών φορέων, όπως είναι το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), η Bimco, η Intertanko.

Σε γενικές γραμμές η πρόταση προβλέπει ότι τα υφιστάμενα πλοία, με την χρήση τεχνικών και επιχειρησιακών μέτρων,θα έχουν στόχο να επιτύχουν τα πρότυπα εκπομπών ρύπων που θα ισχύουν για τα νέα πλοία που θα ναυπηγηθούν από το 2023. Επίσης, όσα πλοία δεν μπορούν να επιτύχουν αυτούς τους στόχους εκπομπών, θα μπορούν να μειώνουν ταχύτητα, προκειμένου να το επιτυγχάνουν και, με την χρήση ενός «κόφτη», θα αποτρέπεται τυχόν αύξηση ταχύτητας.

Πρόκειται για μία πρόταση που συνδυάζει αυτό που και η ελληνική πλευρά επεδίωκε από την αρχή, να αναλάβει δηλαδή ευθύνες και ο ναυλωτής για την επίτευξη των στόχων και όχι μόνο ο πλοιοκτήτης.

Επισημαίνεται ότι, στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων στον ΙΜΟ, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών υποστήριξε πλήρως από την αρχή μια πρόταση που κατέθεσε η χώρα μας για την αναλογική μείωση της μέγιστης προωστήριας δύναμης των πλοίων, ως άμεσα αποτελεσματικό βραχυπρόθεσμο μέτρο. Μια πρόταση που, μετά από διαπραγματεύσεις με άλλες χώρες, κατέληξε στην κοινή θέση Ελλάδας, Ιαπωνίας και Νορβηγίας.

Όπως έχει εξηγήσει πολλάκις στο παρελθόν και ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), κ. Θεόδωρος Βενιάμης, φιλοσοφία της Ελλάδας είναι τα προτεινόμενα μέτρα να προσιδιάζουν και στο επιχειρηματικό μοντέλο και τις ανάγκες της tramp ναυτιλίας, καθώς και να λαμβάνουν υπόψη τους την ανάγκη εξισορρόπησης των σχέσεων και υποχρεώσεων των συμβαλλόμενων μερών, δηλαδή πλοιοκτητών και ναυλωτών.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.