• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Η ναυτιλία απέναντι σε προκλήσεις: Και τώρα τι; Κύριο

09:00 - 18 Μαρ 2020 | Ναυτιλία
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκει πάντα τον τρόπο να δημιουργεί ευκαιρίες. Ακόμη και σε περιόδους προκλήσεων, όπως η σημερινή. Αυτό είναι το μήνυμα του Θανάση Ζαφειράτου, senior broker της εταιρείας ναυλώσεων, Hellaschart για τα δύσκολα μονοπάτια, στα οποία βαδίζει η ναυτιλία.

Μιλώντας στο Reporter, επισημαίνει ότι «από την αρχή του έτους, αντιμετωπίζουμε δύο προκλήσεις. Πρώτον τον νέο κανονισμό για τα καύσιμα - από 1/1/2020 -  για όλα τα πλοία, τα οποία δεν έχουν εγκατεστημένα συστήματα scrubbers και δεύτερον την πανδημία του κορονοϊού, που εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο σαν “βούτυρο σε μία φέτα ψωμί”, ξεκινώντας από την Κίνα και επηρεάζοντας σχεδόν όλες τις χώρες» και προσθέτει:

«Για τρεις και πλέον μήνες, η ναυτιλία αντιμετωπίζει μία ακόμη πρόκληση ή κάτι περισσότερο… Οι αγορές έχουν καταρρεύσει. Η πανδημία επιδρά σε bulkers, containers, tankers (τα tankers βελτιώθηκαν τελευταία). Οι περισσότεροι έλεγαν το συνηθισμένο: “Η πορεία της αγοράς θα φανεί μετά το νέο κινεζικό έτος”, αλλά στην ουσία τα αποτελέσματα είναι ακόμη φτωχά, με μία πολύ μικρή αχτίδα φωτός στο τέλος του τούνελ».

Ή μήπως όχι;

Σε αυτό το σημείο, ο κ. Ζαφειράτος θέτει μία διαφορετική οπτική στην κατάσταση. «Η ναυτιλία αντιμετώπιζε πάντα προκλήσεις. Το 2008 μετά την παγκόσμια οικονομική κατάρρευση,  η θάλασσα γύρω από την Αθήνα ήταν γεμάτη πλοία, που έστεκαν εκεί, χωρίς να δουλεύουν, κάτι που στη δεκαετία του ’80 κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί. Μετά από χρόνια, η ναυτιλία βρίσκεται πάλι μπροστά σε συμπληγάδες» υπογραμμίζει και συμπληρώνει:

«Ας είμαστε ειλικρινείς. Το μέλλον είναι πάντοτε ένα ερωτηματικό. Αυτό που μπορώ να σας πω με σιγουριά είναι ότι πάντα στη ναυτιλία βρίσκουμε τρόπους να δημιουργούμε ευκαιρίες. Από τις επενδύσεις στο τονάζ – για παράδειγμα οι Έλληνες είναι εξαιρετικοί και υπομονετικοί αγοραστές second hand πλοίων, όταν οι αγορές είναι στα κάτω τους – μέχρι την ανακάλυψη νέων αγορών, τη δημιουργία νέων πελατών κτλ».

Η Κίνα είναι ξανά στο «παιχνίδι»

Υπό αυτό το πρίσμα και αναφερόμενος στην επάνοδο της Κίνας στις εμπορικές διαδρομές, ο κ. Ζαφειράτος σημειώνει ότι «ήταν μία μικρή περίοδος αναταραχών. Η Κίνα εμπλέκεται ξανά στο εμπόριο, τα εργοστάσια ανοίγουν, οι άνθρωποι επιστρέφουν στην καθημερινή εργασία τους. Δε θα αργήσει η στιγμή που θα δούμε αυτές τις εξελίξεις να επιδρούν στις αγορές. Άλλωστε, η κινεζική οικονομία είναι μία από τις δύο ισχυρότερες του πλανήτη. “Όταν φτερνίζονται αυτοί, όλοι παθαίνουμε κρυολόγημα”. Αντίστοιχα, στον δυτικό κόσμο, τώρα υποφέρει η Ευρώπη. Το ίδιο και οι ΗΠΑ. Αλλά στο τέλος, όλα επιστρέφουν στη φυσική τους ροή».

Και τώρα τι κάνουμε;

«Λοιπόν η απάντηση είναι απλή» αναφέρει ο κ. Ζαφειράτος. «Υπομονή και φυσικά ανοιχτά μυαλά για να εκμεταλλευτούμε μία ευκαιρία, όταν εμφανιστεί. Η ναυτιλία, όπως ειπώθηκε και νωρίτερα, αντιμετώπισε προκλήσεις στο παρελθόν, βιώνει μία μεγάλη πρόκληση τώρα και σίγουρα θα βιώσει προκλήσεις στο άμεσο ή μακρινό μέλλον. Αλλά συνεχίζουμε, με νέες ιδέες, προχωρώντας σε νέα εγχειρήματα. Ένα ανοιχτό μυαλό και λίγη υπομονή είναι όλα όσα χρειαζόμαστε» καταλήγει.

Γιώργος Γεωργίου

 

Τελευταία τροποποίηση στις 09:09 - 18 Μαρ 2020
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman