ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ο Πειραιάς ενίσχυσε την κερδοφορία της Cosco το 2019

18:02 - 30 Μαρ 2020 | Ναυτιλία
Η δραστηριότητα της Cosco στον Πειραιά ενίσχυσε την κερδοφορία της το 2019. Γεμάτο προκλήσεις αναμένεται το 2020 για την εταιρεία λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Ειδικότερα, αυξημένα κατά 20,2% ήταν τα κέρδη της Cosco από την δραστηριότητα εκμετάλλευσης του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά το 2019. Σύμφωνα με τα στοιχεία του κινεζικού ομίλου διαχείρισης λιμένων, η κερδοφορία της θυγατριικής της ΣΕΠ Α.Ε., η οποία διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στον Πειραιά, εκτινάχθηκε πέρσι σε 26 εκατ. ευρώ. Αν μάλιστα δεν υπολογιζόταν η αρνητική επίδραση από την αλλαγή των λογιστικών προτύπων (σε σχέση με συμβάσεις leasing), η κερδοφορία θα κατέγραφε αύξηση της τάξεως του 42,3%, αγγίζοντας τα 31 εκατ. ευρώ.

Ο κύκλος εργασιών της ΣΕΠ κινήθηκε επίσης ανοδικά και ανήλθε σε 233,2 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 11,1% σε σχέση με την οικονομική χρήση του 2018. Όπως αναφέρει η διοίκηση της Cosco στις ετήσιες οικονομικές της καταστάσεις, περίπου το 25% του τζίρου των λιμανιών στους οποίους διαθέτει πλειοψηφικό ποσοστό συμμετοχής, οφείλεται στον Πειραιά, γεγονός που αναδεικνύει το ελληνικό λιμάνι ως το σημαντικότερο για τον κινεζικό όμιλο.

Τα εμπορευματοκιβώτια

Υπενθυμίζεται ότι το 2019 αποτέλεσε ένα ακόμα έτος «ορόσημο» για την δραστηριότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, καθώς αυτή ανήλθε σε 5,158 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, από 4,4 εκατ. τον προηγούμενο χρόνο, σημειώνοντας άνοδο κατά 17%. Καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή διαδραμάτισαν οι αυξημένες καταπλεύσεις πλοίων των ναυτιλιακών συμμαχιών Ocean Alliance και THE Alliance.

Σε αυτές συμμετέχει πάνω από το 70% των διεθνών ναυτιλιακών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αυξάνοντας τις οικονομίες κλίμακος και προσθέτοντας περισσότερα πλοία ανά λιμάνι, με τον Πειραιά να επωφελείται ιδιαίτερα, λόγω του κομβικού ρόλου που διαδραματίζει ως μία βασική πύλη εισόδου κινεζικών προϊόντων στις ευρωπαϊκές αγορές. Υπολογίζεται ότι επιπλέον 500.000 – 600.000 εμπορευματοκιβώτια διακινήθηκαν μέσω της Προβλήτας Ι, η οποία όμως παραμένει υπό τον έλεγχο του ΟΛΠ και δεν αποτελεί αντικείμενο της σύμβασης παραχώρησης εκμετάλλευσης που είχε υπογραφεί μεταξύ ΣΕΠ και ΟΛΠ το 2009.

Ο κορονοϊός πλήττει τη δραστηριότητα του 2020

Πάντως, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, το 2020 θα σηματοδοτήσει την υποχώρηση των επιδόσεων του λιμανιού του Πειραιά, καθώς η επικείμενη παγκόσμια ύφεση θα πλήξει σημαντικά και το διεθνές εμπόριο. Ήδη, κατά το φετινό πρώτο δίμηνο του έτους, όταν το μεγαλύτερο μέρος της Κίνας παρέμεινε κλειστό, λόγω του κορονοϊού, από τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ πέρασαν 838.000 εμπορευματοκιβώτια. Ο αριθμός αυτός ναι μεν ήταν κατά 4,8% υψηλότερες σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, αλλά αν ανατρέξει κανείς στην σχετική επίδοση του 2019 (σε σχέση με το πρώτο δίμηνο του 2018), η τότε αύξηση είχε ανέλθει σε 22%.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι εκτιμήσεις του κινεζικού ομίλου για τις προοπτικές του 2020, δεδομένων των προκλήσεων που έχει επιφέρει στην παγκόσμια οικονομία η πανδημία του κορονοϊού. Σύμφωνα με την διοίκηση της Cosco Shipping Ports, «το 2020 είναι γεμάτο από προκλήσεις και ευκαιρίες, καθώς ο νέος ιός αναμένεται να πλήξει την παγκόσμια οικονομία».

Ωστόσο, όπως τονίζεται χαρακτηριστικά, τα ισχυρά λειτουργικά κέρδη του ομίλου, τα ρευστά διαθέσιμα και τα έσοδα από πωλήσεις δραστηριοτήτων, μέχρι στιγμής, αποτελούν εχέγγυα για την διατήρηση της οικονομικής σταθερότητας της Cosco Shipping Ports.

Σημαντικό ρόλο έχει διαδραματίσει και η επαναλειτουργία των εργοστασίων στην Κίνα από τα τέλη του Φεβρουαρίου, με τον κινεζικό όμιλο να εκτιμά αυξημένη ζήτηση λόγω της σταδιακής αναπλήρωσης των αποθεμάτων παγκοσμίως. Παράλληλα, η Cosco θα συνεχίσει να αναζητά επενδυτικές ευκαιρίες διεθνώς, για την απόκτηση νέων λιμενικών υποδομών, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξής της σε παγκόσμιο επίπεδο.

Copyright © 1999-2020 Premium S.A. All rights reserved.