Ωστόσο, εκτιμάται ότι οι τιμές για νεότευκτα και leasing, αν και θα δεχτούν πιέσεις, θα κυμανθούν σε σταθερά επίπεδα, λόγω της αναμενόμενης ισχυρής ανάκαμψης των ναύλων το 2021.
Ειδικότερα, η Drewry αναφέρει ότι η αγορά διανύει μία περίοδο έντονης μεταβλητότητας. Στην αρχή του έτους η τιμή για ένα τυτυποποιημένο εμπορευματοκιβώτιο 20 ποδιών διαμορφωνόταν στα 1.750 δολάρια. Μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, είχε αυξηθεί στα 2.150 δολάρια, για να πέσει στα 1.900 δολάρια στα τέλη Μαρτίου. Η πανδημία και το lockdown αρχικά στην Κίνα και στη συνέχεια στον υπόλοιπο κόσμο ήταν η αιτία της πτώσης.
Η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το πρώτο τρίμηνο του 2020 ήταν από τις χαμηλότερες σε τριμηνιαία βάση, υποχωρώντας κατά 33% από το τέταρτο τρίμηνο του 2019 και 35% πιο κάτω από το πρώτο τρίμηνο πέρυσι. Η αγορά του ξηρού φορτίου επηρεάστηκε περισσότερο από όλες, με μία ετήσια μείωση της παραγωγής κατά 40%.
Σύμφωνα με την Drewry, με δεδομένο ότι λίγες εταιρείες αναμένεται να επεκτείνουν το στόλο τους φέτος, αναμένεται οριακή μείωση στον στόλο των containers, η οποία, ωστόσο, θα μπορούσε να επιδεινωθεί, αναλόγως της ανάκαμψης που θα καταγράψουν οι όγκοι συναλλαγών. Πρόκειται για την πρώτη μείωση από την οικονομική κρίση του 2009, όταν είχε περιοριστεί κατά 4%.
Σε ό,τι αφορά τέλος τις τιμές, η Drewry αναμένει ότι τα νεότευκτα ξηρού φορτίου θα διατηρήσουν την αξία τους που είχαν στο τέλος του τριμήνου και στη διάρκεια του υπόλοιπου έτους.
Γιώργος Γεωργίου