ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Κάμψη στην τραπεζική χρηματοδότηση της ναυτιλίας Κύριο

07:00 - 30 Απρ 2020 | Ναυτιλία
Κάμψη στην τραπεζική χρηματοδότηση της ναυτιλίας
Μειωμένη κατά 2,5% σε ετήσια βάση ήταν η τραπεζική χρηματοδότηση προς τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες τον Μάρτιο του 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Τράπεζα της Ελλάδος.

Ειδικότερα, το υπόλοιπο χρηματοδότησης των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη Nαυτιλία ανήλθε για το Μάρτιο σε 740 εκατ. ευρώ. Τον Φεβρουάριο το ποσό είχε ανέλθει στα 801 εκατ. ευρώ, ενώ τον Ιανουάριο σε 746 εκατ. ευρώ.

Shipping finance

Η Nαυτιλία ήταν ο μόνος κλάδος μαζί με τα Ορυχεία και Λατομεία (-0,8%) και τις Κατασκευές (-3,7%), από το σύνολο των μη χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων, με αρνητικό ετήσιο ρυθμό μεταβολής.

Σημειώνεται ότι τα δάνεια προς τις ναυτιλιακές με καταστατική έδρα στο εξωτερικό δεν περιλαμβάνονται στη χρηματοδότηση της εγχώριας Ναυτιλίας. Βάσει των στοιχείων του οίκου HIS Markit για τον Μάρτιο του 2020, το ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 636 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 65.640.708 DWT.

Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των μη χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων αυξήθηκε τον Μάρτιο σε 3,4% από 1,1% τον προηγούμενο μήνα και η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησής τους ήταν θετική κατά 1.655 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 360 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Η χρηματοδότηση της Ναυτιλίας ήταν και πριν την πανδημία μία δύσκολη υπόθεση, δεδομένων των αυστηρότερων κριτηρίων χορήγησης δανείων που θεσπίζουν οι τράπεζες. Αναλυτές σημειώνουν πως υπάρχει διαθεσιμότητα τραπεζικών κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, αλλά αυξάνονται συνεχώς οι προϋποθέσεις που θέτει το κανονιστικό πλαίσιο και οι πολιτικές κινδύνου (risk policy) των τραπεζών. Μάλιστα, τα επόμενα χρόνια αναμένεται να τεθούν σε ισχύ και τα κριτήρια ESG (Environmental, Social, Governance) για τη χορήγηση ενός δανείου, που σχετίζονται με το περιβάλλον, την κοινωνία και την εταιρική διακυβέρνηση.

Όπως είπε στο Reporter το έμπειρο στέλεχος της ναυτιλιακής κοινότητας και ιδρυτής της XRTC Business Consultants, Γιώργος Ξηραδάκης: «Πρέπει να διατηρηθεί η πίστη στη χρηματοδότηση της Ναυτιλίας για να μην οδηγηθούμε σε νέα κόκκινα δάνεια», προσθέτοντας ότι μία νέα κρίση αύξησης μη εξυπηρετούμενων δανείων σε έναν νευραλγικό κλάδο, όπως η Ναυτιλία, θα αποτελούσε ισχυρότατο πλήγμα για την οικονομία.

Τη δεδομένη χρονική στιγμή η χρηματοδότηση μοιάζει «παγωμένη» λόγω του κορονοϊού. Οι δουλειές που είχαν δρομολογηθεί, είναι αδύνατο να συνεχιστούν και ταυτόχρονα είναι δύσκολο να συναφθούν νέα deals.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 23:46 - 29 Απρ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.