ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Δεν προχωρά το ναυπηγείο της Cosco στη ΝΕΖ Περάματος Κύριο

12:28 - 12 Ιουν 2020 | Ναυτιλία
Δεν προχωρά το ναυπηγείο της Cosco στη ΝΕΖ Περάματος
Δε θα υλοποιηθούν, τελικά, τα σχέδια του ΟΛΠ για κατασκευή ναυπηγείου στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος, μετά την έντονη αντίδραση φορέων της περιοχής.

Επιβεβαιώνεται, έτσι το ρεπορτάζ του Reporter, στο οποίο αναφερόταν ότι παρά την ευνοϊκή για τον ΟΛΠ απόφαση από το Συμβούλιο της Επικρατείας, το εγχείρημα δε θα έχει επιτυχή κατάληξη.

Ειδικότερα, όπως μεταφέρεται στο Reporter, μετά τη συγκέντρωση - διαμαρτυρία που πραγματοποιήθηκε χθες, στο Πέραμα, με τη συμμετοχή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας, του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ναυπηγείων Περάματος και της Ένωσης Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά, ακολούθησε συνάντηση με τον πρόεδρο του ΟΛΠ, Γιου Ζενγκάνγκ. Ο ίδιος δεσμεύτηκε ότι το ναυπηγείο δε θα δημιουργηθεί, ενώ την επόμενη εβδομάδα αναμένεται τριμερής συνάντηση μεταξύ υπουργείου Ναυτιλίας, Cosco και φορέων της ναυπηγοεπισκευής, προκειμένου να υπογραφεί και σχετική συμφωνία.

Άλλωστε, η αρχική σύμβαση παραχώρησης της περιοχής που ελέγχεται από τον ΟΛΠ, μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και λιμανιού, δεν επιτρέπει τη λειτουργία ναυπηγείου, παρά μόνο επισκευαστικής βάσης, ενώ αρνητική στάση τήρησε και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Σημειώνεται ότι οι τρεις ενώσεις της ναυπηγοεπισκευής προέβησαν στην υπογραφή ψηφίσματος, με το οποίο ζήτησαν εκτός από την αποτροπή της Cosco από κάθε διεκδίκηση για βιομηχανική άδεια ναυπηγείου, την υιοθέτηση αναπτυξιακής πολιτικής και την υλοποίηση έργων υποδομής στη ζώνη Περάματος. Αιτήθηκαν την εξειδίκευση και τον έλεγχο της υποχρεωτικής επένδυσης των 55 εκατ. ευρώ για τη ναυπηγοεπισκευή, με τη συμμετοχή των επιχειρήσεων του κλάδου.

Ο τέταρτος προβλήτας

Υπενθυμίζεται ότι εκτός από το θέμα του ναυπηγείου, αντιδράσεις είχε προκαλέσει και η πρόθεση της Cosco για την κατασκευή τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Τελικά, η επένδυση «κόπηκε» από το Master Plan, αλλά οι Κινέζοι φαίνεται να επιμένουν, διότι, όπως υπογραμμίζουν, θα ενισχυθεί σε σημαντικό βαθμό η δυναμικότητα διακίνησης και θα εδραιωθεί το λιμάνι στα κορυφαία της Ευρώπης. Μένει να φανεί αν μετά την απόρριψη των σχεδίων για το ναυπηγείο, η Cosco θα εντείνει τις πιέσεις για τον προβλήτα.

Λίγο αργότερα εκδόθηκε και η σχετική ανακοίνωση των φορέων της ναυπηγοεπισκευής

Αναλυτικά:

«Μεγαλειώδης και χωρίς προηγούμενο ήταν η χθεσινή κινητοποίηση των ελληνικών επιχειρήσεων των τριών φορέων της Ναυπηγοεπισκευής: Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ.)- Σύνδεσμος Ιδιωτικών Ναυπηγείων Περάματος-Ένωση Εργοδοτών Βιοτεχνών Μηχανουργών Πειραιά.

Η κινητοποίηση έλαβε χώρα διαδοχικά στην είσοδο της Επισκευαστικής Βάσης του Περάματος, στην είσοδο των προβλητών Containers, στο Υπουργείο Ναυτιλίας και στα κεντρικά γραφεία του ΟΛΠ.

Στα κεντρικά γραφεία του ΟΛΠ, οι πρόεδροι των τριών φορέων συναντήθηκαν με τον Πρόεδρο του ΟΛΠ, YU Zeng Gang. Ο Πρόεδρος του ΟΛΠ διαβεβαίωσε ξανά, για όσα είχε δεσμευτεί στην προηγούμενη προχθεσινή συνάντηση παρουσία των κ. FU Chengquiu Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΠ και Αθανασίου Λιάγκου, εκπροσώπου του ΤΑΙΠΕΔ στο Δ.Σ. του ΟΛΠ, ότι δηλαδή ο ΟΛΠ δεσμεύεται να μην ιδρύσει ναυπηγείο και για τα περαιτέρω ότι θα εφαρμόσει, όπως έχει υποχρέωση, την Σύμβαση Παραχώρησης. 

Οι δύο πλευρές συμφώνησαν την επόμενη εβδομάδα να υπάρξει μία τριμερής συνάντηση  μεταξύ του Υπουργού Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, της διοίκησης του ΟΛΠ και των τριών φορέων των Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων, για την υπογραφή των παραπάνω συμφωνηθέντων

Τα Διοικητικά Συμβούλια των τριών αντιπροσωπευτικών φορέων των Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων ευχαριστούν θερμά τα μέλη τους για τη συμμετοχή τους στη μεγάλη χθεσινή κινητοποίηση και τους καλούν να είναι σε εγρήγορση μέχρι την τελική υπογραφή». 

Γιώργος Γεωργίου

 

Τελευταία τροποποίηση στις 15:38 - 12 Ιουν 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.