ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Το Τop-10 των ελληνικών ναυτιλιακών μετοχών βάσει κεφαλαιοποίησης (πίνακας) Κύριο

08:05 - 25 Ιουν 2020 | Ναυτιλία
Το Τop-10 των ελληνικών ναυτιλιακών μετοχών βάσει κεφαλαιοποίησης (πίνακας)
Ανοδικά κινούνται οι ναυτιλιακές εισηγμένες, ελληνικών συμφερόντων, το τελευταίο διάστημα, σε μία προσπάθεια ανάκτησης των ισχυρών απωλειών, που κατεγράφησαν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020.

H έλευση της πανδημίας και τα μέτρα lockdown έπληξαν το θαλάσσιο εμπόριο και τα κέρδη αρκετών ναυτιλιακών «εξανεμίστηκαν». Ωστόσο, σύμφωνα με αναλυτές, η ναυτιλία είναι ένας από τους κλάδους, που αναμένεται να σημειώσει ταχεία ανάκαμψη, εκμεταλλευόμενη την άρση των περιοριστικών μέτρων και την ενισχυμένη ζήτηση αγαθών.

Τη δεδομένη χρονική στιγμή, το momentum έχει μετατοπιστεί από τα δεξαμενόπλοια, των οποίων τα κέρδη «εκτοξεύτηκαν» λόγω της πετρελαϊκής κρίσης και της ανάγκης για πλωτή αποθήκευση αργού, στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τα οποία ευνοούνται από την επάνοδο της Κίνας, χώρα - καταλύτη για την πορεία της αγοράς.

Παρακάτω παρατίθενται οι δέκα ελληνικές ναυτιλιακές εισηγμένες στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης με τη μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση, λίγο πριν την εκπνοή του πρώτου εξαμήνου του 2020.

Costamare

H μετοχή με την ισχυρότερη κεφαλαιοποίηση, η οποία διαμορφώνεται στα 699,2 εκατ. δολάρια, είναι η Costamare, συμφερόντων του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου. Τον τελευταίο μήνα (μέχρι την Τετάρτη 24 Ιουνίου) η μετοχή κινείται ανοδικά κατά 32,81%, κλείνοντας στα 5,83 δολάρια.

Στο πρώτο τρίμηνο του 2020 ο κύκλος εργασιών της ναυτιλιακής ενισχύθηκε κατά 7% στα 121,4 εκατ. δολάρια. Τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα 32,8 εκατ. δολάρια, έναντι ζημιών 1,7 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν σε 0,27 δολάρια έναντι 0,12 δολαρίων για το 2019, ενώ η συνολική ρευστότητα της εταιρείας φτάνει τα 268,4 εκατ. δολάρια.

Ο στόλος της Costamare αποτελείται από 75 containerships, συμπεριλαμβανομένων πέντε πλοίων υπό ναυπήγηση.

Star Bulk Carriers

Η κεφαλαιοποίηση της Star Bulk Carriers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά διαμορφώνεται στα 660,03 εκατ. δολάρια με τη μετοχή να σημειώνει μηνιαία κέρδη κατά 40,47% στα 6,87 δολάρια.

Καθαρά κέρδη ύψους 2,8 εκατ. δολαρίων εμφάνισε η ναυτιλιακή το πρώτο τρίμηνο του 2020, έναντι ζημιών 5,3 εκατ. δολαρίων, το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Τα έσοδα από ταξίδια ανήλθαν σε 160,9 εκατ. δολάρια έναντι 166,5 εκατ. δολαρίων πέρυσι, ενώ το ημερήσιο ισοδύναμο χρονοναύλωσης διολίσθησε στα 10,949 δολάρια από 11,192 δολάρια.

Ο στόλος της Star Bulk Carriers αποτελείται από 116 bulkers, μεταφορικής ικανότητας 12,9 εκατ. dwt

Dorian LPG

Ακολουθεί η Dorian LPG, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Χατζηπατέρα. Η κεφαλαιοποίηση της μετοχής αγγίζει τα 389,34 εκατ. δολάρια. Τον τελευταίο μήνα βρίσκεται σε θετικό έδαφος κατά 1,53% στα 7,66 δολάρια.

Η ναυτιλιακή ανακοίνωσε καθαρά κέρδη ύψους 29,4 εκατ. δολαρίων ή 0,56 δολάρια ανά μετοχή το πρώτο τρίμηνο του 2020, έναντι ζημιών 16 εκατ. δολαρίων ή 0,29 δολάρια ανά μετοχή, το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Παράλληλα, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 176,2% και ανήλθαν σε 95,2 εκατ. δολάρια έναντι 34,5 εκατ. δολαρίων. Τέλος, τα προσαρμοσμένα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 67,2 εκατ. δολάρια.

O στόλος της Dorian LPG αποτελείται από 24 Very Large Gas Carriers (VLGCs).

GasLog Ltd

Στη λίστα έπεται η GasLog, συμφερόντων του Πήτερ Λιβανού, με την κεφαλαιοποίηση της μετοχής να εκτιμάται στα 219,9 εκατ. δολάρια. Ωστόσο, η μετοχή κινείται με αρνητικό πρόσημο τον τελευταίο μήνα, σημειώνοντας απώλειες κατά 18,57% στα 2,73 δολάρια.

Στο πρώτο τρίμηνο του 2020 η εταιρεία παρουσίασε κύκλο εργασιών 165,9 εκατ. δολαρίων έναντι 166,5 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Παράλληλα, εμφάνισε ζημιές 39,4 εκατ. δολαρίων έναντι 5,9 εκατ. δολαρίων πέρυσι. Η άμεση ρευστότητα της ναυτιλιακής αγγίζει τα 252,2 εκατ. δολάρια.

Ο στόλος της GasLog από 35 πλοία μεταφοράς LNG, συμπεριλαμβανομένων έξι πλοίων υπό ναυπήγηση.

Tsakos Energy Navigation

H κεφαλαιοποίηση της Tsakos Energy Navigation, συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Τσάκου υπολογίζεται στα 194,22 εκατ. δολάρια, ενώ η μετοχή χάνει 20,30% τον τελευταίο μήνα στα 2,03 δολάρια.

Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 21,2 εκατ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2020, έναντι 11,2 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Τα λειτουργικά έσοδα διαμορφώθηκαν σε 54,7 εκατ. δολάρια από 27,8 εκατ. δολάρια πέρυσι. Το μέσο ημερήσιο ισοδύναμο χρονοναύλωσης ανήλθε σε 26,629 δολάρια από 21,054 δολάρια.

H εταιρεία διαθέτει στόλο 69 πλοίων εκ των οποίων τα τρία είναι υπό ναυπήγηση. Από τα 66 εν ενεργεία πλοία, 48 μεταφέρουν αργό, 15 προϊόντα αργού, 3 είναι shuttle tankers και 3 μεταφέρουν LNG.

GasLog Partners

H κεφαλαιοποίηση της άλλης εταιρείας του κ. Λιβανού, της GasLog Partners φτάνει τα 172,64 εκατ. δολάρια. Η μετοχή καταγράφει μηνιαίες απώλειες κατά 25,10% στα 3,62 δολάρια.

Για το πρώτο τρίμηνο του έτους η ναυτιλιακή ανακοίνωσε έσοδα 91 εκατ. δολάρια, προσαρμοσμένα EBITDA 64 εκατ. δολάρια και προσαρμοσμένα κέρδη 0,42 δολάρια ανά μετοχή. Πρόκειται για αυξήσεις 6%, 2% και 1% αντίστοιχα, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι.

Ο στόλος της GasLog Partners αποτελείται από 15 πλοία μεταφοράς LNG με μέση μεταφορική ικανότητα περίπου 158.000 cbm.

Capital Product Partners LP

Στην επόμενη θέση της λίστας κατατάσσεται η Capital Product Partners, συμφερόντων του εφοπλιστή Ευάγγελου Μαρινάκη. Η κεφαλαιοποίηση της μετοχής αγγίζει τα 151,97 εκατ. δολάρια, με την τιμή της να σημειώνει μηνιαία κέρδη 7,33% κλείνοντας στα 8,36 δολάρια.

Στα 6,7 εκατ. δολάρια ανήλθαν τα καθαρά κέρδη το πρώτο τρίμηνο του 2020 έναντι 7,2 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Τα συνολικά έσοδα παρουσιάστηκαν ενισχυμένα στα 33,7 εκατ. δολάρια έναντι 26,8 εκατ. δολαρίων.

Ο στόλος της Capital Product Partners αποτελείται από 14 πλοία, 13 Neo-Panamax containerships και ένα Capesize.

Diana Shipping

Ακολούθως συναντάμε την Diana Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Συμεών Παληού, η κεφαλαιοποίηση της οποίας ανέρχεται στα 150,47 εκατ. δολάρια. Η μετοχή ανακάμπτει με ποσοστό 25,87% τις τελευταίες 30 ημέρες στα 1,65 δολάρια.

Το πρώτο τρίμηνο του 2020 έκλεισε με απώλειες 0,13 δολαρίων ανά μετοχή για τη ναυτιλιακή έναντι κερδών 0,07 δολαρίων ανά μετοχή το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Τα έσοδα από χρονοναυλώσεις διαμορφώθηκαν σε 43,8 εκατ. δολάρια έναντι 60,3 εκατ. δολαρίων πέρυσι.

Η Diana Shipping διαθέτει στόλο 41 φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, συνολικής χωρητικότητας σχεδόν 5,1 εκατ. dwt.

Dynagas LNG Partners

Εντυπωσιακό ράλι καταγράφει το τελευταίο διάστημα η μετοχή της Dynagas LNG Partners, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου. Ειδικότερα, σημειώνει μηνιαίο «άλμα» 146,86%, στα 3,88 δολάρια και η κεφαλαιοποίησή της ανέρχεται στα 137,7 εκατ. δολάρια.

Το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 34,5 εκατ. δολάρια έναντι 31,4 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2019, σε μία αύξηση της τάξεως του 9,8%. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 7,1 εκατ. δολάρια έναντι 1,7 εκατ. δολαρίων το 2019. Τα προσαρμοσμένα EBITDA έφτασαν στα 23,7 εκατ. δολάρια έναντι 21,7 εκατ. δολαρίων.

Ο στόλος της Dynagas LNG Partners αποτελείται από 6 LNG carriers, συνολικής χωρητικότητας 914.100 κυβικών μέτρων.

Safe Bulkers

Τέλος, η κεφαλαιοποίηση της Safe Bulkers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου εκτιμάται στα 126,98 εκατ. δολάρια. Η μετοχή βρίσκεται σε ανοδική τροχιά κατά 36,51% τον τελευταίο μήνα στα 1,24 δολάρια.

Ζημιές 9,9 εκατ. δολαρίων παρουσίασε το πρώτο τρίμηνο του 2020 έναντι κερδών 5,4 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Παράλληλα, καταγράφηκε μείωση στα καθαρά έσοδα κατά 5%, τα οποία ανήλθαν σε 45,7 εκατ. δολάρια έναντι 48,3 εκατ. δολαρίων πέρυσι.

Ο στόλος της Safe Bulkers αποτελείται από 4 Capesizes, 13 Post-Panamaxes, 10 Kamsarmaxes και 14 Panamaxes.

Naftilia Reporter.gr

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 12:33 - 13 Ιουλ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.