• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

ΟΛΘ: Συνεργασία αναβάθμισης με την κινεζική CMPort

10:31 - 13 Ιουλ 2020 | Ναυτιλία
Τις βάσεις για την δημιουργία ενός υπερσύγχρονου λιμανιού θέτει η διοίκηση του ΟΛΘ, στο πλαίσιο της ανάπτυξης της στρατηγικής της.

Στο επίκεντρο αυτής της στρατηγικής, βρίσκεται η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, ώστε να μπορέσει να διεκδικήσει μερίδιο στην αγορά, τόσο από το λιμάνι του Πειραιά, αλλά κυρίως, από άλλα ανταγωνιστικά λιμάνια της Μεσογείου.

Στο πλαίσιο αυτό, εκτός από την αναβάθμιση κι επέκταση των υποδομών του λιμανιού, όπως αναμένεται να συμβεί με την επέκταση του 6ου προβλήτα για την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, προχωρά και η αναβάθμιση της τεχνολογικής υποδομής και μάλιστα με μια εντυπωσιακή συνεργασία.

Ειδικότερα, στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, υπεγράφη συμφωνία ανάμεσα στον ΟΛΘ και τον κινεζικό όμιλο China Merchants Port Holdings Co. Ltd. (CMPort) για την εγκατάσταση στο λιμάνι ενός υπεσύγχρονου πληροφοριακού συστήματος, μέσω του οποίου θα ελέγχονται και θα εκτελούνται όλες οι λειτουργίες. 

Το σύστημα CMPort

Οι υπογραφές έπεσαν από απόσταση σε Θεσσαλονίκη, Σεντζέν (Κίνα) και Χονγκ Κονγκ. Σε δηλώσεις του, ο επικεφαλής της CMPort, Δρ. Μπάι Τζινγτάο, σημείωσε ότι το σύστημα CMPort μπορεί να υποστηρίξει την διαχείριση τόσο γενικού φορτίου, όσο και εμπορευματοκιβωτίων, ενώ διαθέτει επίσης συστήματα τιμολόγησης και διαχείρισης χωροθέτησης φορτηγών κι εμπορευματοκιβωτίων. «Είναι ένα από τα πιο σύγχρονα συστήματα διαχείρισης λιμανιών παγκοσμίως. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει μια μακρά ιστορία, μια καταπληκτική τοποθεσία και σημαντικά πλεονεκτήματα για τις μεταφορές. Δεν είναι μόνο η βασική πύλη εισαγωγών-εξαγωγών για την Βόρεια Ελλάδα, αλλά κι ένα σημαντικό κανάλι και κόμβος διαμετακομιστικού εμπορίου, συνδέοντας την Ευρώπη με την Ασία».

Συμπλήρωσε μάλιστα, ότι η συγκεκριμένη συνεργασία δεν περιορίζεται μόνο σε ένα σύστημα που κάνει το βήμα προς την Ευρώπη, αλλά θα λειτουργήσει και για την προώθηση αμφότερων των πλευρών σε λιμενικές ζώνες της Ευρώπης και της Ασίας, ώστε να λειτουργήσει και ως ένα ακόμα επιτυχημένο παράδειγμα συνεργασίας, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της Κίνας για την δημιουργία του νέου «Δρόμου του Μεταξιού», ή όπως λέγεται «Βelt and Road».

Το συγκεκριμένο σύστημα, όπως και τα ανταγωνιστικά αυτού (π.χ. της εταιρείας Navis, θυγατρικής του φινλανδικού ομίλου Cargotec), στοχεύει στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των διαφόρων παραγόντων παραγωγής αξίας για ένα λιμάνι, από τους εργαζόμενους και τα φορτία, μέχρι την οικονομική και επιχειρηματική διαχείριση.

Πρόκειται για μια κεντρική πλατφόρμα, στην οποία «κουμπώνουν» όλες οι επιμέρους λειτουργίες του λιμανιού, καθεμία εκ των οποίων ελέγχεται μέσω ενός επιμέρους συστήματος. Με τον τρόπο αυτό, οι διοικητικές υπηρεσίες του λιμανιού μπορούν να έχουν άμεση εικόνα του κάθε τμήματος (από τις προμήθειες και τον σχεδιασμό, την έκδοση τιμολογίων και άλλων εγγράφων κτλ.), όπως επίσης και δυνατότητα παρέμβασης.

Τα συστήματα αυτά έχουν αποδειχθεί πολύτιμα στα πιο σύγχρονα λιμάνια του κόσμου, καθώς κατορθώνουν να αυξάνουν την παραγωγικότητα και την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, περιορίζοντας ταυτόχρονα το κόστος, ενώ ενισχύουν και την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών προς τους πελάτες, δηλαδή τις τακτικές γραμμές μεταφορών εμπορευματοκιβωτιίων.

ΟΛΘ: Προς όφελος της ελληνικής οικονομίας η νέα συνεργασία

Σύμφωνα με τον κ. Αθανάσιο Λιάγκο, Εκτελεστικό Πρόεδρο του ΟΛΘ, η νέα αυτή συνεργασία θα λειτουργήσει προς όφελος της ελληνικής οικονομίας και της εφοδιαστικής αλυσίδας της ευρύτερης περιοχής της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Με τη σειρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος - Γενικός Εκτελεστικός Διευθυντής της ΟΛΘ, κ. Franco Nicola Cupolo τόνισε ότι ο ΟΛΘ πραγματοποιεί ένα εκτεταμένο επενδυτικό πλάνο, στο επίκεντρο του οποίου βρίσκεται η επέκταση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, ώστε να είναι εφικτή η εξυπηρέτηση των μεγαλύτερων εταιρειών θαλάσσιων μεταφορών. «Η εγκατάσταση του συστήματος αυτού θα προσφέρει επιπλέον αξία τους μετόχους μας, γιατί μεταμορφώνουν το τέρμιναλ των κοντέινερ σε διεθνών προδιαγραφών».

Ο ΟΛΘ θα είναι έτσι σε θέση να αξιοποιήσει πλήρως την αυξημένη δραστηριότητα που θα εξασφαλίσει μέσω της ολοκλήρωσης της επέκτασης του 6ου προβλήτα, μια επένδυση της τάξεως των 170 εκατ. ευρώ, μέσω της οποίας θα καταστεί εφικτή η εξυπηρέτηση ακόμα και των «Λεβιάθαν» των θαλασσών, δηλαδή των μεγαλύτερων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, έως και 24.000 ανά ταξίδι.

Τελευταία τροποποίηση στις 10:36 - 13 Ιουλ 2020
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman