ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Οι επενδύσεις Ελλήνων εφοπλιστών σε νεότευκτα tankers Κύριο

15:08 - 16 Ιουλ 2020 | Ναυτιλία
Έντονη ήταν η επενδυτική δραστηριότητα των Ελλήνων εφοπλιστών στην αγορά των νεότευκτων tankers κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020.

Στις αρχές του έτους, η Top Ships, συμφερόντων του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη προχώρησε σε παραγγελία στο Hyundai Heavy Industries της Νότιας Κορέας για την κατασκευή δύο tankers, χωρητικότητας 158.000 dwt το καθένα με χρονικό ορίζοντα παράδοσης το πρώτο εξάμηνο του 2021. Το κόστος του deal υπολογίστηκε στα 65 εκατ. δολάρια το πλοίο. Παράλληλα, τον Μάιο έγινε γνωστό ότι ο κ. Πιστιόλης υπέγραψε συμφωνία με το ίδιο ναυπηγείο για την κατασκευή δύο VLCCs χωρητικότητας 300.000 dwt έναντι 81,5 εκατ. δολαρίων έκαστο.

Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, πριν από τον Μάιο, η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα είχε υπογράψει συμφωνίες με ναυπηγεία για μόλις δέκα πλοία το 2020, όλα δεξαμενόπλοια. Από αυτά, δύο VLCCs και πέντε suezmaxes αφορούν παραγγελίες της Dynacom Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, σε δύο κινεζικά ναυπηγεία. Αναφορικά με τις εναπομείνασες τρεις παραγγελίες, οι δύο αφορούν δεξαμενόπλοια τύπου LR2 στην Κίνα και έχουν συνδεθεί με την Chartworld Shipping του εφοπλιστή Λου Κολλάκη και η τελευταία αφορά την άσκηση option για ένα δεξεμανόπλοιο τύπου MR2 και έχει συνδεθεί με την Golden Energy Management, συμφερόντων της οικογένειας Ρέστη.

Στη διάρκεια του Μαΐου, η Nereus Shipping, θυγατρική της CM Lemos, συμφερόντων της οικογένειας Λαιμού ήρθε σε συμφωνία με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries (HHI) για την παραλαβή δύο suezmaxes το 2022. Όπως αναφέρει το Lloyd's List, τα δύο πλοία θα είναι εξοπλισμένα με συστήματα καθαρισμού καυσαερίων, ενώ το συμβόλαιο περιλαμβάνει option για δύο ακόμη πλοία.

Στις αρχές Ιουνίου έγινε γνωστό ότι η  Pantheon Tankers, συμφερόντων της Άννας Αγγελικούση και των Φραγκίσκου και Αντώνη Κανελλάκη συμφώνησε με το κινεζικό ναυπηγείο New Times για τη ναυπήγηση δύο Suezmaxes, χωρητικότητας 158.000 dwt έκαστο, με το κόστος της συμφωνίας να υπολογίζεται στα 52 εκατ. δολάρια το πλοίο και την παράδοσή τους να προγραμματίζεται για το 2022. Αργότερα μέσα στον μήνα ήρθε σε συμφωνία με το κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) για τη ναυπήγηση δύο Aframaxes, χωρητικότητας 114.000 dwt έκαστο. Το κόστος του deal ανέρχεται σε περίπου 45 εκατ. δολάρια το πλοίο και η παράδοσή τους αναμένεται το 2021.

Στα πιο πρόσφατα deals, την περασμένη Παρασκευή έγινε γνωστό πως η Tsakos Energy Navigation, συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Τσάκου, προχώρησε στην παραγγελία μέχρι τριών tankers suezmaxes σε ναυπηγείο της Νότιας Κορέας, για τα οποία έχει κλείσει μακροχρόνιες συμβάσεις «με ισχυρό ναυλωτή από την Ευρώπη». Τα έσοδα που θα προκύψουν με βάση το ισοδύναμο χρονοναύλωσης από τη συμφωνία, εκτιμώνται στα 250 εκατ. δολάρια.

Παράλληλα, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, η Kyklades Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου παρήγγειλε δύο VLCCs με option άλλα δύο, χωρητικότητας 318.000 dwt στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai HI, με έτος παράδοσης το 2022. Το deal έκλεισε γύρω στα 105 εκατ. δολάρια.

 

Τελευταία τροποποίηση στις 15:21 - 16 Ιουλ 2020
Copyright © 1999-2020 Premium S.A. All rights reserved.