ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πώς κινούνται οι ελληνικές ναυτιλιακές μετοχές τον Ιούλιο Κύριο

07:56 - 23 Ιουλ 2020 | Ναυτιλία
Πώς κινούνται οι ελληνικές ναυτιλιακές μετοχές τον Ιούλιο
Μικτή εικόνα παρουσιάζει το ταμπλό των ναυτιλιακών εισηγμένων, ελληνικών συμφερόντων, μέχρι τώρα τον Ιούλιο, μετά από ένα πρώτο εξάμηνο στα «κόκκινα». Αρκετές είναι οι μετοχές που έχουν καταφέρει να επανέλθουν σε ανοδικούς ρυθμούς, αλλά όσο η πανδημία θα βρίσκεται σε εξέλιξη, οι προκλήσεις θα παραμένουν.

Οι μεγαλύτερες απώλειες εντοπίζονται στις μετοχές του ξηρού φορτίου. Έπειτα από ένα ισχυρό ράλι, το οποίο «εκτόξευσε» τους ναύλους, η αγορά των bulkers διορθώνει το τελευταίο διάστημα, με τον βασικό δείκτη Baltic Dry Index να υποχωρεί, χθες, στα χαμηλότερα επίπεδα από τις 17 Ιουνίου. Ωστόσο, σύμφωνα με αναλυτές, η κατεύθυνση της αγοράς παραμένει θετική και η πτώση αποδίδεται στην εγγενή μεταβλητότητα της spot ναυλαγοράς.

Ενισχυμένο είναι το volatility στην αγορά των tankers, ενώ θετικότερα αποτελέσματα καταγράφουν μετοχές εταιρειών με containerships και πλοία μεταφοράς LNG και LPG. Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι η η GasLog, συμφερόντων του Πήτερ Λιβανού, η οποία κατά το πρώτο μισό του έτους έχασε 71,3%, τον Ιούλιο εμφανίζει μία διαφορετική εικόνα, ούσα η μετοχή με τα μεγαλύτερα κέρδη.

Η εικόνα στο ταμπλό τον Ιούλιο (στοιχεία μέχρι 22 Ιουλίου)

Στις μετοχές των εταιρειών με στόλο ξηρού φορτίου, τις μεγαλύτερες απώλειες κατέγραψε η Castor Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παναγιωτίδη, υποχωρώντας κατά 43% στα 0,228 δολάρια. Ακολούθησαν η Globus Maritime Limited, συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκη (-37,53% στα 0,1668 δολάρια), η Seanergy Maritime Holdings, συμφερόντων του Σταμάτη Τσαντάνη (-21,5% στα 1,68 δολάρια), η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου (-10,3% στα 8,71 δολάρια), η Star Bulk Carriers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά (-9,7% στα 5,96 δολάρια), η άλλη μετοχή της κας Φράγκου, Navios Maritime Holdings (- 6,64% στα 1,97 δολάρια), η Diana Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Συμεών Παληού (-6% στα 1,410 δολάρια) και η Safe Bulkers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου (-4,92% στα 1,16 δολάρια). Στον αντίποδα, η Eurodry, συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα ενισχύθηκε κατά 10,29% στα 3,86 δολάρια.

Στα tankers, τις ισχυρότερες πιέσεις δέχτηκε η η Top Ships, συμφερόντων του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη, με απώλειες κατά 20,16% στα 0,1097 δολάρια, ενώ η Tsakos Energy Navigation, συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Τσάκου έπεσε κατά 11,64% στα 8,88 δολάρια. Σε κερδοφόρα πορεία βρέθηκαν, αντιθέτως, η Navios Maritime Acquisition, συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου (+10,81% στα 4,51 δολάρια) και η Pyxis Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Βαλέντιου Βαλέντη (+4,08% στα 0,791 δολάρια).

Θετικά πρόσημα επικράτησαν στα containerships. Ειδικότερα, η Euroseas, συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα ανέβηκε κατά 9,92% στα 2,77 δολάρια και η Performance Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Συμεών Παληού σημείωσε κέρδη κατά 8,3% στα 0,6487 δολάρια. Σε ανοδική ρότα βρέθηκαν επίσης η Global Ship Lease, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου (+2,36% στα 4,34 δολάρια) και η Capital Product Partners, συμφερόντων του εφοπλιστή Ευάγγελου Μαρινάκη (+1,86% στα 8,23 δολάρια). Χαμηλότερα κινήθηκαν η Costamare, συμφερόντων του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου (-9,71% στα 5,02 δολάρια) και η Danaos Corporation, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα (-8,04% στα 3,43 δολάρια).

Τέλος, στις εταιρείες με πλοία LNG και LPG, ξεχώρισαν οι δύο μετοχές του Πήτερ Λιβανού με την GasLog να κερδίζει 12,1% στα 3,15 δολάρια και την GasLog Partners να ενισχύεται κατά 1,22% στα 4,15 δολάρια. Σε ανοδική τροχιά βρέθηκε και η Dorian LPG, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Χατζηπατέρα (+1,03% στα 7,82 δολάρια). Οι δύο μετοχές που διολίσθησαν ήταν η StealthGas, συμφερόντων του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά (-9,09% στα 2,50 δολάρια) και η Dynagas LNG Partners, συμφερόντων του Γιώργου Προκοπίου (-4,06% στα 3,070 δολάρια).

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 19:38 - 23 Ιουλ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.