ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Cleaves Securities: Περικόπτει τις εκτιμήσεις για την αξία των VLCCs

14:47 - 24 Ιουλ 2020 | Ναυτιλία
Cleaves Securities: Περικόπτει τις εκτιμήσεις για την αξία των VLCCs
Η νορβηγική επενδυτική τράπεζα, Cleaves Securities μείωσε τις εκτιμήσεις της για τις αξίες των VLCCs για δεύτερη φορά μέσα σε δύο εβδομάδες, βασιζόμενη στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων πλοίων το τελευταίο διάστημα.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται, οι αξίες των περιουσιακών στοιχείων υποχωρούν ακόμη πιο γρήγορα απ' ότι αναμενόταν, όταν υποβάθμισε τη σύστασή της για τον κλάδο των tankers σε «hold» τον Απρίλιο και κατόπιν σε «sell» τον Μάιο.

Σύμφωνα με την Cleaves Securities, η αξία των VLCCs υποχώρησε από 8% μέχρι 25%, ανάλογα την παλαιότητα του πλοίου από τα υψηλά επίπεδα που καταγράφηκαν τον Απρίλιο. Παράλληλα, η αξία των Suezmaxes διολίσθησε από 9% έως 25%, ενώ των Aframaxes από 7% έως 31%.

«Η βασική μας θέση από τον Μάιο ήταν ότι το spread της προσφοράς/ζήτησης θα διευρυνόταν, καθώς η προσφορά υποχώρησε πριν βρεθεί μια νέα ισορροπία σε χαμηλότερο επίπεδο τον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβριο» τόνισε ο επικεφαλής αναλυτής της εταιρείας, Joakim Hannisdahl. «Ωστόσο», πρόσθεσε, «έχουμε παρατηρήσει κάποια στοιχεία τις τελευταίες εβδομάδες, τα οποία υποδεικνύουν ότι αυτή η ισορροπία φαίνεται να είναι παρούσα στην αγορά τώρα».

Η Cleaves παραθέτει και ορισμένα deals στην αγορά που στηρίζουν την επιχειρηματολογία της. Για παράδειγμα, έγινε αναφορά στην πρόσφατη πώληση του χωρητικότητας 320,000dwt πλοίου Hra, κατασκευής 2011 έναντι 46 εκατ. δολαρίων, συγκρίνοντάς την με την πώληση του χωρητικότητας 297,600-dwt New Coral (κατασκευής 2010), το οποίο πουλήθηκε τον Μάιο έναντι 48 εκατ. δολαρίων. Παράλληλα, επισημάνθηκε και η πώληση του χωρητικότητας 298,300-dwt Sea Coral (κατασκευής 1996) στην τιμή των 18 εκατ. δολαρίων, έναντι της πώλησης του χωρητικότητας 300,000-dwt Dewi Maeswara (κατασκευής 1998) της εταιρείας Frontline το οποίο πουλήθηκε τον Απρίλιο στην τιμή των 26 εκατ. δολαρίων.

Θετικές ενδείξεις από τους ναύλους στη spot

Σε άλλο σημείο, η εταιρεία σημείωσε ότι οι ναύλοι των VLCCs στη spot αγορά διατηρούνται σε αξιοσημείωτα καλά επίπεδα το τρίτο τρίμηνο, παρά το γεγονός ότι για δύο συνεχόμενους μήνες η καταμέτρηση των φορτίων ήταν 30% κάτω από τα φυσιολογικά επίπεδα.

Οι καθυστερήσεις εκφόρτωσης στην Κίνα, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι περίπου το 8,8% του συνολικού στόλου των tankers είναι δεσμευμένο για πλωτή αποθήκευση, συνέβαλαν στην ανοδική αναθεώρηση των τιμών.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της, τα μέσα ημερήσια κέρδη των VLCCs στη spot ανήλθαν στα 26.778 δολάρια την ημέρα το τρίτο τρίμηνο, έναντι προβλέψεων νωρίτερα τη χρονιά για λιγότερα από 10.000 δολάρια την ημέρα.

Τελευταία τροποποίηση στις 14:51 - 24 Ιουλ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.