ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

«Εκτοξεύεται» η δραστηριότητα διαλύσεων πλοίων Κύριο

12:30 - 24 Αυγ 2020 | Ναυτιλία
«Εκτοξεύεται» η δραστηριότητα διαλύσεων πλοίων
Ανοδική παραμένει η τάση για διαλύσεις πλοίων, μετά από μία περίοδο αδράνειας, λόγω κορονοϊού, την ώρα που οι πλοιοκτήτες εξακολουθούν να αποφεύγουν τις επενδύσεις σε νεότευκτα.

Παρότι, λοιπόν, η πανδημία βρίσκεται σε εξέλιξη και χώρες με διαλυτήρια, όπως η Ινδία, έρχονται αντιμέτωπες με νέα ρεκόρ κρουσμάτων, δεν κάμπτεται η διάθεση των εφοπλιστών για παραδόσεις πλοίων για scrap.

Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα η BIMCO, καθώς τα κράτη, όπου διαλύονται τα περισσότερα πλοία, χαλάρωσαν τα μέτρα lockdown και άνοιξαν τα ναυπηγεία, η δραστηριότητα αυξήθηκε σε σημαντικό βαθμό τον Ιούνιο και τον Ιούλιο. Συνολικά τους πρώτους επτά μήνες του 2020, οι διαλύσεις πλοίων ενισχύθηκαν κατά 35,3% (11,6 εκατ. DWT), σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Braemar, αυτή η τάση αναμένεται να διατηρηθεί βραχυπρόθεσμα, με τις τιμές στο Πακιστάν να εκτιμάται ότι μπορεί να «σπάσουν» την περιοχή των 370 δολαρίων ανά ldt. Με βάση τις εκτιμήσεις του οίκου, περισσότερα πλοία θα οδηγηθούν στα διαλυτήρια προς το τέλος του τρίτου τριμήνου και κατά την έναρξη του τετάρτου τριμήνου του έτους, καθώς οι πλοιοκτήτες μοιάζουν απρόθυμοι να πληρώσουν για ειδικές επιθεωρήσεις παλιών πλοίων.

«Είναι πιθανό να δούμε ένα πλοίο να πωλείται για scrap στα 400 δολάρια ανά ldt τον Σεπτέμβριο; Όχι ακόμα, αλλά ο χρόνος θα δείξει!» σχολίασε χαρακτηριστικά η Braemar.

Τη δεδομένη χρονική στιγμή, οι τιμές σε Πακιστάν, Ινδία και Μπανγκλαντές ανέρχονται σε πάνω από 300 δολάρια ανά ldt για όλους τους τύπους πλοίων, σύμφωνα με στοιχεία της GMS. Πρόκειται για εντυπωσιακή αύξηση από το χαμηλό των 150 δολαρίων ανά ldt, που καταγραφόταν το προηγούμενο διάστημα. Όπως επισημαίνει η εταιρεία, επικαλούμενη πληροφορίες από την αγορά, την περασμένη εβδομάδα ένα panamax πωλήθηκε στην Ινδία για περισσότερα από 360 δολάρια ανά ldt.

«Η τιμή του σκραπ χάλυβα έφτασε στα υψηλότερα επίπεδα του τρέχοντος έτους, οι ισοτιμίες σταδιακά σταθεροποιούνται και η ζήτηση ανακάμπτει σε όλα τα είδη πλοίων, καθώς οι αγοραστές συνειδητοποιούν ότι πρέπει να δράσουν άμεσα, όσο η αγορά διατηρείται σε αυτά τα επίπεδα και πριν ανέβει ακόμη ψηλότερα» επεσήμανε σχετικά η GMS.

Γιώργος Γεωργίου

[email protected]

Τελευταία τροποποίηση στις 11:48 - 24 Αυγ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.