ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Star Bulk: «Θωρακίζει» τη ρευστότητα-Αισιοδοξία για την πορεία της αγοράς

15:08 - 28 Αυγ 2020 | Ναυτιλία
Την αισιοδοξία του για την πορεία της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου εξέφρασε ο CEO της Star Bulk Carriers, Πέτρος Παππάς, κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων δευτέρου τριμήνου 2020.

«Αισιοδοξούμε για τα θεμελιώδη της αγοράς στο υπόλοιπο του έτους. Το βιβλίο παραγγελιών βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα ρεκόρ, ως απότοκο της ιδιαίτερα μειωμένης ζήτησης και της αβεβαιότητας για τους μελλοντικούς κανονισμούς απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Το εμπόριο ξηρού φορτίου αναμένεται να ανακάμψει και η ισορροπία θα επανέλθει στην αγορά, με ώθηση από τα πακέτα τόνωσης της οικονομίας σε παγκόσμιο επίπεδο, ως απάντηση στην πανδημία» σχολίασε ο κ. Παππάς.

Η Star Bulk ολοκλήρωσε συναλλαγές, οι οποίες έχουν ενισχύσει τη ρευστότητά της κατά 37,4 εκατ. δολάρια, ενώ έχει υπογράψει συμφωνίες αναχρηματοδότησης, από τις οποίες εκτιμά ότι θα λάβει περίπου 75 εκατ. δολάρια. Ανάμεσα σε αυτές, συμφωνίες πώλησης και επαναμίσθωσης (sale and leaseback) με κινεζικούς και ιαπωνικούς οίκους leasing για 16 πλοία. 

Η ναυτιλιακή κατέγραψε έσοδα από ταξίδια ύψους 146,1 εκατ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο, έναντι 157,8 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, ο κορονοϊός αποδυνάμωσε την αγορά, γεγονός που αποτυπώνεται και στο μέσο ημερήσιο ισοδύναμης χρονοναύλωσης, το οποίο ανήλθε στα 9.402 δολάρια από 10.549 πέρυσι.

Παράλληλα, η εταιρεία κατέγραψε καθαρές ζημίες ύψους 44,1 εκατ. δολαρίων έναντι ζημιών 40,2 εκατ. δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του 2019. 

Τα προσαρμοσμένα EBITDA αυξήθηκαν στα 35,1 εκατ. δολάρια από 31,2 εκατ. δολάρια.

Σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου 2020, τα έσοδα από ταξίδια μειώθηκαν στα 307 εκατ. δολάρια έναντι 324,3 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενώ το μέσο ημερήσιο ισοδύναμης χρονοναύλωσης διαμορφώθηκε στα 10.128 δολάρια από 10.880 δολάρια πέρυσι.

Οι καθαρές ζημίες του εξαμήνου υποχώρησαν στα 41,4 εκατ. δολάρια, έναντι ζημιών 45,5 εκατ. δολαρίων το 2019.

Τα προσαρμοσμένα EBITDA έφτασαν στα 67,7 εκατ. δολάρια από 77,2 εκατ. δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2019.

Σημειώνεται ότι η ναυτιλιακή έχει ναυλώσει το 60% των διαθέσιμων ημερών για το τρίτο τρίμηνο του 2020 με μέσο ημερήσιο ισοδύναμης χρονοναύλωσης στα 12.145 δολάρια. Διαχειρίζεται έναν στόλο 116 πλοίων, μέσης χωρητικότητας 12,9 εκατ. DWT.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 18:50 - 28 Αυγ 2020
Copyright © 1999-2021 Premium S.A. All rights reserved.