ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Σήμα κινδύνου για την Anek Lines Κύριο

12:00 - 07 Οκτ 2020 | Ναυτιλία
Σήμα κινδύνου για την Anek Lines
Τα αρνητικά ίδια κεφάλαια, οι σημαντικές ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις και η πανδημία δημιουργούν ένα πλέγμα «ουσιώδους αβεβαιότητας» για την Anek Lines, εγείροντας, ενδεχομένως, αμφιβολίες για τη συνέχιση της δραστηριότητας της εισηγμένης.

Αυτό επισημαίνεται στην έκθεση των ανεξάρτητων ορκωτών ελεγκτών λογιστών, η οποία συμπεριλαμβάνεται στην ανακοίνωση της εταιρείας για τα οικονομικά αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου. Ειδικότερα, όπως επισημαίνουν, το κεφάλαιο κίνησης της Εταιρείας και του Ομίλου είναι αρνητικό κατά €-269,9 εκατ. και €-262,6 εκατ. αντίστοιχα, τα ίδια κεφάλαια της Εταιρείας και του Ομίλου έχουν καταστεί αρνητικά €-17,8 εκατ. και €-9,9 εκατ. αντίστοιχα, ενώ υφίστανται ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις προς πιστωτικά ιδρύματα.

Προϋπόθεση για την ομαλή συνέχιση της δραστηριότητας σε εταιρικό και ενοποιημένο επίπεδο είναι, σύμφωνα με την έκθεση, η λήψη και ουσιαστική εφαρμογή κυβερνητικών αποφάσεων ενίσχυσης του κλάδου της επιβατηγού ναυτιλίας και ο τερματισμός της πανδημίας σε εύλογο χρονικό διάστημα.

Ο κορονοϊός συρρίκνωσε την κίνηση στην ακτοπλοΐα το πρώτο εξάμηνο του 2020. Συνολικά το πρώτο μισό του τρέχοντος έτους, ο Όμιλος της ΑΝΕΚ σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε, διακίνησε συνολικά 172 χιλ. επιβάτες έναντι 370 χιλ. το αντίστοιχο διάστημα του 2019 (μείωση 53%), 31 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 65 χιλ. (μείωση 52%) και 61 χιλ. φορτηγά έναντι 67 χιλ. (μείωση 9%).

Αυτή η δραματική πτώση του μεταφορικού έργου είχε άμεσο αντίκτυπο στα οικονομικά αποτελέσματα της Anek. Πιο συγκεκριμένα, οι ζημιές του Ομίλου αυξήθηκαν στα €13,163 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2020 έναντι ζημιών €7,902 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Ο κύκλος εργασιών διολίσθησε κατά 24% από τα €72,5 εκατ. στα €55,4 εκατ. ενώ τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε ζημιές €2,3 εκατ. έναντι κερδών €3,2 εκατ. πέρυσι.

Όπως έχει επισημάνει στο Reporter ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), κ. Μιχάλης Σακέλλης, η επιβατική κίνηση στα δρομολόγια της ακτοπλοΐας «βυθίστηκε» σε ετήσια βάση από 50%-55% το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου. Υπό αυτό το πρίσμα, η εισηγμένη δεν αναμένει αντιστροφή της τάσης μέχρι το τέλος του 2020 και υπογραμμίζει το πόσο απαραίτητη είναι η στήριξη του κλάδου από εγχώρια και ευρωπαϊκά κονδύλια.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 17:42 - 07 Οκτ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.