ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

«Ράπισμα» ελληνικής ναυτιλίας κατά Συστήματος Εμπορίας Ρύπων-Αιχμές για υποκινούμενα συμφέροντα Κύριο

12:44 - 21 Οκτ 2020 | Ναυτιλία
«Ράπισμα» ελληνικής ναυτιλίας κατά Συστήματος Εμπορίας Ρύπων-Αιχμές για υποκινούμενα συμφέροντα
Η απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου για ένταξη της ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Ρύπων (Emissions Trading System) της Ευρωπαϊκής Ένωσης απασχολεί σήμερα το μεγαλύτερο τμήμα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας.

Οι Έλληνες εκπρόσωποι της βιομηχανίας έχουν εκφράσει εντόνως την αντίθεσή τους σε αυτές τις διαδικασίες, κάνοντας λόγο για μονομερείς ενέργειες, οι οποίες αντιβαίνουν το διεθνή χαρακτήρα της.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης τόνισε ότι δηλώσεις υποστήριξης προς μέτρα περιφερειακού χαρακτήρα για ένα θέμα παγκόσμιας εμβέλειας, όπως η κλιματική αλλαγή, έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τη «φωνή» της βιομηχανίας. Σύμφωνα με τον κ. Βενιάμη, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) κάνει τεράστια βήματα προς την υιοθέτηση λειτουργικών και αποτελεσματικών λύσεων σε περιβαλλοντικά ζητήματα. «Αυτά τα σχόλια είναι υποκινούμενα όχι από περιβαλλοντική ευαισθησία, αλλά από προσωπική ατζέντα και εμπορικά συμφέροντα», υπογράμμισε με έμφαση.

Αυτή η δήλωση έρχεται ως απάντηση σε ορισμένες απόψεις, οι οποίες διατυπώθηκαν στο πρόσφατο Global Maritime Forum και «έσπασαν» το ναυτιλιακό status quo.

Μιλώντας στο σημερινό μεγάλο ναυτιλιακό συνέδριο της Capital Link, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης τόνισε πως πρόκειται για μία ιδιαίτερα αρνητική απόφαση. Όπως είπε, υπονομεύει τους στρατηγικούς στόχους που έχει θέσει ο IMO και αναμφίβολα δεν εξυπηρετεί τη διεθνή ναυτιλία. Ο υπουργός τάχθηκε υπέρ της πρότασης, που έχουν καταθέσει ναυτιλιακοί φορείς, για σύσταση ταμείου, ύψους 5 δισ. δολαρίων, με κατεύθυνση στην έρευνα και την ανάπτυξη. 

Στο ίδιο συνέδριο τοποθετήθηκε και ο εφοπλιστής, Παναγιώτης Λασκαρίδης. Πιο συγκεκριμένα, απέρριψε το ETS ως μία μονομερή ενέργεια, πίσω από την οποία, όπως είπε, πιθανότατα κρύβονται ευρωπαϊκοί πολιτικοί λόγοι, ενώ απαντώντας στους ισχυρισμούς περί καθυστερημένων δράσεων από τον ΙΜΟ, σημείωσε ότι μπορεί αυτό να συμβαίνει, αλλά πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι νομοθετεί σε παγκόσμιο και όχι σε περιφερειακό επίπεδο.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η επισήμανσή του αναφορικά με το λόγο, για τον οποίο, η άποψη της ελληνικής πλοιοκτησίας δεν επικρατεί σε διεθνές επίπεδο. Όπως εξήγησε, «αυτό συμβαίνει για δύο λόγους: Πρώτον δεν υπάρχει μεγάλο ελληνικό ναυτιλιακό cluster και δεύτερον κυριαρχεί ακόμη μία νοοτροπία από το παρελθόν. Είμαστε εσωστρεφείς και, ιδιαίτερα η γενιά μου, εγκλωβισμένοι στο παρελθόν. Η ελληνική ναυτιλία πρέπει να γίνει περισσότερο εξωστρεφής και "επιθετική". Ήρθε η ώρα να εφαρμοστούν και οι ελληνικές θέσεις και γι' αυτό έχουμε εμπιστοσύνη στη νέα γενιά πλοιοκτητών», τόνισε χαρακτηριστικά.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 18:29 - 21 Οκτ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.