ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Έλληνες πλοιοκτήτες: Εναλλακτικά καύσιμα και περιβαλλοντικές αποφάσεις Κύριο

12:12 - 22 Οκτ 2020 | Ναυτιλία
Έλληνες πλοιοκτήτες: Εναλλακτικά καύσιμα και περιβαλλοντικές αποφάσεις
Ασαφές είναι το «μονοπάτι» για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία, σύμφωνα με κορυφαίους Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι στάθηκαν και στο «κακό» timing για λήψη βιαστικών αποφάσεων σχετικά με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της βιομηχανίας, κατά τη σημερινή δεύτερη ημέρα του ναυτιλιακού συνεδρίου της Capital Link.

Ιδιαίτερα αιχμηρή ήταν η τοποθέτηση του CEO της Safe Bulkers, Πόλυ Χατζηιωάννου. Όπως είπε, «όλα τρέχουν πολύ γρήγορα. Δεν είμαι σίγουρος αν σήμερα, εν μέσω πανδημίας, είναι η κατάλληλη στιγμή για βιαστικές αλλαγές, καθώς είναι πολύ πιθανό να οδηγηθούμε σε λανθασμένες αποφάσεις», ενώ συμπλήρωσε: Ακούμε απόψεις για το πως πρέπει να κινηθούμε, αλλά τις διατυπώνουν αυτοί που δε θα κληθούν να καταβάλουν χρήματα. Φοβάμαι πως ό,τι γίνει θα γίνει πίσω από την πλάτη των εφοπλιστών και δεν ξέρω ποιοι θα πληρώσουν στο τέλος το λογαριασμό.

Στο ίδιο θέμα, ο CEO της Fafalios Shipping και Πρόεδρος της Intercargo, Δημήτρης Φαφαλιός σχολίασε πως «είμαστε ανοιχτοί ως βιομηχανία σε νέες πράσινες προτάσεις, αρκεί να είναι εφαρμόσιμες και παγκόσμιες, υπό την "ομπρέλα" του IMO». Πρόκειται για μία έμμεση αναφορά στις ευρωπαϊκές πιέσεις για ένταξη της ναυτιλίας στο ETS, οι οποίες υιοθετήθηκαν πρόσφατα από ορισμένες ναυτιλιακές.

Στο ρόλο της εκπαίδευσης για την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση στάθηκε η Deputy CEO της Diana Shipping και Πρόεδρος της HELMEPA, Σεμίραμις Παληού. Αφού έκανε λόγο για μετατροπή της κοινωνίας από καταναλωτική σε λιγότερο σπάταλη και βιώσιμη (conserver), επεσήμανε ότι η εκπαίδευση γύρω από το περιβάλλον είναι απαραίτητη για τη διαμόρφωση ιδεών και την απόκτηση των απαραίτητων δεξιοτήτων.

Ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων

Εκτενή αναφορά στα εναλλακτικά καύσιμα έκανε ο CEO της StealthGas, Χάρης Βαφειάς. Αρχικά, μίλησε για το ρόλο των πλοιοκτητών στην ανάπτυξη αυτών των καυσίμων: Είμαστε ανοιχτοί σε νέα και βιώσιμα καύσιμα για τη ναυτιλία, αλλά τη δεδομένη χρονική στιγμή δεν είναι σαφής ο δρόμος μπροστά. Το μεγάλο πρόβλημα είναι οι υποδομές στη στεριά, καθώς δεν έχουν βρεθεί οικονομικές λύσεις, που θα καταστήσουν εφικτή τη μεγαλύτερη διείσδυση καθαρών μορφών ενέργειας. «Δεν καταλαβαίνω γιατί τα βλέμματα είναι στραμμένα στους πλοιοκτήτες. Δεν είμαστε ούτε μηχανικοί, ούτε παραγωγοί εναλλακτικών καυσίμων. Σε αυτούς θα έπρεπε να είναι εστιασμένο το ενδιαφέρον», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια, ο κ. Βαφειάς μίλησε συγκεκριμένα για την αμμωνία και το υδρογόνο. Για την αμμωνία είπε ότι έχει χαμηλή ενεργειακή πυκνότητα, περιορισμένη ευφλεκτότητα, ενώ παρότι η καύση της μπορεί να γίνει χωρίς την εκπομπή αερίων άνθρακα, είναι τοξική. Από την άλλη, σχετικά με το υδρογόνο, το μεγάλο μειονέκτημά του, σύμφωνα με τον επικεφαλής της StealthGas, είναι η πολύ υψηλή τιμή του. Ωστόσο, γνωστοποίησε ότι λόγω ανάπτυξης τεχνολογιών ηλεκτρόλυσης, θα μπορούσε να είναι διαθέσιμο σε ανταγωνιστική τιμή σε 4 χρόνια από σήμερα.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 13:12 - 22 Οκτ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.