ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πειραιάς: Οι διαταραχές στο διεθνές εμπόριο «κόβουν» τα διακινούμενα containers Κύριο

15:04 - 17 Νοε 2020 | Ναυτιλία
Πειραιάς: Οι διαταραχές στο διεθνές εμπόριο «κόβουν» τα διακινούμενα containers
Σημαντική πτώση σημείωσε η διακίνηση containers στο λιμάνι του Πειραιά τον Οκτώβριο. Πρόκειται για τη χειρότερη επίδοση από τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους.

Το λιμάνι δεν μπόρεσε να διατηρήσει το momentum που διαμορφώθηκε το Σεπτέμβριο, με τα εμπορευματοκιβώτια να υποχωρούν 11,6% σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Cosco, μητρική της Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. (ΣΕΠ), η οποία διαχειρίζεται τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι, τον Οκτώβριο του 2020 διακινήθηκαν συνολικά 407,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έναντι 460,7 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων τον ίδιο μήνα του 2019.

Την περίοδο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2020, διακινήθηκαν συνολικά 4,103.7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια από 4,373.0 εκατ. εμπορευματοκιβώτια την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σε μία μείωση της τάξεως του 6,2%.

O Σεπτέμβριος ήταν ο πιο παραγωγικός μήνας του 2020 για το λιμάνι, ενώ τον Ιούνιο κατεγράφησαν τα χειρότερα αποτελέσματα. Αναλυτικά, τον Ιανουάριο διακινήθηκαν συνολικά 423 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια (+7,6% σε ετήσια βάση), το Φεβρουάριο 414,7 χιλιάδες (+2,2% σε ετήσια βάση), το Μάρτιο 378,1 χιλιάδες (-15,4% σε ετήσια βάση), τον Απρίλιο 392,9 χιλιάδες (-3,3% σε ετήσια βάση), το Μάιο 426,7 χιλιάδες (-5,8% σε ετήσια βάση), τον Ιούνιο 373,9 χιλιάδες (-19,5% σε ετήσια βάση), τον Ιούλιο 429,3 χιλιάδες (-6,2% σε ετήσια βάση), τον Αύγουστο 419,6 χιλιάδες (-9,8% σε ετήσια βάση) και το Σεπτέμβριο 438,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια (+4,5% σε ετήσια βάση).

Στη «δίνη» της πανδημίας

Μιλώντας στο Reporter ο Εμπορικός Διευθυντής της ΣΕΠ, κ. Τάσος Βαμβακίδης επισημαίνει ότι «η ζήτηση σε φορτία και ειδικότερα σε καταναλωτικά είδη έχει μειωθεί, λόγω του κορονοϊού, σε όλες τις αγορές. Συνεπώς τόσο η μεταφορά τους όσο και η διαχείριση του διερχόμενου φορτίου ακολουθούν την πορεία της παγκόσμιας αγοράς».

Σημαντικό ρόλο, σύμφωνα με τον κ. Βαμβακίδη, διαδραματίζουν τα blank sailings (ακυρώσεις δρομολογίων). Υπενθυμίζεται ότι οι μεγάλοι «παίκτες» της αγοράς μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διαχειρίστηκαν την κάθετη πτώση στη ζήτηση ακολουθώντας αυτήν την τακτική και παρότι λειτούργησε ενισχυτικά για τους ναύλους, αφαίρεσε σημαντικό όγκο φορτίων από το παγκόσμιο εμπόριο, επηρεάζοντας τη διακίνηση containers στους λιμένες.

Πτώση του διεθνούς εμπορίου 4,1% το 2020-Πιθανή ανάκαμψη το 2021

Με βάση το τελευταίο report της Συνδιάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD), το διεθνές εμπόριο θα διολισθήσει κατά 4,1% το 2020. «Τα νέα κύματα κρουσμάτων της πανδημίας και οι περαιτέρω διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες ενδέχεται να προκαλέσουν μεγαλύτερη πτώση», τονίζεται σχετικά.

Η έκθεση σημειώνει ότι οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές είναι ζοφερές, ενώ οι προβλέψεις των μακροπρόθεσμων προοπτικών, καθώς και του απαιτούμενου χρόνου για την ανάκαμψη, χαρακτηρίζονται από μεγάλη αβεβαιότητα. Για το 2021, η UNCTAD εκτιμά ότι το εμπόριο θα επιστρέψει σε θετικό έδαφος και θα αναπτυχθεί κατά 4,8%, με την προϋπόθεση ότι η παγκόσμια οικονομία θα ανακάμψει.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 17:51 - 17 Νοε 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.