ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ναυτιλία: «Είδος προς εξαφάνιση» οι μικροί πλοιοκτήτες τα επόμενα χρόνια Κύριο

09:45 - 09 Δεκ 2020 | Ναυτιλία
Η γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο εκτροχιασμός του παγκόσμιου ΑΕΠ, λόγω των συνθηκών που επέφερε η πανδημία, δημιουργούν ένα «εκρηκτικό» μείγμα, το οποίο απειλεί τους μικρότερους πλοιοκτήτες, αναδεικνύοντας τάσεις συγκέντρωσης και συγχώνευσης στόλων.

Όπως προκύπτει και από τη μεγάλη έρευνα, την οποία διενήργησε η Lloyd’s List για τις προοπτικές της Ναυτιλίας ενόψει 2021, το 69,10% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι ο μικρός πλοιοκτήτης θα είναι «είδος προς εξαφάνιση» μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Οι συγχωνεύσεις ναυτιλιακών εταιρειών, ως απότοκο της επίδρασης του κορονοϊού στη χρηματοδότηση της βιομηχανίας, ήταν και ένα από τα βασικά ευρήματα έρευνας που παρουσίασε το περασμένο καλοκαίρι η XRTC Business Consultants του Γιώργου Ξηραδάκη.

«Μέχρι το 2030 αναμένεται μία μεγάλη μετατόπιση της δουλειάς από τους μικρούς πλοιοκτήτες στους μεγάλους χρηματιστηριακούς. Το μέλλον είναι σε αυτές τις εταιρείες», τόνισε σε πρόσφατη διαδικτυακή συζήτηση ο Δρ. Κώστας Ρόκκος, Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος της ναυτιλιακής ΤST International SA.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο εν εξελίξει εμπορικός πόλεμος έχει προκαλέσει ανισορροπία και ανασφάλεια στην αγορά, αποτρέποντας τους πλοιοκτήτες από το να επενδύσουν σε πλοία. Την ίδια ώρα, ο παράγοντας κορονοϊός επιδείνωσε την κατάσταση, συρρίκνωσε την παγκόσμια οικονομία και κατά συνέπεια αύξησε το κόστος για τις εταιρείες. Αυτός ο συνδυασμός, σύμφωνα με τον πλοιοκτήτη, αναμένεται να οδηγήσει σε τάσεις merging και consolidation. Έτσι, οι μεγάλες εταιρείες θα αποκτήσουν το πλεονέκτημα της ευρείας διασποράς και οι μικρότερες θα βρεθούν απέναντι σε προβλήματα.

Η απόφαση Μαρινάκη

Ως τη χειρότερη επιχειρηματική απόφαση της καριέρας του χαρακτήρισε τη συγχώνευση των tankers της Capital Product Partners με την Diamond S Shipping, ο εφοπλιστής Ευάγγελος Μαρινάκης, σε πρόσφατο διαδικτυακό συνέδριο παρουσία κορυφαίων Ελλήνων εφοπλιστών.

Ερωτώμενος σχετικά, ο κ. Μαρινάκης υπογράμμισε ότι έλαβε μία πολύ κακή απόφαση, με συνεπακόλουθα άσχημα αποτελέσματα. Άφησε σαφείς αιχμές για τη διοίκηση, με την οποία συνεργάστηκε, καθώς, όπως χαρακτηριστικά είπε, είχε τη μεγαλύτερη αναποτελεσματικότητα που έχει συναντήσει στη ναυτιλία όσο ασχολείται ενεργά με τον κλάδο.

Ο εφοπλιστής επεσήμανε ότι οι διαδικασίες ενοποίησης στη ναυτιλία πρέπει να πραγματοποιούνται προσεκτικά και με ανθρώπους με σωστή νοοτροπία, οι οποίοι έχουν και το απαραίτητο ενδιαφέρον και όχι μόνο την οικονομική ευρωστία. Στην αντίθετη περίπτωση, σημείωσε, είναι προτιμότερο να διαχειρίζεσαι μία μικρότερη εταιρεία, στην οποία οι διαδικασίες είναι ξεκάθαρες και περισσότερο αποδοτικές.

Γιώργος Γεωργίου

 

Τελευταία τροποποίηση στις 13:26 - 09 Δεκ 2020
Copyright © 1999-2021 Premium S.A. All rights reserved.